Krytykowanie firm zajmujących się grami to nie to samo, co wymyślanie o nich historii.
Wiceprezes Xbox ds. marketingu Aaron Greenberg padł w weekend ofiarą fałszywych wiadomości. Na szczęście wyjaśnił całą sytuację.
Jak donosi GoNintendo, problem zaczął się podczas publicznego wydarzenia Xbox, w którym uczestniczył Greenberg. YouTuber Puerta al Sotano zapytał Greenberga o przełomową platformówkę studia Rare Banjo-Kazooie.
Greenberg najwyraźniej powiedział Puerta al Sotano, że „nikt nie przejmuje się Banjo Kazooie”. Problem w tym, że Puerta al Sotano uważał, że Greenberg mówił poważnie. Później zaczął mieć wątpliwości, czy Greenberg żartuje.
Inny twórca treści, JayWood2010, oznaczył Greenberga na Twitterze, pytając go bezpośrednio, czy wtedy po prostu żartował. Oto odpowiedź Greenberga:
„Zgadza się, doskonale wiem, ile Banjo-Kazooie znaczy dla naszych fanów i graczy na całym świecie. Zajmuje szczególne miejsce w moim sercu, ponieważ dorastałem, grając w te klasyczne gry.
Rzeczywiście, Banjo-Kazooie wydana po raz pierwszy na Nintendo 64 w 1998 roku. Nic dziwnego, że tak wiele Banjo-Kazooie 26 lat później gracze i fani sami są częścią branży gier wideo.
Chociaż teraz jest jasne, że ta plotka była dezinformacją, łatwo jest również zrozumieć, dlaczego na początku zyskała tak duży rozgłos. Banjo-Kazooie fani od dawna ubolewali, że Microsoft nie stworzył ich zbyt wiele Banjo Games po przejęciu Rare, studia, które stworzyło gry i było właścicielem nieruchomości.
Chociaż Microsoft przeciąga linię dotyczącą tego, jak cenią Rare i Banjo-Kazooiekrążyły pogłoski o kłopotach w wykonaniu Banjo-Kazooie przeróbki, a także Nakrętki i śruby Banjo-Kazooie. Większość fanów zna te historie i traktuje je jako ewangelię, ale trzeba powiedzieć, że nigdy nie otrzymaliśmy potwierdzenia na ten temat od żadnego z byłych lub obecnych przełożonych w Microsoft lub Rare.
Klobrille podzielił się swoją wiedzą poufną na temat sytuacji wokół Banjo-Kazooie franczyza na Twitterze:
„Zasadniczo każda dłuższa dyskusja na temat Xbox, którą prowadziłem z kimś z Xbox przez ostatnie kilka lat, w pewnym momencie dotyczyła Banjo-Kazooie i innych starszych adresów IP. Wiedzą.
To normalne, że pytasz. Ale ostatecznie chodzi wyłącznie o znalezienie odpowiedniego zespołu we właściwym czasie.
Chwila Banjo-Kazooie fani nadal będą chcieli się spierać o to, jak inne firmy, takie jak Nintendo, nadal są w stanie tworzyć własne platformówki, Nintendo w rzeczywistości również boryka się z podobnymi problemami. Między nimi jest dziewiętnaście lat różnicy Punkt kulminacyjny F-Zero na Game Boy Advance i F-Zero 99 na Nintendo Switchu.
Podobnie projekty takie jak Metroidowy strach a pomysł Miis czekał latami, zanim Nintendo mogło je zrealizować. Chociaż fani często widzą jedynie różnicę między posiadaniem nowych gier swoich ulubionych marek, w przypadku firm produkujących gry jest inaczej.
Firmy produkujące gry muszą się martwić, czy ich gry odniosą sukces. Lekcja, z której wyciągnął się Microsoft Nakrętki i śruby Banjo-Kazooie jest to, że nie wystarczy zrobić nowy Banjo-Kazooie grę, albo że jest to dobra gra, albo że wyprzedza swoje czasy. Aby wszystko miało sens, Microsoft musi wymyślić dobry pomysł na nową grę i znaleźć studio, które może ją stworzyć. Jedyne, na co możemy mieć nadzieję, to to, że gwiazdy ułożą się w odpowiednim ustawieniu Banjo-Kazooie pomysł, aby w końcu dotrzeć i pomyślnie zakończyć prace nad rozwojem, aby pewnego dnia stać się prawdziwą grą.