Zaczynamy żałować, że zrobiliśmy memy na temat tej gry.
W latach od premiery pełnej dramatów, Niebo niczyje stała się legendarną historią sukcesu w świecie gier i stanowi dowód na to, co można osiągnąć dzięki wytrwałości i pasji. Tytuł właśnie dodał największą aktualizację od lat, zatytułowaną Worlds Part 1, która dodaje nową technologię, dynamiczne ulepszenia wody, więcej efektów atmosferycznych i wyjątkową wyprawę z naciskiem na walkę.
Oczywiście, dodaliśmy więcej flory i fauny Niebo niczyje wszechświat, wraz z niezliczonymi aktualizacjami treści.
Sprawdź obszerną listę notatek dotyczących poprawek No Man's Sky: Światy Część 1 poniżej:
WIZUALIZACJA NIEBA I CHMUR
- Całkowicie przeprojektowano system renderowania chmur atmosferycznych i objętościowych, aby uzyskać znacznie większą szczegółowość i rozdzielczość.
- Obecnie planety wykazują większy zakres pokrycia chmur: zmienia się on z upływem czasu, w zależności od planety i warunków pogodowych.
- Planety, na których występuje deszcz, nie będą już wykorzystywać efektu deszczu w otoczeniu, gdy zachmurzenie będzie niewystarczające.
- Kolory nieba w ciągu dnia są teraz znacznie bardziej zróżnicowane.
- Nocne oświetlenie nie jest już wyłącznie niebieskie i może się różnić w zależności od naturalnego środowiska planety.
- Poziom ciemności w nocy zmienia się w zależności od upływu nocy.
- Obecnie ciemność w nocy jest różna na poszczególnych planetach, przy czym niektóre są znacznie ciemniejsze od innych.
UTYLIZACJA WODY
- Całkowicie przeprojektowano renderowanie wody, wykorzystując teraz system bazujący na siatce, który umożliwia rzeczywiste generowanie fal i piany.
- Warunki wodne zmieniają się z czasem w zależności od lokalnych warunków pogodowych i głębokości wody w danym miejscu, wywołując różne efekty – od sztormowych mórz i ogromnych fal oceanicznych po spokojne, spokojne stawy.
- Woda odbija teraz światło słoneczne i odzwierciedla odbicia planet, co znacznie poprawia jakość obrazu.
- Różnorodność kolorów akwareli została znacznie zwiększona.
- Elementy podstawy wykonane ze szkła teraz dokładnie oddają warunki wodne na zewnątrz.
- Uszczelnione podwodne części podstawy nie będą już „przeciekać” wody do podstawy.
- Statki latając nisko, zostawiają teraz ślady i smugi na wodzie.
- Efekty podwodnego plecaka odrzutowego zostały znacznie ulepszone.
- Efekt pływania został znacznie ulepszony.
- Statki kosmiczne można teraz wyposażyć w silniki odrzutowe, pozwalające na lądowanie lub przywołanie ich tuż nad powierzchnią oceanu.
- Biologiczny odpowiednik tej technologii dodano do żywych statków.
OGÓLNE ULEPSZENIA SILNIKA
- System renderowania cieni został przeprojektowany tak, aby wykorzystać techniki cieniowania w przestrzeni ekranu, co skutkuje intensywniej oświetlonymi planetami oraz dokładniejszymi i bardziej szczegółowymi cieniami.
- Renderowanie obiektów planetarnych w Niebo niczyje takie jak drzewa, skały i trawa zostały przepisane i przeniesione do nowocześniejszego systemu opartego na procesorze GPU, co pozwala na obsługę większej liczby obiektów przy lepszej wydajności.
- Odległe obiekty planetarne wyglądają teraz znacznie bardziej szczegółowo i realistycznie.
- Generowanie terenu zostało napisane na nowo, tak aby uwzględnić siatkę wokselową podwójnych marszowych sześcianów, co zmniejsza liczbę wierzchołków, zwiększa szybkość generowania terenu, poprawia liczbę klatek na sekundę i oszczędza znaczną ilość pamięci.
- Przeprojektowano system komponentów w celu zwiększenia szybkości działania i lepszego wykorzystania pamięci.
- Udoskonalono systemy sieciowe w celu zmniejszenia wykorzystania przepustowości.
