Spis treści[Hide][Show]
Odblokowanie mocy swojego ograniczonego mózgiem kumpla to jedna z najlepszych rzeczy, jakie możesz zrobić Wrota Baldura 3. Jasne, używanie mocy umysłu do miażdżenia jakiejkolwiek wolnej woli jest moralnie wątpliwe, ale czasami bycie bezwzględnym dyktatorem jest właśnie tym, co zalecił lekarz. Moce Illithidów dają mnóstwo frajdy i radzimy ci się z nimi uporać tak wcześnie, jak to możliwe.
Jest ich jednak sporo do odblokowania. Co więcej, większość z nich jest doskonała. Podejmowanie decyzji, które moce powinieneś odblokować w pierwszej kolejności, jest zawsze nieco stresujące, zwłaszcza jeśli weźmiesz pod uwagę ograniczoną naturę kijanek Mind Flayer. Przygotowaliśmy listę najlepszych mocy, które pomogą Ci na Twojej drodze.
Więcej zawartości Baldur’s Gate 3:
5 najlepszych magicznych przedmiotów w akcie 1 | Towarzysz Sowoniedźwiedzia | Idealny przewodnik kieszonkowców | Podklasa Paladyna Łamacza Przysięgi | Jak wyleczyć Gale’a
Tarcza Niewolników
Shield Of Thralls jest niezwykle przydatna dla każdego oddanego czarodzieja. Gale jest idealnym kandydatem. Ta umiejętność robi dwie rzeczy i obie są doskonałe. Po pierwsze, użytkownik umiejętności zyskuje 10 tymczasowych punktów wytrzymałości. To sprawia, że trudniej ich zabić, co zawsze miło jest widzieć.
Jednak efektem wtórnym jest to, że sprawy stają się interesujące. Kiedy Tarcza Niewolników pęknie, pobliscy wrogowie muszą wykonać test Inteligencji lub zostać ogłuszeni. Jest to niesamowite osłabienie, a ponieważ umiejętność skaluje się w stosunku do Inteligencji, jeśli postać taka jak Gale jej używa, ogłuszenie wrogów jest znacznie skuteczniejsze.
Bestia Wysiedleńcza
Displacer Beast zmienia cię w potężną Bestię Displacer… naturalnie. W tej formie zyskujesz 85 HP, nowe umiejętności i ulepszone statystyki. Zmiana kształtu w Baldur’s Gate 3 jest niesamowicie potężna dzięki samemu buforowi HP ręki – wszystko inne jest po prostu złotem.
Największą zaletą Bestii Przemieszczeń jest jej zdolność Przemieszczania, która zadaje ogromne obrażenia i wypacza wrogów na polu bitwy, pozostawiając wszędzie iluzoryczne klony. Tę umiejętność odblokujesz dopiero w dalszej części gry, ale jest ona warta kijanki.
Trema
Stage Fright to niezwykle silny debuff. Po pierwsze, zmniejsza celność wroga, dając mu przewagę we wszystkich testach ataku. Samo to jest bardzo przydatne i byłoby warte ceny wstępu. Jest jednak coś więcej.
Za każdym razem, gdy wróg spudłuje pod wpływem tremy, otrzymuje 2k6 obrażeń. Biorąc pod uwagę, że umiejętność ta trwa przez 3 tury, jeśli wszystko pójdzie po twojej myśli, zadasz około 6k6 obrażeń. Jeśli wróg atakuje kilka razy na turę (jak na przykład Mnich), liczba obrażeń może gwałtownie wzrosnąć do 12K6. Połącz to z innymi osłabieniami lub wzmocnieniami AC, a będziesz mógł zabijać wrogów, nigdy ich nie atakując.
Złamanie Psychiki
Mówiąc o AC, umiejętności zmniejszające AC wroga są niezwykle cenne. Niższe AC oznacza, że częściej trafiasz w nie w walce, a to tylko dobra rzecz. Złamanie Psyche jest z pozoru bardzo proste, ponieważ zmniejsza KP wroga o 1. Może to nie wydawać się zbyt efektowne, ale trwa 5 tur.
Co więcej, jeśli wróg zginie z aktywną umiejętnością, możesz rzucić potężniejszą wersję zwaną Shatter Psyche. Ten wariant zmniejsza AC o 2 i łączy się w siebie w nieskończoność, pozwalając ci obniżać AC za każdym razem, gdy zabijesz. Bardzo mocny od samego początku.
Latać
Mobilność jest najważniejsza w Baldur’s Gate 3. Do licha, jeśli nie potrafisz efektywnie się poruszać, jesteś prawie martwy. Gra nie boi się pojawiania wrogów na wysokich miejscach, a jeśli nie uda ci się załatać luki, będziesz miał spore kłopoty. Dotyczy to podwójnie postaci walczących w zwarciu.
