Spis treści[Hide][Show]
To trochę za mało powiedziane Kroniki Xenoostrza 3 to wielka gra. W rzeczywistości jest to masywny gra pełna treści i systemów, które mogą być trochę przytłaczające, jeśli nie są odpowiednio przygotowane. Ponieważ jest tak wiele rzeczy do utrzymania, niektórzy gracze mogą przegapić jedną lub dwie rzeczy, co znacznie utrudni grę.
Kroniki Xenoostrza 3Walka jest jedną z jej głównych mechanik, więc jeśli zdarzyło ci się przeoczyć niektóre z drobnych szczegółów walki, możesz być w trudnym czasie. Na szczęście możesz zajrzeć do poniższego przewodnika, aby znaleźć kilka wskazówek, które mogą sprawić, że walka będzie nieco łatwiejsza i przyjemniejsza. Wiele z tych informacji można znaleźć w menu „Wskazówki” w sekcji „System”, naciskając przycisk X podczas zwykłej rozgrywki, ale ponieważ można tam znaleźć każdy system w całej grze, trudno jest odrzucić wskazówki to będzie pomocne.
Linie celowania
Linie celu pojawiają się w każdej walce, w którą wejdziesz przez cały czas trwania gry. Ich celem jest przekazanie graczowi konkretnych informacji o tym, jakie postacie są celem którego wroga. Gdy rozpocznie się walka, każdy wróg będzie miał linię łączącą go z postacią w drużynie gracza. Linia nie tylko mówi graczowi, kto jest celem, ale także daje pewne informacje, czy dobrym pomysłem jest, aby ta konkretna postać odbierała ciepło od wroga.
Linie mogą być niebieskie lub czerwone. Niebieskie linie wskazują, że postać będąca celem jest czołgiem, podczas gdy czerwone linie wskazują, że celem jest klasa inna niż czołg. Klasy czołgów są specjalnie zaprojektowane, aby przyciągać ataki wroga i przyjmować zadawane im obrażenia dzięki ogromnym pulom zdrowia. Gdy linia celowania jest czerwona, oznacza to, że bardziej wrażliwe postacie są narażone na większe trafienia od wroga.
Jeśli widzisz, że wróg zaczął celować w postać bez czołgu, przełącz się na czołg za pomocą ZL i zderzaka L lub R. Stamtąd użyj sztuki, która przyciąga aggro wroga do ciebie, aby odciążyć postacie, które nie są przystosowane do przyjmowania ogromnych obrażeń.
Liczby wrogów
Na całym świecie są wrogowie Kroniki Xenoostrza 3 z którymi będziesz się angażować podczas eksploracji otwartych przestrzeni. Ponieważ są tak spakowani, czasami trudno jest powiedzieć, z iloma wrogami walczysz, a jeśli powinieneś zaangażować się lub zarezerwować to w innym kierunku niż walka, możesz nie być w stanie wygrać. Na szczęście gra umieszcza wygodną liczbę w prawym górnym rogu ekranu, aby poinformować Cię, ilu wrogów walczy z tobą.
Pilnuj go w miarę postępów walki, ponieważ czasami do walki dołączą nowi wrogowie. Zwykle, gdy tak się dzieje, postać będzie miała krótką linię głosową informującą, że pojawili się nowi wrogowie, więc jest to dobre przypomnienie, aby sprawdzić numer.
Jeśli wygląda na to, że na jednym obszarze jest zbyt wielu wrogów, ale nadal chcesz się nimi zająć, możesz agregować pojedynczego wroga, podchodząc na tyle blisko, aby rozpocząć walkę, ale zamiast od razu uderzać w A przycisk, aby wyciągnąć broń, naciśnij D-pad, a zwabisz do walki jednego wroga. W ten sposób możesz nieco przerzedzić liczby, zanim rozpoczniesz atak totalny.
