W Baldur’s Gate 3 wybuchła wojna, co spowodowało, że wielu uchodźców uciekło do Rivington. Niektórzy zaczęli nawet włamywać się do domów.
Spis treści[Hide][Show]
Gdy gracze wchodzą Baldur’s Gate 3 w trzecim akcie zderzają się twarzą w twarz z wojenną rzeczywistością. Rivington leży na obrzeżach Baldur’s Gate i jest wypełnione po brzegi uchodźcami szukającymi bezpieczeństwa po tym, jak hordy Absolutystów najechały okolicę (i prawdopodobnie zamieniły swoich towarzyszy w niewolników).
To ponury czas dla wszystkich i nawet tajemniczy cyrk, który wjechał do miasta, nie zrobił wiele, aby pomóc. Sytuacja w pobliżu wejścia do Rivington stała się dość gorąca, kiedy szlachetny Arfur pokłócił się z rodziną, która zamieszkała w jego raczej luksusowej rezydencji. W tym przewodniku pomożemy Ci zdecydować, kogo poprzeć w tej hałaśliwej debacie.
Więcej zawartości Baldur’s Gate 3:
5 najlepszych magicznych przedmiotów w akcie 1 | Towarzysz Sowoniedźwiedzia | Idealny przewodnik kieszonkowców | Podklasa Paladyna Łamacza Przysięgi | Jak wyleczyć Gale’a
Po stronie Arfuru
Od razu porozmawiajmy o Arfur. Sprawia wrażenie małego narzędzia, ale mającego uzasadnione roszczenia do nieruchomości. W końcu to jego dom i ci ludzie wprowadzili się tam wbrew jego woli i wiedzy. Chce, żeby odeszli, i niewiele możesz zrobić, aby przekonać go, że jest inaczej.
Co więcej, Arfur nie jest całkiem sam. Będąc kupcem, ma uzbrojonych strażników, którzy towarzyszą mu i jego karawanie. Chociaż nie interweniują w usuwaniu lokatorów, przemoc nie jest im obca.
Sprzymierzenie się z Arfurem spowoduje wyparcie lokatorów. Jeśli grasz Paladynem, zostanie to wzięte pod uwagę, ponieważ przestrzegasz prawa, a Paladyni to chujowe świnie w najlepszych czasach.
Pamiętaj, że Arfur nie jest taki, na jakiego wygląda i odgrywa główną rolę w zadaniu „Zbadaj tajemnicze zabawki”.
Po stronie lokatorów
Spędzenie choćby sekundy w Rivington pokaże, że ludzie nie są bezpieczni na ulicach. Rodziny z małymi dziećmi są w mniejszym lub większym stopniu rzucane wilkom na pożarcie i ta rodzina lokatorów jest jedną z takich rodzin. Wprowadzili się w desperacji i po prostu chcieli miejsca z dachem, aby zapewnić swoim dzieciom bezpieczeństwo.
Choć nie jest to szczególnie mocne stanowisko prawne, można je uzasadnić moralnie. Do licha, nawet Paladyn byłby w stanie poprzeć ich twierdzenia. Sprzymierzenie się z lokatorami pozwoli im pozostać w domu Arfura, choć nie pozostaje to bez konsekwencji.
Najważniejszą z nich jest to, że jego ochroniarze nie będą zbyt życzliwi, jeśli wtrącisz się w ich sprawy. Okazuje się, że są częścią Gildii Złodziei i nie jest to organizacja, z którą chcesz się zetknąć. Ich przywódca zażąda pieniędzy jako rekompensatę za twoje wtrącanie się.
Jeśli jej zapłacisz, zostawi cię w spokoju. Jednakże szantaż nie jest czymś, na co zgodziłby się każdy początkujący bohater. Możesz z nią walczyć lub ją zastraszyć. Zakładając, że nie zdałeś egzaminu (lub zdecydowałeś się mieć złom), zostaniesz zaatakowany przez garstkę pobliskich złodziei.
Są to wszystkie poziomy 7-9 i są dość biegli w zabijaniu bardziej delikatnych postaci. Pamiętaj, aby zastosować wzmocnienia przed walką (pamiętaj, że możesz zmieniać postacie podczas rozmowy), abyś miał największe szanse na zwycięstwo.
Przed wyjazdem koniecznie zbadaj dom Arfura, gdyż prowadzi to do dość interesującego zadania.
To wszystko, co na razie mamy na temat Baldur’s Gate 3. Koniecznie sprawdź nasze inne przewodniki i listy, aby uzyskać więcej zawartości Baldur’s Gate.