Livonia nie będzie teraz tak mdła.
Pierwotnie rozpoczęty jako mod do Arma 2, DayZ odniosła tak niesamowity sukces, że gra została ostatecznie wydana sama. Rozpoczynając rozwój w 2012 roku, gra znajdowała się w okresie wczesnego dostępu przez pięć długich lat i została oficjalnie wydana w 2018 roku. pomaganie innym graczom w przetrwaniu lub zabijanie ich dla zaopatrzenia lub sportu. Najnowsza aktualizacja gry, wersja 1.19, nazywana jest „największą aktualizacją roku” i jest całkowicie wypełniona po brzegi nowymi i ulepszonymi funkcjami, przerobionymi lokalizacjami, nowym pojazdem i podziemnym kompleksem na mapie Livonia.
W oficjalnym poście na DayZ zespół deweloperów zauważa, że jedna z największych poprawek w nowej łatce dotyczy stabilności pojazdu. Wrażenia z jazdy zostały znacznie ulepszone i dodano nowy pojazd, M1025. Jest to pierwszy w Polsce pojazd wojskowy z napędem DayZa dzięki lekkiej zbroi może się przydać w razie potrzeby.
Zespół wyraził obawy, że obszar Inflant pozostaje w tyle za Czarnorusią, terenem z gry podstawowej. Obszar został teraz ulepszony dzięki większym i mniejszym zmianom, w tym dodaniu tartaków, wiosek, kamieniołomów, domków myśliwskich, parków rozrywki i nie tylko. Gracze będą teraz mogli odkryć podziemny bunkier wojskowy, do którego wejście będzie wymagało kilku przedmiotów.
W tej aktualizacji poprawiono i naprawiono wiele błędów i usterek, a także zwiększono bezwładność postaci gracza. Będzie to bardzo zauważalne, gdy gracze będą biegać po ogromnych mapach gry. Dodano dwie nowe cywilne bronie palne i nowe ubrania, a modderzy znajdą wiele nowych narzędzi, które sprawią, że zabawa będzie jeszcze przyjemniejsza.
Wiadomość kończy się obietnicą, że do oficjalnych serwerów zostanie dodanych wiele „upiornych dodatków do krajobrazu”.
Przeczytaj obszerne pełne informacje o aktualizacji, w tym informacje o modowaniu, poniżej.
DODANY
- Wielozadaniowy pojazd M1025
- karabin SSG 82
- Strzelba BK-12 i wariant odpiłowany
- Odbiornik GPS
- Odbicia wody (można skonfigurować w ustawieniach grafiki)
- Rzucane przedmioty mają teraz odgłosy uderzenia
- Przenośna mapa zawiera teraz więcej szczegółów w zależności od posiadanego sprzętu nawigacyjnego (GPS, kompas)
- Konwoje wojskowe
- Zastąpiono porzucone radiowozy policyjnymi zdarzeniami
- Lampa lutownicza
- Karta dziurkowana
- Świeca żarowa
- Improwizowana przepaska na oko
- Warianty kolorystyczne kamizelki typu plate carrier
- Nowy wariant zabójstwa z ukrycia
- Hamulec ręczny do pojazdów
- Siłę hamowania można regulować, łącząc ją z Ctrl (lekki) i Shift (silny)
- Klakson samochodowy do pojazdów
- Gracz może teraz utonąć, gdy jest zbyt długo zanurzony
- Wskaźnik krwawienia w HUD
- Zakładka Ulubione w przeglądarce serwerów w grze, wyświetlająca ulubione serwery w pamięci podręcznej offline
- Dodano miejsce na koło zapasowe dla Olgi 24, Sarki 120 i Guntera 2
NAPRAWIŁ
- Wilki i niedźwiedzie mogły trafić graczy w pojazdach (https://feedback.bistudio.com/T163439)
- Improwizowany tłumik nie wyświetlał prawidłowego modelu po zniszczeniu i odłączeniu od broni
- Panele systemu nagłośnieniowego czasami nie mogły zostać uruchomione, nawet gdy miały w sobie baterię
- Wyświetlanie innych postaci w pozycji leżącej nie obejmowało pochylenia i kołysania
- Próba przetoczenia się podczas leżenia na plecach pochłonęłaby wytrzymałość
- Można było anulować animację toczenia, wprowadzając przyrządy celownicze
- Naprawiono kilka błędów, które przecinały gracza przez teren (https://feedback.bistudio.com/T150596 – prywatny)
