Jeden z najbardziej oczekiwanych niezależnych tytułów 2022 roku, Morze Gwiazdstał się dziś jednym z najbardziej oczekiwanych tytułów 2023 roku po ogłoszeniu przez dewelopera Sabotage (Posłaniec) na swoim koncie na Twitterze oraz wspierającym Kickstarter, przedstawiając przyczyny opóźnienia.
W oświadczeniu czytamy: „Kiedy zbliżamy się do bardzo dużego kamienia milowego, droga do uruchomienia staje się jaśniejsza i znajdujemy się tutaj z dużym tekstem i naszymi logo na dole. Mając na uwadze nasze dwa główne priorytety – jakość życia naszego zespołu i jakość ukończonej gry – teraz możemy to potwierdzić Morze Gwiazd ukaże się w 2023 roku.
Rozumiemy, że czekanie to wielka prośba i chcemy szczerze podziękować naszej społeczności za przytłaczające wsparcie i pozytywne wibracje. W międzyczasie przyglądamy się możliwościom udostępnienia w tym roku grywalnego kawałka wszystkim”.
Morze Gwiazd to najnowsza praca studia i po prostu jak Posłaniecjest inspirowany grami, w które grała drużyna w dzieciństwie, a mianowicie w przypadku Morze Gwiazdzainspirowany klasykiem SNES Wyzwalacz Chrono.
O Sabotażu: „Po rocznym spędzeniu wieczorów i weekendów na prototypowaniu PosłaniecSabotage zostało założone w kwietniu 2016 roku. W ciągu następnych dwóch lat zespół liczył od trzech do dziesięciu osób, skupiając się wokół idei tworzenia nowoczesnych gier, które uosabiają to, co sprawiło, że tytuły retro były tak atrakcyjne. Posłaniec została wydana w sierpniu 2018 roku, wydana przez Devolver Digital i została doceniona przez krytyków, zdobywając wiele wyróżnień i nagród, w tym prestiżową nagrodę Game Award za najlepszy debiutancki tytuł Indie. Zespół Sabotage jest już kompletny i liczy 23 wyselekcjonowanych członków, w pełni oddanych tworzeniu własnych, ostatecznych edycji gatunków, które kochali jako dzieci. Tak jak Posłaniec to Sabotage na platformówce akcji, nad którą teraz pracuje zespół Morze Gwiazd, turowa gra RPG osadzona w tym samym uniwersum. Nasz zespół składa się z samodzielnych rzemieślników, którzy chcą być uwolnieni, a nie kontrolowani. Chociaż wizja każdej gry jest jasno określona, każdy otrzymuje narzędzia i zachętę do wyrażania siebie poprzez wnoszenie wszystkiego, czego chce, zarówno do kultury firmy, jak i do naszych gier”.