Tutaj z pomocą przychodzi Fly. Fly umożliwia lot w dowolne miejsce w promieniu 18 metrów. Wzrost nie ma znaczenia – po prostu startujesz i lądujesz. Jest to niezwykle przydatne przy zbliżaniu się do jednostek dystansowych. Co więcej, świetnie nadaje się do przemieszczania jednostek dystansowych do punktów obserwacyjnych. Świetna umiejętność każdej postaci.
Dominacja psioniczna
Przeciwzaklęcie to jedno z najlepszych zaklęć w całej grze Baldur’s Gate. Jego działanie jest bardzo proste – jeśli wróg spróbuje rzucić zaklęcie, możesz użyć Kontrczaru, aby go powstrzymać. Ma to swoje ograniczenia, ale ogólnie rzecz biorąc, jeśli masz maga, chcesz mieć to zaklęcie w swoim repertuarze. Dużą wadą jest jego koszt – jest to zaklęcie poziomu 3, co sprawia, że jego rzucanie jest bardzo drogie, ponieważ ogranicza zdolność rzucania takich rzeczy jak Kula Ognia.
Psionic Dominance daje ci zaklęcie, które jest zdumiewająco podobne do Counterspell, ale nie zajmuje miejsca w twojej księdze zaklęć, nie wymaga ładowania zaklęć i może być używane znacznie częściej. Jest to przydatne w przypadku każdego rzucającego zaklęcia i powinno być odblokowaniem priorytetowym, gdy już będzie dostępne.
Reakcja psioniczna
Czasami Kontrzaklęcie nie wystarczy. Czasami nie możesz zatrzymać zaklęcia i nic nie możesz zrobić. Te czary są zawsze wysokiego poziomu, a dzięki Psionic Backlash możesz karać rzucających zaklęcia za to, że ośmielili się rzucić zaklęcie w twoim kierunku.
Ta reakcja zadaje 1k4 obrażeń na każdy poziom zaklęcia. Jeśli spowoduje to wystarczające obrażenia, aby zabić danego rzucającego, zaklęcie zostaje zanegowane. Jest to bardzo niezawodny sposób na zadawanie obrażeń rzucającym moc, bez którego nie ruszalibyśmy się z domu. Do licha, możesz nawet pozwolić wielu postaciom zareagować w tym samym czasie, aby kumulować zadawane obrażenia.
Skoncentrowany wybuch
Zaklęcia wymagające Koncentracji to jedne z najpotężniejszych zaklęć w grze. Mówimy o zaklęciach typu Bless czy Haste. Mają one natychmiastowe, długoterminowe i drastyczne skutki, które mogą rozstrzygnąć bitwę na twoją korzyść. Jeżeli w drużynie posiadasz magię, będziesz często korzystał z tych zaklęć.
Skoncentrowany Wybuch nagradza cię potężnym wybuchem obrażeń wynoszącym 6k6, jeśli koncentrujesz się na jakichkolwiek zaklęciach. Co więcej, jeśli wróg również się koncentruje, wyleczysz zadane obrażenia. To doskonałe obrażenia zadawane pojedynczym celom z odrobiną użyteczności i bardzo nam się to podoba.
Freecast
Freecast jest głupi w najlepszy możliwy sposób. Krótko mówiąc, używasz tego, a następnie twoje następne zaklęcie lub zdolność nie wiąże się z żadnymi kosztami. Nie ma znaczenia, jak potężne jest to rzucanie lub użycie, jest ono bezpłatne. Co więcej, możesz używać Freecastu za każdym razem, gdy odpoczywasz, co znacznie ułatwia uzupełnianie zapasów i korzystanie z nich. Prawie każda postać w Baldur’s Gate 3 korzysta z tej absurdalnej umiejętności.
Szczęście z odległych krain
Chociaż Freecast jest dobry, tak naprawdę wolimy tę umiejętność niskiego poziomu. Luck Of The Far Realms zamienia każde trafienie w trafienie krytyczne raz na Krótki Odpoczynek. Otóż to. Jest to bardzo proste, ale drastycznie zwiększa obrażenia seryjne twoich fizycznych wojowników zadających duże obrażenia. KOCHAMY to u Paladynów, ponieważ mogą połączyć to ze swoimi umiejętnościami Porażenia, aby zadać niezrównane obrażenia pojedynczemu celowi.
Nie jest efektowny, ale skuteczny i to właśnie w nim kochamy.
To wszystko, co na razie mamy na temat Baldur’s Gate 3. Koniecznie sprawdź nasze inne przewodniki i listy, aby uzyskać więcej zawartości Baldur’s Gate.