Zapamiętaj te potężne zaklęcia w Baldur’s Gate 3 wcześnie i często.
Spis treści[Hide][Show]
Jeśli nie masz doświadczenia Lochy i smoki lub nowy Wrota Baldura 3, może minąć dziesiątki godzin, zanim zdasz sobie sprawę, jak przydatne może być zaklęcie. Jest tak wiele zaklęć do wyboru podczas podnoszenia poziomu czarodzieja, czarnoksiężnika, kleryka lub czarnoksiężnika — czasami odblokowują się automatycznie, czasem będziesz musiał wybrać, które chcesz odblokować samodzielnie — ale zawsze będziesz mieć premię w zakresie zaklęć, które możesz wykorzystania, zarówno z ograniczonej liczby Ładunków Zaklęć, jak i konieczności zapamiętywania niektórych zaklęć.
Po kilkudziesięciu godzinach znaleźliśmy kilka zaklęć, które są przeważająco dobre. Zaklęcia te są niezbędne w przypadku każdego buildu czarodzieja, czarnoksiężnika lub kleryka. Poniższa lista zaklęć również świetnie się skaluje — takie zaklęcia jak Spać są potężne na początku gry w Akcie 1, ale stają się mniej przydatne w miarę postępów. Wszystkie wymienione tutaj zaklęcia? Od początku do samego końca meczu są nie do zatrzymania. Oto, co naszym zdaniem musisz zdobyć w pierwszej kolejności.
Więcej poradników Baldur’s Gate 3:
Przewodnik dla początkujących | Wszyscy towarzysze pochodzenia | Czy powinieneś używać kijanek? | Rekrutuj Mintharę | Rekrutuj Halsina | Rekrutuj Jaheirę | Rekrutuj Minsc | Romans Karlach | Lokacje Piekielnego Żelaza | Najlepsze magiczne przedmioty w akcie 1 | Towarzysz Sowodźwiedzia | Wytwarzaj Mikstury Lecznicze | Idealny przewodnik kieszonkowca | Podklasa Paladyn Łamacz przysięgi | Jak wyleczyć wichurę | Jak uratować Halsina | Zabij przywódców obozu goblinów | Wskazówki dotyczące zabójców i mrocznych prześladowców | Splugawiona świątynia | Przewodnik cioci Ethel | Wejścia Podmroku | Łatwa złota sztuczka
Najlepsze zaklęcia | Czarodziej
Najlepsze zaklęcia, posortowane według klasy i poziomu.
Tajemny Pocisk (Cantrip): Prosty skuteczny Cantrip. Arcane Bolt doskonale skaluje się z użytkownikami magii, stając się coraz potężniejszy i idealny do niszczenia obiektów w otoczeniu. Zdobądź magiczne przedmioty, aby zwiększyć obrażenia Cantripa, a stanie się to niezwykle przydatne.
Magiczny pocisk (Czarodziej poziomu 1): To standardowe zaklęcie na pierwszy rzut oka nie wygląda zbyt imponująco, ale jest gwarantowanym atakiem. Zawsze zadasz minimalne szkody. W późnej fazie gry Magiczny Pocisk może zadać ponad 70 obrażeń, gdy zostanie wzmocniony do poziomu 4, a od tego momentu staje się coraz silniejszy. Może wić się po polu bitwy i zawsze trafić, co czyni go idealnym zaklęciem do oczyszczenia grupy wrogów o niskim HP lub zadania dużych obrażeń pojedynczemu wrogowi, których na pewno nie przeoczysz.
Chmura Sztyletów (Czarodziej poziomu 2): Proste zaklęcie niszczące wrogów. Przywołuje chmurę zadających obrażenia sztyletów. Wrogowie otrzymują obrażenia po wejściu do chmury i po każdej turze, gdy w niej stoją. Unieruchom wrogów za pomocą Przytrzymaj osobę, Smar lub cokolwiek innego, co zatrzyma ich podczas próby przekroczenia chmury. Użyj swoich wojowników do walki wręcz, aby zepchnąć wrogów z powrotem. To akcja dodatkowa.
Kula ognia (Czarodziej poziomu 3): Czy to w ogóle trzeba wyjaśniać? Niezwykle dobre zaklęcie konia roboczego, które jest proste w użyciu. Rzucasz potężną kulę ognia, która eksploduje. Wrogowie złapani w wybuch otrzymują duże obrażenia. Bardzo, bardzo dobry do niszczenia dużych grup wrogów.
Pośpiech (Czarodziej poziomu 3): Jedno z najlepszych zaklęć w grze. Daje +1 akcji każdemu, na kogo rzucisz zaklęcie. Niezwykle przydatne do wzmacniania Wojowników i Barbarzyńców, którzy mają już wiele akcji. Pozwól im szaleć — jedyną wadą jest to, że rzucający musi utrzymywać Koncentrację. Wybierz dobry wyczyn, aby znacznie zwiększyć ich Koncentrację, jeśli planujesz często używać tego zaklęcia.
