Związki zawodowe mogą chronić pracowników przed kryzysem i toksyczną pracą.
Pracownicy Bethesda Game Studios utworzyli nowy związek zawodowy.
Na Twitterze nowy związek przedstawił się następującym oświadczeniem:
„My, większość deweloperów w Bethesda Game Studios Dallas, Rockville i Austin, jesteśmy zachwyceni, mogąc ogłosić utworzenie naszego związku z @CWAUnion. Razem jako #OneBGSUSA, opowiadamy się za poprawą sytuacji każdego dewelopera w BGS, wyznaczając nowy standard dla naszej branży”.
One BGS USA wyraziło również solidarność z innymi związkami Bethesda w Zenimax i One BGS Montreal. Na koniec ujawnili, że pracują teraz nad swoim pierwszym kontraktem z Microsoft.
Jak podaje The Verge, CWA twierdzi, że Microsoft już uznał związek. Będzie to pierwszy taki związek, w którym pracownicy wszystkich kwalifikujących się stanowisk będą reprezentowani w studiu gier wideo należącym do Microsoftu.
PRZECZYTAJ TAKŻE Ciche miejsce: droga przed nami staje się przerażająca Nowy zwiastun
Microsoft ze swojej strony odmówił udzielenia komentarza prasie.
Microsoft zyskał nieoczekiwanego sojusznika w CWA i ich macierzystej organizacji, AFL-CIO, w transakcji z Activision. Ale CWA i AFL-CIO próbowały wyjaśnić swoje stanowisko; nie chodziło o to, że teraz pracują dla Microsoftu, ale o to, że postrzegały obecny zarząd w Activision Blizzard King jako wrogi wobec ich orędownictwa.
Microsoft miał już umowę o neutralności pracy z CWA w 2022 r. Następnie w zeszłym roku zawarli nową umowę z AFL-CIO w zakresie neutralności pracy i sztucznej inteligencji. W wyniku tych umów członkowie związku zawodowego CWA byli chronieni przed niedawną serią zwolnień w Microsoft, w tym, ale nie wyłącznie, w dziale gier Xbox.
PRZECZYTAJ TAKŻE Pokemon Unite dodaje nową mapę w dzisiejszej aktualizacji
Wówczas mogło się wydawać, że umowa ta dotyczyła przede wszystkim Activision, ale teraz jest jasne, że CWA dbało również o pracowników Bethesdy i innych studiów gier należących do Microsoftu.
Łatwo jest być cynicznym, skoro CWA nie było w stanie chronić niezrzeszonych pracowników Microsoftu przed zwolnieniami. Ale to stanowi precedens dla innych firm produkujących gry. Te związki mogą chronić twórców gier wideo przed najgorszymi nadużyciami w branży, takimi jak crunch i toksyczna kultura pracy.
Wygląda na to, że nie ma gwarancji, że związek może dokonać tych zmian. Ale jeśli związki mogą interweniować w imieniu pracowników branży gier wideo, nie będziemy musieli przechodzić przez cykle raportów sygnalistów prowadzących do zewnętrznej interwencji, aby zapobiec takim wydarzeniom. Dlatego ważne jest, aby związki znalazły się w sytuacji, w której będą mogły udowodnić swoją wartość.