Glen Schofield mówił o wymyśleniu The Callisto Protocol na środku pustyni i tak, jak ta gra różni się od Dead Space.
Słynny europejski artysta Moebius, prawdziwe nazwisko Jean Giraud, wyjaśnił kiedyś, że wymyśli oszałamiające efekty wizualne do swoich opowiadań, takich jak The Airtight Garage, ze swoich wspomnień z dorastania w meksykańskich lasach, rzekach i pustyniach. Dziś Glen Schofield podzielił się zaskakującym faktem, że jego najnowszy projekt, Protokół z Kallistozostał pierwotnie poczęty, gdy sam przebywał na pustyni.
W szczególności Glen był w centrum odnowy biologicznej w Tucson w stanie Arizona, a między ćwiczeniami a prawidłowym jedzeniem robił przerwy, aby odpocząć poza obiektem na pustyni w Tucson i tam wpadł na pomysł gry.
Chociaż inspiracja nie jest aż tak widoczna w dotychczas udostępnionych materiałach filmowych, Glen rzeczywiście mówił o wymyślaniu wielu pomysłów na nowe stworzenia i o tym, jak były one powtarzane. Twierdzi, że zaczął od ośmiu stworzeń, zmienił dwa z nich, usunął niektóre stwory, a następnie dodał dwa kolejne.
Glen był również entuzjastycznie nastawiony do dyskusji, w jaki sposób wymyślił kilka odmian typowych postaci chrząka do walki i jak projektanci z Striking Distance Studios zmienili je wszystkie, po prostu różnicując ich AI. Więc jeden pomruk będzie szczególnie agresywny, drugi cofnie się od ciebie i pojawi się większy pomruk, który ma dużą liczbę punktów wytrzymałości.
Glen nie unika porównań do Martwa przestrzeń, gry, której był producentem wykonawczym 14 lat temu. Jest pewien, że gdy ludzie zaczną grać w produkt końcowy, wyjdą z niego, mówiąc: Protokół z Kallisto to zupełnie inna gra. On również wypowiada historię dla Protokół z Kallistojak tym razem historia zostanie opowiedziana przez różne postacie i doświadczymy 45 minut historii za jednym razem.
Ale jeśli widziałeś wcześniejsze zwiastuny dla Protokół z Kallisto, już wiesz, że istnieją bardzo różne elementy rozgrywki. Działo grawitacyjne może przypominać Oddech DziczyUmiejętność Magnesis Rune, ale sposób Protokół z Kallisto używa go, oczywiście, nie jest w ogóle podobny do Nintendo.
Glen wspomina o dodawaniu obiektów, które można przyciągnąć za pomocą działa grawitacyjnego, i że można nimi rzucać we wrogów, aby ich spowolnić. Jednak ten pistolet może również przyciągać martwych wrogów, których możesz następnie strzelać do innych wrogów, a nawet używać jako swego rodzaju tarczy mięsnej. Te mięsne tarcze rozpadną się, więc nawet nie myśl o zachowaniu ich do końca gry.
Korzystanie z pistoletu pozwoli Ci wykazać się kreatywnością i wypróbować różne rodzaje rozgrywki. Możesz grać ofensywnie, defensywnie, kontrolować tłum, walczyć w zwarciu, ukrywać się lub improwizować. Inne elementy, o których wspomniał, to systemy uzbrojenia i drzewka umiejętności.
Glen lubi również wzbudzać emocje związane z nowymi wrogami, wyjątkowymi dla Protokół z Kallisto. The Blind, wrogi typ ujawniony przez Glena na Twitterze, jest opisywany jako przyklejający się do ścian, zbiegający się w grupach i odrywający się od ścian. Jeśli obudzisz jednego, wszyscy się obudzą, więc jeśli to możliwe, będziesz chciał wykonać na nim ciche eliminacje, a następnie zastrzelić go lub rzucić się do ucieczki, jeśli zostanie zaalarmowany.
Innym typem wroga, przedstawionym w posągu wyłącznie w edycji kolekcjonerskiej, jest urocza nowa rzecz o nazwie Dwie Głowy. Dwie Głowy pojawiają się w dalszej części gry, ale jeśli zdejmiesz połowę z nich, druga połowa nadal będzie się wiercić w twoim kierunku.
Protokół z Kallisto premiera 2 grudnia. Będzie dostępna na Xbox Series X/S, Xbox One, PlayStation 5, PlayStation 4 i PC.
Źródło: GamesRadar / YouTube