Studio przyciąga uwagę Marka Cernego.
W wielkich wiadomościach o przejęciu w tym tygodniu PlayStation w pełni nabyło Jade Raymond’s Haven Studios po zakończeniu przejęcia w poniedziałek. Transakcja przyciągnęła uwagę niektórych wielkich nazwisk w branży gier, ale w szczególności Marka Cerny’ego, głównego architekta systemów PlayStation 4 i PlayStation 5.
Nic dziwnego, dlaczego Cerny jest zainteresowana współpracą z Raymondem i jej zespołem. Haven Studios odnotowało imponujący wzrost od momentu powstania w zeszłym roku, zatrudniając obecnie 106 pracowników. Rozmawiając z GI.biz, Raymond podzieliła się niektórymi sposobami, w jakie jej zespół zdołał się rozwijać na tle pandemii, rzucając nieco światła na być może motywację do skupienia się studia na technologii opartej na chmurze.
Początkowo mieliśmy zespół chmury, który składał się z około sześciu osób pracujących nad nowymi sposobami pracy. Teraz właśnie powitaliśmy kolejnych 21 inżynierów, którzy skupili się na długoterminowych innowacjach w chmurze, ponieważ naprawdę wierzymy, że zmieni to sposób tworzenia gier.
Jade Raymond, Haven Studios
Oprócz skupienia się na technologii opartej na chmurze, Raymond wyjaśnia, że koncentracja zespołu na badaniach i rozwoju jest priorytetem i będzie obejmować współpracę z Cernym, co wydaje się być czynnikiem napędzającym przejście studia do połączenia z PlayStation.
Więc [Mark Cerny] to jeden z głównych powodów, dla których tak dużo inwestujemy w badania i rozwój oraz w ten bardzo doświadczony zespół inżynierów” — dokucza Raymond. „Nie chodzi tylko o chmurę, ale także o bardziej przyszłościowe badania i rozwój. Nie jestem teraz w stanie powiedzieć zbyt wiele, ale to oczywiście jedna z innych rzeczy, które były wielkim atraktorem i są ekscytujące dla naszego zespołu z PlayStation. Oczywiście Mark Cerny też jest trochę jak gwiazda rocka, więc możliwość współpracy z nim jest naprawdę ekscytująca.
Jade Raymond, Haven Studios
Chociaż nie ma jeszcze słowa o tym, jaki będzie pierwszy tytuł Haven Studios, wiemy, że ich pierwsza gra będzie nowym projektem wieloosobowym AAA na PlayStation. Sony potwierdziło również wcześniej, że projekt będzie koncentrował się na usługach na żywo. Musimy tylko poczekać i zobaczyć, co dalej z tego ekscytującego partnerstwa.
Źródło