Małe francuskie studio zrobiło wiele w ciągu kilku krótkich lat.
Jeden dzień przed premierą, Opowieść o zarazie: Requiem będzie tematem rozmów w mieście. W ciągu ostatnich kilku miesięcy mnóstwo zwiastunów i zwiastunów wprawiło fanów w stan gotowości przed długo oczekiwaną kontynuacją Opowieść o zarazie: niewinność. Przed wielkim dniem oficjalny blog PlayStation opublikował szczegółowy wywiad z reżyserem gry, Kevinem Choteau.
Zlokalizowane w Bordeaux we Francji, Asobo Studio było wcześniej znane z opracowywania kilku adaptacji gier wideo popularnych filmów Pixara, w tym ŚCIANA-E, W góręoraz Historia zabawek 3. Studio pracowało również nad Symulator lotu Microsoft. Wielu zaznajomionych ze studiem było zszokowanych, gdy pierwszy tytuł w Opowieść o zarazie seria została wydana i Choteau nie był zaskoczony.
„Nie mieliśmy żadnego doświadczenia w tym gatunku gier. Nie jesteśmy znani z tego rodzaju przeżyć kinowych. Zaczęliśmy więc od przygodowej akcji Niewinność i robili to jako noobowie, nie wiedząc, co robimy” – powiedział. „Kiedy zaczynaliśmy Requiem, pomysł polegał na tym, aby wziąć wszystko, w czym zawiedliśmy lub zrobiliśmy źle w pierwszym, i spróbować rozwiązać ten problem. Przeczytaliśmy wszystkie opinie graczy i krytyków i próbowaliśmy coś z tym zrobić. Więc pierwszą i największą rzeczą jest rozgrywka. Niewinność była dość wąska, miała tylko jeden sposób podejścia do sytuacji i chcieliśmy się tym zająć. Stworzyliśmy znacznie szersze otwarte przestrzenie, w których możesz grać, jak chcesz”.
Biorąc pod uwagę skok technologiczny między wydaniem Niewinność i nowy tytuł Msza żałobnaPlayStation chciało zapytać Choteau, jak wpłynęło to na rozgrywkę i czego gracze mogą się spodziewać, gdy wskoczą do gry jutro.
„Oczywiście posuwamy wszystko dalej graficznie. Ale szczury zostały zepchnięte do skrajnych granic. Na PS4 mieliśmy około 5000 szczurów, a teraz mamy 300 000 na PS5” – powiedział. „To niesamowite, ponieważ jest to nowe narzędzie, które pozwala nam wykonać to ogromne szczurze tsunami, które teraz niszczy miasta. Nie mogliśmy tego zrobić z poprzednią technologią”.
Opowieść o zarazie: Requiem podąży za Amicią i Hugo, którzy nadal będą poruszać się po świecie rozdartym przez zarazę. Nauczywszy się wiele z wydarzeń z pierwszego tytułu, gracze mogą oczekiwać, że obie postacie nauczą się wielu nowych i unikalnych umiejętności. Podczas gdy skradankowa rozgrywka z pierwszej gry pozostaje w jakiejś formie, system walki został znacznie rozszerzony, Amicia może wyposażyć się w broń, taką jak kusze lub noże, a Hugo może użyć swojej zdolności Echo, aby ujawnić lokalizację wrogów przez solidne ściany . Oczywiście nadal może kontrolować hordy szczurów, aby pokonywanie sił wroga było znacznie łatwiejsze i bardziej przerażające.
Podczas wywiadu pojawiła się możliwość kolejnej gry z serii i wydaje się, że wszystko jest możliwe.
„Myślę, że na razie to koniec. Ale drzwi nigdy nie są zamknięte i zobaczymy przyjęcie gracza. Chcemy zobaczyć ich reakcję przed podjęciem jakiejkolwiek decyzji. To oni kierują naszą produkcją, a jeśli nie podoba im się to, co zrobiliśmy, musimy zrobić coś innego” – podsumował Choteau.
W zeszłym miesiącu Kevin Pinson, główny projektant poziomów w Asobo Studio, stwierdził, że Msza żałobna dla większości graczy trwałoby to około 15-18 godzin. Pierwsza gra trwała między 10-12.
W zeszłym tygodniu Xbox wydał oficjalne Opowieść o zarazie: Requiem teledysk z udziałem popularnej skrzypaczki Lindsey Sterling.
Opowieść o zarazie: Requiem ma ukazać się jutro, 18 października 2022 r. na PlayStation 5, PC, Nintendo Switch i Xbox Series X/S. Poprzedni tytuł, Opowieść o zarazie: niewinnośćjest dostępny na PC, PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch, PlayStation 5 i Xbox Series X/S.
Źródło