W Amnezja: Bunkier, mimo że tytułowy bunkier jest całkowicie zrujnowany, w ścianach nadal znajdują się otwory wentylacyjne, blokujące dostęp do niektórych przedmiotów i nagród. Niektóre z tych blokowanych przedmiotów są wymagane do przejścia do gry, więc te otwory wentylacyjne muszą zostać usunięte, jeśli Henri Clement planuje wydostać się żywy. Oznacza to, że gracze będą musieli znaleźć klucz, aby wyjąć śruby z otworów wentylacyjnych i usunąć osłonę z drogi. Ten przedmiot zostaje znaleziony zamknięty z kodem, który znajduje się w słońcu obok byłego właściciela klucza. Ten przewodnik wyjaśni graczom, jak zdobyć klucz Amnezja: Bunkier.
Jak zdobyć klucz w Amnesia: Bunkier
Klucz znajduje się w magazynie misji w szafce o nazwie „F. STAFFORD” napisany na nim. Aby otworzyć szafkę, gracze będą musieli znaleźć do niej 4-cyfrowy kod, który jest losowany podczas każdej rozgrywki. Podobnie jak inne szafki w Mission Storage, kod do szafki Stafforda znajduje się z tyłu jego nieśmiertelnika. Chociaż nieśmiertelniki zawsze pojawiają się w tych samych miejscach, nazwa na nieśmiertelniku może również przełączać się między rozgrywkami poza określonymi tagami związanymi z fabułą. Na szczęście, ponieważ Klucz jest kluczowym przedmiotem, nieśmiertelnik Stafforda jest jednym z nieśmiertelników, które pojawiają się w tym samym miejscu w każdej grze. Znajduje się w obszarze konserwacji. Kiedy gracz dotrze do kwatery brygadzisty, znajdzie notatkę, która mówi, że Stafford jest przetrzymywany w bunkrze.
Aby dostać się na wschodnią stronę Konserwacji, gracze będą musieli przejść przez tunel, który łączy Warsztat z korytarzem na północ od Centrum Magazynowego, ponieważ gruz i gruz blokują tam zwykłą ścieżkę, podczas gdy drzwi tuż za szatnią są zamknięte z innej strony. Udając się do Warsztatu, uważaj na potykacze, ponieważ teren jest nimi wypełniony. Jeśli zobaczysz jednego z nich, po prostu biegnij i przeskocz przez drut, aby go ominąć.
Tunel jest pełen szczurów. Jest kilka sposobów na oczyszczenie tego tunelu, ale twoje opcje zależą od zapasów, które masz do dyspozycji w tym momencie. Jeśli masz już zapalniczkę z szafki Giuarda, bomby benzynowe lub pochodnie mogą być użyte do odstraszenia szczurów, przy czym te pierwsze mogą również spalić ciało, aby zapewnić, że szczury nie wrócą. Zwykły kanister paliwa można również wylać na ciała i podpalić za pomocą pochodni lub flary, ale jest to dość duże marnotrawstwo zasobów. W korytarzu tuż przed Warsztatem znajduje się Spiżarnia, w której znajduje się Mięso. Tym Mięsem można rzucić, aby zwabić szczury, dając szansę na przedostanie się przez tunel. Niezależnie od wybranej strategii przejdź przez tunel, aby dotrzeć do wejścia do bunkra znajdującego się bezpośrednio na lewo od wyjścia.
Drzwi bunkra są zamknięte. Notatka obok drzwi mówi, że Kapłan bunkra ma Klucz do Bunkieru. Wejdź do Storage Hub i idź na lewo od korytarza, z którego wszedłeś. Znajdziesz tu Kaplica bunkra, która służy również jako nowy dom Bestii. Chociaż nie ma go tutaj w tej chwili, powróci po zdobyciu tego klucza do bunkra, więc bądź przygotowany.
Po wejściu do kaplicy idź w prawo, aby znaleźć konfesjonał z przebitym w środku księdzem. Stojąc twarzą do ciała, spójrz w dół i w prawo, aby znaleźć klucz do bunkra leżący na parapecie okna konfesjonału
Po zdobyciu klucza do bunkra unikaj Bestii, która przybędzie patrolować kaplicę po podniesieniu klucza. Gdy teren będzie czysty, wyposaż się w Klucz do bunkra i wróć do zamkniętych drzwi. Przytrzymaj przycisk celowania i użyj klucza na zamkniętych drzwiach, gdy zostaniesz o to poproszony.
Skorzystaj z drabiny znajdującej się za drzwiami, by dostać się do bunkra. Tutaj zostaje znaleziony Stafford, zabity nie przez Bestię, ale przez kulę wrogich żołnierzy na zewnątrz. Obok jego ciała znajduje się jego nieśmiertelnik. Podnieś go i obróć, aby zdobyć kod do jego szafki. Po podniesieniu nieśmiertelnika Stafforda odblokuje się osiągnięcie i trofeum Memorialist!
Teraz, gdy kod jest znany, wróć do szafki Stafford w Mission Storage i wprowadź kod, aby odblokować drzwi i zdobyć klucz. Ten przedmiot służy do otwierania wszystkich zamkniętych otworów wentylacyjnych poprzez założenie klucza, wycelowanie nim w śruby, a następnie naciśnięcie przycisku użycia, gdy zostaniesz o to poproszony. Odkręć obie śruby w lewym i prawym górnym rogu otworu wentylacyjnego, aby usunąć go z drogi i stworzyć nowe wejście do dowolnego zamkniętego pomieszczenia, do którego wcześniej nie mogłeś wejść.
Więcej przewodników Amnesia: Bunkier:
Amnesia: Bunkier – pełna lista osiągnięć i trofeów | Amnesia: Bunkier – jak zapisać stan gry | Amnesia: Bunkier – objaśnienie systemu map | Amnesia: The Bunker – Cut It Off Przewodnik po osiągnięciach | Amnesia: Bunkier – gdzie znaleźć wszystkie części mapy | Przewodnik po osiągnięciach kartografa | Amnesia: Bunkier – Wyjaśnienie systemu generatora | Amnesia: Bunkier – jak znieść awaryjną blokadę | Dał przewodnik All Clear Achievement