Kostich sugeruje, że główne studia Call of Duty mają dużą swobodę w tworzeniu swoich gier.
Prezes Activision Rob Kostich starał się określić oczekiwania co do tego, gdzie Call of Duty’a jest teraz.
W rozmowie z Venturebeat Kostich został zapytany o liczbę osób, nad którymi pracuje Call of Duty’a Gry. Kostich ujawnił, że zatrudnia obecnie 3000 pracowników i szczegółowo opisał:
„Jak powiedziałem, te gry są teraz dość pracochłonne. Widzisz, że wszyscy tak robią, wszystkie duże mecze tak robią – całkiem duże zespoły próbują połączyć te rzeczy w całość.
To monumentalne wysiłki. Konkurencja jest realna, więc ponownie skupiamy się na tym, jak spełnić oczekiwania naszych graczy, a aby to osiągnąć w dzisiejszych czasach, potrzeba o wiele więcej niż kiedyś”.
Kostich przyznaje zatem, że Activision musiało zwiększyć skalę swojej franczyzy, aby utrzymać konkurencyjność na najwyższym poziomie. Łatwo byłoby zauważyć, że Call of Duty jest na znacznie bardziej zaawansowanym poziomie niż Pole bitwyale Activision patrzy dalej i postrzega swoje zawody jako podobne Fortnite, PUBGI Przeznaczenie 2.
Ale pod naciskiem, jak zmienili sposób, w jaki robią Call of Duty’a gier, Kostich odwołuje się do tego poglądu. On mówi:
„Nie wiem, czy model aż tak się zmienił. Nadal mamy studia, które przodują.
Powiem tylko, że obecnie studia pomagają nam w większym stopniu, a myślenie o porach roku i rzeczach, które robimy przy każdej grze, wymaga dużo pracy.
Kiedy po raz pierwszy uruchomiliśmy Call of Duty, pierwsza gra była tylko grą na komputery PC i duża część tej pracy była wykonywana w studiu. Obecnie wysiłek jest znaczny w każdym sezonie, sezonie zawartości i aspektach serii free-to-play, ale absolutnie nadal mamy kluczowe przywództwo w każdej grze.
Jak widać po napisach końcowych naszej gry, zawsze będzie dużo studiów, ponieważ chcemy oczywiście okazać szacunek każdemu, kto pomógł nam dotrzeć do mety.
Teraz potrzeba po prostu coraz większej liczby osób. To prawdopodobnie odbicie, które widzisz, ale nie sądzę, że nasz cel tak naprawdę zmienił się na przestrzeni czasu.
Opis ich procesu autorstwa Kosticha jest dość interesujący. Oczywiście kierownictwo ma coś do powiedzenia na temat sposobu Call of Duty’a franczyza trwa, ponieważ firma chce, aby studia wydawały roczne wydania. Jednak Kostich twierdzi, że ogólnie rzecz biorąc, kierownictwo pozwala studiom tworzyć poszczególne gry według własnego uznania.
Tak twierdzi Kostich Call of Duty’agłówne studia mają dużą swobodę twórczą, nie tylko pod względem tworzenia narracji, ale także pod względem skali, planów DLC itp. To interesujące twierdzenie, o czym wszyscy doskonale wiemy, że Call of Duty Modern Warfare III pierwotnie planowano Call of Duty Modern Warfare II DLC i wydzielił się z własnej gry.
Call of Duty Modern Warfare III ukaże się 10 listopada 2023 roku na PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox One, Xbox Series X|S oraz Windows za pośrednictwem Steam i Battlenet.