- Zmniejszono przenikanie granatów dymnych 40 mm przez geometrię
- Martwe ciała na pułapce na niedźwiedzie znacznie zmniejszyłyby jej obrażenia
- Pochodni i mioteł nie można było zapalić w pomieszczeniach
- Granaty przyczepione do kamizelek nie eksplodowały, gdy kamizelka została zniszczona w kominku
- Zbyt szybkie przełączanie kart w przeglądarce serwerów może uniemożliwić ładowanie serwerów
- Minutnik kuchenny nie zawsze był renderowany w improwizowanym materiale wybuchowym
- Można było pokryć improwizowany materiał wybuchowy działką ogrodową
- W niektórych przypadkach kopalnia claymore nie mogła zostać rozbrojona (https://feedback.bistudio.com/T166006)
- Zrujnowany zdalny spust przymocowany do tripwire nadal będzie się uruchamiał
- Zbliżając się do ładunku wybuchowego za pomocą zdalnego detonatora, interfejs użytkownika udaje, że dostępnych jest wiele opcji
- Zapalona latarka w rękach nie zgaśnie podczas pływania z nią
- Martwe postacie nadal wyświetlałyby „silny puls”
- Ramię postaci wbiłoby się w ciało podczas biegania z wyrzutnią fajerwerków
- Odgłosy gotowania utrzymywały się na miejscu nawet po usunięciu naczyń do gotowania (https://feedback.bistudio.com/T165110)
- AUR A1 z magazynkiem był lekko przycięty, gdy był wyświetlany w rękach w ekwipunku
- Pojazdy wydzielały dym tylko przy pierwszym uruchomieniu
- Ładunek kamizelki szturmowej i pakietu nie były wyświetlane osobno
- Plastikowe materiały wybuchowe w pobliżu wybuchu nie odniosły uszkodzeń
- Wskoczenie na strome wzgórze spowodowało, że postać „uniosła się” na szczyt
- Naprawiono awarię gry związaną z ładowaniem i zapisywaniem postaci (https://feedback.bistudio.com/T166829)
- Przedmioty z załącznikami bez ładunku były domyślnie zamykane w sąsiedztwie i sprzęcie (https://feedback.bistudio.com/T163406, https://feedback.bistudio.com/T163364)
- Nie można było namierzyć silnika pojazdu atakami wręcz (https://feedback.bistudio.com/T165925)
- Pojazdy można było tankować nawet wtedy, gdy czołg był zrujnowany
- Grzejnik Sarki 120 był dostępny nawet przy zamkniętej masce
- Kamera gracza spadałaby szybciej niż jego postać z ogromnych wysokości
- Nie było możliwe przewijanie między kilkoma dołączonymi elementami do usunięcia z M3S (https://feedback.bistudio.com/T164587, https://feedback.bistudio.com/T166668)
- Postacie moczyły się od deszczu siedząc w pojazdach (https://feedback.bistudio.com/T164711)
- Zmieniono materiały kilku obiektów dla dokładniejszych dźwięków i penetracji pocisków
- Nie udało się włożyć bagnetów KA i M4-A1 do gniazda noża
- Można było gotować na zniszczonych naczyniach (https://feedback.bistudio.com/T165523)
- Opisy zasobów reklamowych nie wyświetlały się prawidłowo w proporcjach 21:9 (https://feedback.bistudio.com/T155551)
- Postać mogła utknąć za otwartymi drzwiami
- Brakowało efektu dźwiękowego dla masek przeciwgazowych, których pojemność filtra się skończyła (https://feedback.bistudio.com/T166045, https://feedback.bistudio.com/T166195)
- Skrytki można było zakopać w kilku miejscach, w których nie powinno to być możliwe
- Pojazdy nie wytwarzały konsekwentnie dymu podczas jazdy z chłodnicą z niewystarczającą ilością wody (https://feedback.bistudio.com/T161793)
- W niektórych przypadkach zakładka okolicy w ekwipunku może zniknąć
- Uruchomienie gry na 6 monitorach spowodowałoby awarię gry (https://feedback.bistudio.com/T167813)
- Naprawiono różne poprawki rozmieszczenia obiektów na mapie Czarnorus
- Naprawiono kilka problemów z budową