- W całej grze dokonano znaczących optymalizacji pamięci i wydajności, szczególnie w zakresie wykorzystania metadanych, przesyłania strumieniowego tekstur, generowania poziomu szczegółowości (LOD) i proceduralnego generowania siatki.
DLSS3
- Deep Learning Super Sampling (DLSS) to technologia firmy NVIDIA dostępna dla
- Odtwarzacze komputerowe z kompatybilnymi kartami RTX, które wykorzystują sieć neuronową z głębokim uczeniem do zwiększenia liczby klatek na sekundę i generowania pięknych, ostrych obrazów.
- Do gry No Man's Sky dodano obsługę najnowszej wersji techniki DLSS3.
- DLSS3 zwiększa wydajność nawet 4X w porównaniu do tradycyjnego renderowania, zachowując jednocześnie doskonałą jakość obrazu. Dowiedz się więcej na stronie NVIDIA.
PRZECZYTAJ TAKŻE Podobno emulacja PS3 będzie trudna dla PS5
RÓŻNORODNOŚĆ PLANETARNA
- Różnorodność planet i ich rozmaitość wzrosła w całym wszechświecie.
- Nowe, mroźne, bujne, pustynne, spalone, radioaktywne i toksyczne światy czekają na odkrycie i zbadanie.
- Podstawowe kształty terenu nie zostały zresetowane, a istniejące bazy planetarne nie zostaną przeniesione.
- Zwiększono szansę na istnienie świata, w którym znajdują się starożytne kości lub nadający się do uratowania złom.
- Światy, w których można odzyskać złom, okazjonalnie oferują dodatkowe zardzewiałe szczątki do zebrania.
SKUTKI ŚRODOWISKOWE
- Symulacja wiatru została przeprojektowana, aby tchnąć życie w planety i zapewnić spójny efekt w każdym świecie, poruszające się drzewa i liście, efekty dymu, deszcz, mgłę i śnieg – wszystko w ramach ujednoliconego systemu.
- Udoskonalono systemy zamgławiania i wytwarzania cząsteczek, aby zwiększyć dokładność i wydajność.
- Wszystkie efekty wpływające na środowisko planetarne zostały całkowicie przeprojektowane.
- Efekty burzy zostały całkowicie zmienione.
- Planety mogą teraz podlegać dodatkowym efektom atmosferycznym, które odpowiadają pogodzie i zagrożeniom panującym w ich otoczeniu.
- Efekty wizualne plecaka odrzutowego zostały zmienione.
- Efekty wizualne kryształów burzowych zostały przerobione i ulepszone.
- Poprawiono kolorystykę efektów kroków.
- Naprawiono błąd powodujący, że smugi kondensacyjne statków kosmicznych pokazywały niską prędkość.
STWORZENIA
- Dodano nowy typ stworzeń przypominających stawonogi, generowanych proceduralnie, które mogą pojawić się w dowolnym świecie.
- Dodano nowe typy proceduralnie generowanych hybryd roślinno-zwierzęcych, które mogą pojawić się w dowolnym świecie.
- Nowe typy proceduralnie generowanych konstrukcji syntetycznych można teraz znaleźć w wybranych światach…
- Dodano nowy typ wrogiego stworzenia – Matkę Roju.
- Niektóre światy zostały opanowane przez Vile Brood. Na takich światach gracze mogą teraz znaleźć soczyste larwy. Strukturalne uszkodzenie tych larw przywoła Brood
- Matka, aby rzutować swoje młode…
- Do Nexusa dodano nową misję wieloosobową, w której gracz musi odnaleźć i zniszczyć ten odrażający szczep.
- Gracze, którzy pokonają matki lęgowe w walce, mogą zdobyć wiele nowych tytułów i opcji personalizacji hełmów inspirowanych insektoidami.
- Dodano ponad 40 nowych przepisów kulinarnych wykorzystujących produkty pozyskiwane z nowych stworzeń.
- Biologiczne potwory po zabiciu upuszczają teraz mięso nadające się do gotowania.
- Będąc pod kontrolą pilota SI, Minotaur będzie teraz namierzał i eksterminował biologiczne potwory.
- Zredukowano drgania kamery wywoływane przez kroki kolosalnych stworzeń.
- Interfejs użytkownika w stylu „walka z bossem” używany podczas walki ze statkami flagowymi jest teraz używany również podczas walki ze Strażnikami-Wędrowcami i Statkami Wielu Paszcz, zapewniając dodatkowe szczegóły dotyczące ich zdrowia i statusu.