Mistrz Sztuk
Gracz otrzymuje dostęp do Master Arts w części drogi do Kronika Xenoostrza 3Drugi rozdział po przerywniku filmowym, w którym bohaterowie dowiadują się, że mogą zamieniać się klasami. Master Arts to kolejny slot umiejętności, w który może się wyposażyć każda postać, który pozostaje spójny niezależnie od klasy. Gracz zaczyna od tylko jednego miejsca, ale jest w stanie odblokować dwa kolejne, zdobywając kolejne poziomy.
Chociaż w systemie walki jest wiele rzeczy do śledzenia, te sztuki nie powinny pozostać nieużywane i wypełniać się w taki sam sposób, jak inne sztuki w grze. Gdy zarówno grafika mistrzowska, jak i zwykła są gotowe do użycia, gracz może użyć sztuki fuzyjnej, przytrzymując ZR, aby zadać druzgocące obrażenia.
Pozycjonowanie w bitwie
Twoja pozycja w bitwie może mieć duży wpływ na to, ile obrażeń jesteś w stanie zadać. Podczas gdy wiele sztuk walki nie ma wymagań dotyczących pozycjonowania, które pozwalają zadawać dodatkowe obrażenia, niektóre z nich powinny być wykorzystywane tak często, jak to możliwe.
Gra pokazuje, w jakim kierunku zwrócony jest wróg w stosunku do sterowanej postaci, za pomocą strzałki nad interfejsem sztuki walki w prawym dolnym rogu ekranu. Możesz znajdować się przed, z tyłu, na lewo lub na prawo od wybranego wroga. Jeśli musisz stanąć po stronie wroga, aby grafika mogła być w pełni wykorzystana, gra poinformuje cię o tym w małym tekście pod nazwą grafiki w interfejsie użytkownika. Ustaw swoją postać tam, gdzie powinna być, aby była najskuteczniejsza, a będziesz w stanie znacznie zwiększyć zadawane obrażenia.
Wzmacnianie sojuszników
Chociaż może się to wydawać oczywistym posunięciem, odgrywanie aktywnej roli we wzmacnianiu sojuszników jest niezwykle ważne, aby zapewnić zwycięstwo nad trudniejszymi wrogami. Na początku bitwy nie jest złym pomysłem przełączenie się na postać wspierającą, która może podnieść kluczowe statystyki, takie jak Atak uników. Zarówno wzmocnienia Ataku, jak i Uników są dostępne, gdy tylko uzyskasz pełną kontrolę nad całą drużyną, więc zawsze warto je wzmocnić, gdy tylko nadarzy się okazja.
Upewnij się, że używasz wzmocnień, gdy jesteś blisko jak największej liczby postaci, aby wszyscy mogli czerpać korzyści z każdego zwiększenia statystyk, które chcesz rozłożyć. Podobnie większość ruchów wspierających opartych na leczeniu opiera się na bliskości, więc jeśli chcesz się leczyć, upewnij się, że robisz to w otoczeniu jak największej liczby sojuszników.
Automatyczna walka
Kroniki Xenoostrza 3Walka to system oparty na ochłodzeniu. Wiele ataków zadawanych przez gracza jest wykonywanych automatycznie przy użyciu funkcji automatycznego ataku w grze, która wykonuje podstawowe ruchy zadające obrażenia, podczas gdy gracz zarządza różnymi czasami odnowienia różnych wyposażonych sztuk walki. Jeśli chcesz mniej myśleć o łatwiejszych potyczkach w grze i dać mu całkowitą kontrolę nad radzeniem sobie z mobami śmieciowymi, możesz włączyć Auto-Bitwę.
Auto-Battle zasadniczo całkowicie przejmuje kontrolę nad walką, pozwalając jej nie tylko na autoatakowanie, ale także na automatyczne używanie dowolnej sztuki walki. Można go włączyć, naciskając przycisk Minus na kontrolerze i wyłączyć w ten sam sposób. Auto-Battle nie rozgrywa za ciebie całej gry, więc gdy tylko walka się skończy, kontrola zostaje z powrotem do ciebie. Dodatkowo, Auto-Battle nie nadaje się do bardziej wymagających walk i bossów, ale zamiast tego ma dać graczowi przerwę, gdy będzie musiał walczyć z kolejną małą grupą wrogów niskiego poziomu.