ZMIENIONO
- Przerobiono symulację pojazdów, co znacznie wpłynęło na ich ogólne zachowanie
- Poprawiono parametry symulacji pojazdu na powierzchniach pojazdów
- Zmniejszono prędkość gracza podczas biegania w górę/w dół po stromym terenie
- Zwiększono bezwładność postaci podczas przyspieszania
- Postać bardziej spowalnia podczas wykonywania skrętów
- Prędkość biegania postaci jest spowolniona na średnim poziomie wody
- Granaty dymne 40 mm odbijają się teraz od drewnianych i metalowych powierzchni i zadają obrażenia przy uderzeniu
- Nie trzeba już celować w ziemię, aby opróżnić pojemnik z płynem
- Ryby, zające i kurczaki nie mogą być oskórowane za pomocą bagnetu mosin
- Zmniejszono ilość materiałów wybuchowych potrzebnych do wyważenia zamkniętych drzwi
- Poprawiono trzymanie odbiornika zdalnego detonatora w rękach graczy
- Poprawiona synchronizacja zabójstwa z ukrycia
- Poprawiono odgłosy eksplozji stacji benzynowej
- Uszkodzone zbiorniki paliwa można teraz naprawić za pomocą taśmy klejącej lub szpachli epoksydowej
- Pojazdy są teraz zniszczone, gdy ich zbiornik paliwa jest zniszczony
- Całą optykę można teraz naprawić za pomocą zestawu naprawczego elektroniki
- Zmniejszona poprawa układu odpornościowego przez średnio wysoki poziom energii/nawodnienia
- Większość przedmiotów na świecie ma teraz losowy stan uszkodzeń
- Zmniejszono szansę na zacięcie się broni o około 50%, aby uwzględnić uszkodzone magazynki, które teraz pojawiają się częściej
- Nieznacznie zwiększono jasność sceny w ciągu dnia i zmniejszono różnicę między pochmurnymi i pogodnymi dniami
- Teraz można rozwiązać innego gracza gołymi rękami
- Zaktualizowano kredyty w grze
- Poprawiono odległość i jasność światła dla typów latarek czołowych i latarek
- Postać odwraca teraz głowę, rozglądając się po drabinach
- Poprawiono ustawienia czcionek na mapie 2D w grze
- Skrzynie morskie i drewniane skrzynie można naprawić za pomocą drewnianych desek
- Klucza do rur nie można już używać do naprawy silników pojazdów
- Przeziębienie powinno pojawiać się rzadziej, gdy postać jest przeziębiona
- Całą optykę poza lunetami noktowizyjnymi można naprawić za pomocą zestawu naprawczego elektroniki
- Zmniejszona ilość wody potrzebnej do gaszenia pożaru podczas używania kanistra
- Dodano ostrzegawczą czerwoną linię do temperatury wody chłodzącej w HUD pojazdu
- Przeniesiono różne karabiny myśliwskie na wyższe poziomy i zrównoważono ich liczbę
- Zrównoważona ilość amunicji dostępnej w świecie (zwiększona ilość stosów, zmniejszona ilość w każdym)
- Zmniejszona ilość broni palnej dostępnej na świecie (dostosowanie CE)
DLC LIWONIA
- Dodano tartaki
- Dodano dwie nowe wioski
- Dodano ośrodek zdrowia Brena
- Dodane kamieniołomy
- Dodano obszary wylesione
- Dodano domki myśliwskie
- Dodano obozy leśne
- Dodano obozy letnie
- Dodano kamienice do wybranych miast
- Dodano parki rozrywki
- Dodano magazyn amunicji Dambog
- Dodano wraki M1025, które mogą odradzać jego części
- Naprawiono: Różne problemy z umieszczaniem obiektów
- Zmieniono: Lokalizacje odrodzenia po zmianie serwera
- Zmieniono: Zmniejszono liczbę punktów odradzania wojsk w centralnej (zarośniętej) części Inflant, aby były ograniczone do tamtejszych baz wojskowych
- Zmieniono: Obszary odrodzenia militarnego i łowieckiego w Inflantach (areaflags.map)
- Zmieniono: Przeniesiono różne karabiny myśliwskie na wyższe poziomy i zrównoważono ich liczbę
- Zmieniono: Zrównoważono liczbę amunicji dostępnej w świecie gry (zwiększono liczbę…