AMD kontynuuje ulepszanie swojej technologii FidelityFX Super Resolution, teraz wraz z najnowszą wersją FSR 2.1.
Jak donosi GPUOpen, ta aktualizacja technologii ulepszania obrazu „zawiera znaczące zmiany w niektórych częściach algorytmu, co pozwala grom na dalsze podnoszenie jakości i redukcję artefaktów, takich jak zjawy lub migotanie”.
Mówiąc prosto, ta aktualizacja jeszcze bardziej oczyszcza ostateczny obraz, usuwając więcej artefaktów, które są wynikiem przetwarzania związanego z ulepszeniem.
FSR 2 jest już o krok wyżej niż FSR 1, który idzie znacznie dalej, biorąc źródło o niskiej rozdzielczości i lepiej go skalując, aby uzyskać znacznie czystszy i bogatszy końcowy obraz wyjściowy.
To jeszcze bardziej zbliża go do technologii DLSS firmy Nvidia, która ma podobną funkcję wykorzystania sztucznej inteligencji do rekonstrukcji obrazu i umożliwienia jego wyświetlania w wyższej rozdzielczości, bez zwykłego kosztu związanego z pogorszeniem wydajności, gdy próbuje się to zrobić za pomocą natywnego procesora graficznego systemu. .
Jednym z najbardziej znanych tytułów wykorzystujących technologię AMD FidelityFX jest Symulator Farmy 22 firmy Giants Software, która została uruchomiona pod koniec 2021 roku. Firma AMD opublikowała niedawno na swoim kanale YouTube film, który pokazuje porównanie implementacji FSR 2.0 i FSR 2.1 w tych samych scenach w grze. Porównuje również wydajność podczas korzystania z FSR 2.1 i jego wyłączenia.
Zgodnie z testem AMD, okazało się, że gra ma 1,4 raza wyższą wydajność podczas korzystania z FSR 2.1. Udało się to osiągnąć, uruchamiając grę w 4K i korzystając z trybu „Wydajność” FSR 2.1, a wszystko to dzięki procesorowi graficznemu AMD Radeon RX 6750 XT.
Obecnie istnieje 19 innych tytułów, które obsługują FSR 2, a kolejne 25 będą wspierać go później. Jednym z nich jest kolejny głośny tytuł, Symulator lotu Microsoft.
Ten sam sim wdraża również technologię Nvidia DLSS; te funkcje pojawią się w aktualizacji wydanej w listopadzie.
Podczas gdy ten najnowszy postęp dla FSR został pokazany z Symulator Farmy 22 działający na PC, technologia jest również wdrażana w niektórych tytułach konsolowych. Oczywiście implementacja jest tam znacznie bardziej stała, co oznacza, że nie jest to coś, nad czym użytkownik końcowy ma jakąkolwiek kontrolę.
Na przykład Nintendo najwyraźniej wdrożyło to w ostatnim czasie Nintendo Switch Sport; szczegół, który został znaleziony dopiero po zapoznaniu się z umowami licencyjnymi gry. Samo Nintendo ani nie potwierdziło, ani nie zaprzeczyło jego używania, ani nie reklamowało w żaden sposób korzyści, jakie przynosi. Ale pokazuje, że nawet firma taka jak Nintendo, która nie decyduje się na produkcję nadmiernie skomplikowanych tytułów z graficznego/technicznego punktu widzenia, wciąż znajduje zastosowanie dla tej technologii poprawiającej wizerunek.
AMD / GPUOtwarte