Rozdział 8 Portal 2 zawiera najbardziej skomplikowane łamigłówki w całości Portal: Kolekcja towarzysząca dzięki temu, że jest to ostatni rozdział zwykłych komór testowych. Z tego powodu rozdział 8 łączy w sobie każdy element testowy, z którym gracz do tej pory się zetknął, tworząc jedne z najtrudniejszych łamigłówek w grach.
Zanim jednak zacznie łączyć ze sobą elementy puzzli, wprowadza lejek wycieczkowy w komorze testowej 01. Pierwszy test z lejkami jest krótkim wprowadzeniem do nich, ale drugi zaczyna testować zdolność gracza do ich zastosowania. Jeśli masz problemy z przejściem przez komorę testową 02, zapoznaj się z naszym przewodnikiem poniżej.
Więcej przewodników po Portalu 2:
| Przewodnik po masowych osiągnięciach | Rozdział 2 Komora testowa 08 Rozwiązanie | Rozdział 3 Komora testowa 09 Rozwiązanie | Rozdział 3 Komora testowa 11 Rozwiązanie | Rozdział 3 Komora testowa 15 Rozwiązanie | Rozdział 6 Rozwiązanie w Sferze 2 Wzbogacania | Rozdział 6 Wzbogacanie Sfera 3 Rozwiązanie | Rozdział 7 Sfera Wzbogacania 4 Rozwiązanie | Rozdział 7 Sfera Wzbogacania 5 Rozwiązanie | Rozdział 8 Komora testowa 01 Rozwiązanie |
Jak rozwiązać komorę testową 02 w Portal 2
Druga komora testowa Wheatleya jest całkowicie skoncentrowana na lejku wycieczkowym. Gdy po raz pierwszy wejdziesz do pokoju, zauważysz, że nie ma w nim podłogi. Zamiast tego pojedynczy lejek poniżej wciska się w ścianę po przeciwnej stronie wejścia. Wskocz do lejka.
Gdy znajdziesz się w lejku, wystrzel swój pierwszy portal na ścianie, do której cię wpycha. Następnie spójrz w lewo i wystrzel swój drugi portal na przeciwległą ścianę. Niech lejek przepchnie cię przez pierwszy portal i przez pokój. Gdy przepłyniesz przez swój pierwszy portal, po lewej stronie zauważysz fragment portalowych ścian. Gdy tylko znajdziesz się dokładnie naprzeciwko nich, wystrzel tam swój drugi portal, powodując zmianę położenia lejka i przesunięcie cię prostopadle do kierunku, w którym wcześniej zmierzałeś.
Jak tylko uderzysz w przeciwległą ścianę, spójrz w dół. Poniżej znajdziesz przenośną płytkę w szachownicę. Strzel na nim do drugiego portalu, podjedź lejem do góry, a następnie wyskocz z niego na platformę z przyciskiem.
Na platformie, na której aktualnie się znajdujesz, zauważysz przycisk oraz płytkę naciskową na suficie. Obecnym celem jest zdobycie kostki, która obciąży płytkę naciskową za pomocą lejka wycieczkowego. Zwróć uwagę, gdzie znajduje się kostka rurowa po drugiej stronie pokoju. Ponieważ idealnie pasuje do pionowych portalowych płytek pod nim, będziesz mógł użyć lejka, aby przesunąć kostkę bez konieczności przebywania pod rurą, aby ją złapać. Umieść swój drugi portal na ścianie pod rurą i naciśnij przycisk.
Jak tylko kostka wieżyczki uderzy w ścianę, umieść pod nią drugi portal na płytce w szachownicę. Uniesie się do twojej platformy, gdzie możesz go podnieść.
Upuść kostkę na podłogę (daleko od krawędzi, ponieważ mają tendencję do skakania trochę) i umieść swój drugi portal na płytce pod płytką naciskową. Za pomocą lejka otaczającego płytkę ciśnieniową wrzuć do niej kostkę, poczekaj, aż uniesie się do góry i naciśnij płytkę w dół, a następnie udaj się do drzwi wyjściowych.