- Statek o Wielu Paszczach został wyposażony w dodatkowe ataki dystansowe, co zwiększa trudność starcia.
- Naprawiono problem, który uniemożliwiał zdobycie dokumentów dotyczących historii kultu robaka od odrażającego pomiotu tytana.
WYPRAWA LIKWIDACYJNA
- Ekspedycja Czternasta, Likwidatorzy, rozpocznie się wkrótce i potrwa około sześciu tygodni.
- W tej wyprawie gracze dołączają do sił Likwidatorów Vanguard, którzy starają się oczyścić wszechświat ze starych i nowych biologicznych koszmarów, w tym z plag odrażającego potomstwa…
- Nagrody obejmują nowe plakaty, specjalne trofea za polowanie na owady, wyjątkowy plecak odrzutowy z motywem stawonogów i komplet pasującej zbroi.
- Wszyscy, którzy dołożą starań i przyczynią się do wysiłków całej społeczności mających na celu eksterminację tego odrażającego potomstwa, otrzymają części nowego Liquidator Heavy Exomech Hybrid, zestawu ciężkiej zbroi dla Minotaura.
- Wśród ulepszeń dostępnych dla robota Liquidator Mech znajduje się specjalny miotacz ognia, idealny do zadawania dużych obrażeń z bliskiej odległości.
- W miarę postępów społeczności w wyprawie, Mech Likwidator będzie dostępny w Quicksilver Synthesis Companion dla tych, którzy nie będą mogli wziąć udziału.
PRZECZYTAJ TAKŻE Super Mario Bros Movie 2 pojawi się w przyszłym roku
KAMPANIA TWITCH
- Nowy pakiet Niebo niczyje Twitch Drops rozpocznie się wkrótce. Zarejestruj się i połącz swoje konta na platformie na stronie Twitch Drops, a następnie dołącz do Twitch, aby zdobyć egzotyczne części bazowe, zaawansowane technologicznie statki kosmiczne, fajerwerki, modyfikacje wyglądu i wiele więcej.
PERSONALIZACJA STATKU SŁONECZNEGO
- Rozbudowano narzędzie do tworzenia statków kosmicznych na stacji kosmicznej, umożliwiając teraz tworzenie statków klasy Solar.
CZĘŚCI PODSTAWOWE
- Do zestawów konstrukcyjnych z drewna, stopów metali i kamienia dodano zestaw elementów dachu w stylu skośnych świetlików.
- Naprawiono problem, który mógł powodować wyskakiwanie części bazy tuż po załadowaniu lub odkształceniu.
NAPRAWIONE BŁĘDY
- Naprawiono błąd, który powodował, że podczas strzelania do Sentinel Quads broń Blaze Javelin zawsze celowała w podłogę.
- Naprawiono błąd powodujący, że Towarzysz Syntezy Quicksilvera nieustannie paplał podczas interakcji.
- Naprawiono rzadki błąd, który mógł powodować, że statki graczy leciały niezwykle wolno podczas próby dokowania przy anomalii kosmicznej.
- Naprawiono szereg błędów wizualnych związanych z punktem początkowym pochodni gracza, które mogły powodować niewłaściwe podświetlenie narzędzia wielofunkcyjnego lub części gracza.
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał prawidłowe otwarcie strony ekwipunku dla ostatnio wybranego ekwipunku, jeśli był to frachtowiec lub dowolny egzostatek.
- Naprawiono rzadki problem, który mógł powodować zapisywanie nieprawidłowych znaków w ustawieniach użytkownika, co mogło prowadzić do nieoczekiwanego zachowania.
- Naprawiono błąd powodujący zderzenie gracza z zebranymi roślinami bogatymi w tlen.
- Naprawiono problem, który mógł powodować blokowanie statku lub miejsca startu gracza przez wulkany podczas rozpoczynania nowej gry w świecie wulkanicznym.
- Naprawiono problem, który mógł uniemożliwiać pojawianie się postaci niezależnych na frachtowcach.
- Naprawiono problem, który uniemożliwiał wyświetlanie wpisów New Beginnings w katalogu Stories.
- Naprawiono problem powodujący wyświetlanie opcji Gamma na komputerach PC i Mac podczas korzystania z konfiguracji graficznej na poziomie systemu operacyjnego, która uniemożliwiała…