Gradobicie (Czarodziej poziomu 4): Ulubione zaklęcie. Jeśli nie masz Głodu Hadara, użyj Lodowej Burzy jako zamiennika. Upuszcza bardzo duży lodowy obszar obszarowy, który powoduje, że wrogowie poruszają się powoli i ślizgają się, co czyni ich łatwymi celami. Załóż buty, które zapobiegają poślizgowi, a będziesz mógł stać na lodzie, podczas gdy wrogowie usiłują wstać. Bardzo przydatne do zadawania (niewielkich) obrażeń i odmawiania wrogom dużych obszarów.
Wyczaruj Żywiołaka (Czarodziej poziomu 5): Potężne zaklęcie przywołujące wybranego przez ciebie żywiołaka. Żywiołak jest trwałym wezwaniem, które opuści dopiero, gdy go odwołasz lub zostanie zniszczony. Służy jako dodatkowa postać gościnna i można jej dowodzić. Wszystkie Żywiołaki potrafią się teleportować, co czyni je idealnymi do flankowania dużych grup i atakowania irytujących rzucających zaklęcia lub strażników. Możesz przywołać jeden z czterech żywiołów (ogień, woda, powietrze, kamień) — kliknij wrogów prawym przyciskiem myszy, aby ich zbadać i ponownie zobaczyć, jakie są słabe.
Najlepsze zaklęcia | Czarodziej
Czarnoksiężnik otrzymuje większość tych samych zaklęć co Czarodziej i Kleryk, ale mają jedno unikalne zaklęcie, które jest niewiarygodnie dobre.
Głód Hadara (Czarownik poziomu 3): Jeden z najlepszych powodów, aby mieć Czarnoksiężnika. Głód Hadara generuje duży okrąg obszarowy, który oślepia wrogów znajdujących się w środku, liczy się jako trudny teren i zadaje 2k6 obrażeń od zimna, gdy wejdą. Jeśli zakończą turę w chmurze, otrzymają 2k6 obrażeń od kwasu. To 4-24 obrażenia na turę. Zaparkuj dwie walki wręcz na krawędzi i zwab wrogów, spychając ich w chmurę. Możesz też rzucić go na wrogów dystansowych lub użytkowników magii, zmuszając ich do powolnego wyjścia.
Najlepsze zaklęcia | Duchowny
Wiele z tych zaklęć może zostać odblokowanych także przez Czarodziejów lub inne klasy. Tam są równie dobrzy, ale Kleryk może naprawdę posprzątać dom, specjalizując się.
Uzdrawiające Słowo (Kleryk poziomu 1): Zaklęcie leczące w dodatkowej akcji, które ma dobry zasięg. Bardzo przydatne, aby utrzymać drużynę przy życiu, a szybko znajdziesz magiczne przedmioty, które mogą poprawić twoje umiejętności leczenia.
Strażniczy Bond (Kleryk poziomu 2): Proste wzmocnienie, które daje sojusznikowi odporność na wszystkie rodzaje obrażeń, +1 do KP i +1 do wszystkich rzutów obronnych. Bardzo przydatne, gdy Twój Kleryk nie może zrobić nic innego. Po prostu rzuć to na najbliższego sojusznika w niebezpieczeństwie.
Przyzwij broń (Kleryk poziomu 2): Dodatkowe zaklęcie akcji, które przywołuje małą latającą broń. Niezwykle przydatne do odwracania uwagi wrogów i zadawania niewielkich obrażeń. Kiedy wrogowie atakują coś, co nie jest tobą, jest to w zasadzie darmowe HP. Atakuje samodzielnie i robi wrażenie w Akcie 1 i Akcie 2.
Strażnik Ducha (Kleryk poziomu 3): Jedno z najlepszych zaklęć w grze. Spirit Guardians tworzą wokół twojego Kleryka pole obszarowe zadające boskie/nekrotyczne obrażenia, zadając obrażenia po prostu wchodząc w zasięg walki wręcz. Jest to nie do powstrzymania przeciwko dużym grupom nieumarłych w Akcie 2. Połącz się z Legendarna Krew Lathandera a także oślepisz wrogów w zasięgu walki wręcz. Twoja koncentracja nigdy się nie załamie.
Najlepsze zaklęcia | Łowca / Paladyn
Ponownie, te klasy mają tylko kilka unikalnych zaklęć. Znak Łowcy jest niezwykle potężny i można go również zdobyć poprzez magiczny przedmiot.
Znak myśliwego (Łowca/Paladyn poziomu 1): Zaklęcie akcji dodatkowej, które zadaje dodatkowe obrażenia oznaczonym stworzeniom. Zaznacz wroga, aby zadał +1-6 obrażeń na atak bronią. Zadaj ogromne obrażenia bossom lub twardym wrogom, nakładając Znak Łowcy, a następnie wielokrotne ataki Wojownikami, Łotrzykami lub Barbarzyńcami. Możesz łatwo zadać +54 obrażenia, atakując ten sam cel w tym samym czasie. Jeśli wybrany wróg zostanie zabity, będziesz mógł zastosować go ponownie na nowym wrogu bez wydawania ładunku zaklęcia.
Oto nasze typy najlepszych zaklęć, które koniecznie musisz odblokować i używać przy każdej okazji. Dodamy więcej, gdy będziemy kontynuować grę w BG3.