Czarodzieje to wszechstronna klasa w Baldur’s Gate 3, ale potrzebują trochę pomocy w poszerzeniu swojego repertuaru. Tutaj właśnie pojawiają się zwoje.
Spis treści[Hide][Show]
Magia jest najpotężniejszą siłą ze wszystkich Wrota Baldura 3. Jasne, jakiś krzepki facet z toporem wyrządzi szkody, kiedy tam dotrze, ale uważny mag sprawi, że część „dotarcia tam” będzie prawie niemożliwa. Możliwość wypaczania rzeczywistości, zaginania czasu i zniekształcania przestrzeni to codzienność – i to zanim zaczniemy mówić o zadawaniu obrażeń.
Ze wszystkich osób rzucających zaklęcia w Baldur’s Gate 3, skromny Czarodziej jest jednym z najlepszych. Nie są najpotężniejsi – do cholery, ich rozpoczęcie może być wręcz powolne – ale są niewiarygodnie wszechstronni. Mogą zrobić wszystko, a za pomocą zwojów możesz z łatwością przyspieszyć ten proces.
Więcej zawartości Baldur’s Gate 3:
5 najlepszych magicznych przedmiotów w akcie 1 | Towarzysz Sowoniedźwiedzia | Idealny przewodnik kieszonkowców | Podklasa Paladyna Łamacza Przysięgi | Jak wyleczyć Gale’a
Zwoje zaklęć to jednorazowe przedmioty użytkowe, które pozwalają dowolnej postaci dowolnej klasy rzucić zaklęcie zapisane na zwoju. Na przykład, jeśli masz w ekwipunku zwój „Porozmawiaj ze zmarłymi”, możesz pozwolić Lae’zelowi (wojownikowi z ukrytymi zdolnościami magicznymi ropuchy) rzucić to zaklęcie bez wysiłku.
Po rzuceniu zwój zostaje zniszczony. Zaletą rzucania zwojów jest to, że nie zużywają one żadnych zasobów do rzucania zaklęć, co oznacza, że idealnie nadają się do użycia w sytuacjach awaryjnych. Wadą jest to, że są drogie. Powodem tego jest częściowo ich druga korzyść – możliwość trwałego nauczenia się zaklęć.
Niestety, tylko Czarodzieje mogą korzystać z tej funkcji i tak naprawdę jest to jedna z ich definiujących mechanik. Czarodzieje uczą się zaklęć w Baldur’s Gate 3 niezwykle powoli, co osłabia ich wszechstronność. Zwoje służą do obejścia tej słabości i przyspieszenia ich mocy.
Gale jest domyślnie Czarodziejem i dlatego idealnie nadaje się do przekazywania niemal każdego zapasowego zwoju, jaki posiadasz. Może to znacznie poszerzyć jego repertuar zaklęć i uczynić go znacznie potężniejszym w walce (i poza nią). Każde zaklęcie nauczone w ten sposób wiąże się z niewielkim kosztem, ale w najlepszym wypadku jest on nieistotny. Co więcej, w zależności od wybranej podklasy, nauka niektórych zaklęć będzie jeszcze tańsza.
Aby nauczyć się zaklęcia ze zwoju, po prostu wybierz swojego Czarodzieja i kliknij prawym przyciskiem myszy dowolny zwój w swoim ekwipunku. Kliknij „Naucz się” i gotowe. Jeśli nie nauczyłeś się jeszcze tego zaklęcia, będziesz mieć teraz gotowy nowy strzęp magii.
Pamiętaj, że zmiana klasy usunie wszystkie wyuczone zaklęcia – nawet jeśli później powrócisz do Czarodzieja. Jeśli dużo inwestujesz w naukę przewijania, pamiętaj, aby utrzymać swojego Czarodzieja jako Czarodzieja.
Ograniczenia
Jedynymi ograniczeniami nauki opartej na przewijaniu są ograniczenia występujące w kreatorze jako całości. Mianowicie znajomość zaklęcia nie pozwala automatycznie na jego użycie. Zamiast tego będziesz musiał przejść przez zwykłą procedurę „Przygotowania” swojego zaklęcia. Będzie to również wymagało długiego odpoczynku (w większości przypadków), jeśli chcesz, aby zaklęcie działało po sesji nauki.
To wszystko, co na razie mamy na temat Baldur’s Gate 3. Koniecznie sprawdź nasze inne przewodniki i listy, aby uzyskać więcej zawartości Baldur’s Gate.