Spis treści[Hide][Show]
Istnieje aż 12 klas w Wrota Baldura 3i chociaż wszystkie mają swoje miejsce, z całą pewnością nie wszystkie są jednakowo stworzone. Jak w każdej grze, niektóre klasy wznoszą się na szczyt, a inne marnieją w trzewiach niedostatecznie wykorzystywanej nieistotności. Tak po prostu się dzieje, zwłaszcza gdy zajęcia zaczynają się nakładać.
Ta lista uszereguje klasy, jednocześnie podając przyczyny. Żadne zajęcia nie są złe, ale to nie znaczy, że muszą być dobre. To powinno pomóc ci stworzyć idealną drużynę i zapobiec pozostawaniu postaci w tyle na krzywej mocy.
Więcej zawartości Baldur’s Gate 3:
5 najlepszych magicznych przedmiotów w akcie 1 | Towarzysz Sowodźwiedzia | Idealny przewodnik kieszonkowca | Podklasa Paladyn Łamacz przysięgi | Jak wyleczyć Gale’a
Leśniczy
Zaczynamy od dna beczki – rozczarowującego na wynos Wszechświata Baldur’s Gate, Rangera. Ta klasa lubi walczyć na odległość za pomocą łuków, może nauczyć się bardzo niszowego zestawu zaklęć, aw zależności od ścieżki, którą obierzesz podczas awansu, możesz nawet zdobyć zwierzęcego towarzysza.
Rzecz w tym, że nic z tego się nie wyróżnia ani nie robi wrażenia. Strażnicy mają tendencję do marnowania się na tyłach twojej formacji, robiąc nonsensowne sztuczki i ogólnie rozczarowując za każdym razem, gdy oddają strzał. Możesz wybrać dowolną inną klasę i od razu poprawić kompozycję drużyny.
druidzi
Nie chcę kopać w zęby klas opartych na naturze, ale druidzi również upadają na twarz w porównaniu z większością innych klas. Mają swoje miejsce (w przeciwieństwie do Rangersów), dlatego nie są na dole. Druidzi chcą wnieść mieszankę magii i walki do twojej drużyny, ale nie do końca osiągają równowagę.
Jasne, Wild Shape jest bardzo potężny i pozwala Druidowi zdobyć drugą pulę HP, ale podczas transformacji traci cały swój zestaw. Inne hybrydy mogą jednocześnie walczyć i rzucać – bez poświęcenia. Nie tylko to, ale dostępne zaklęcia Druida są nieco po stronie średniej.
Wojownik
Każda ze stron okłamuje samą siebie i mówi, że potrzebuje solidnego wojownika, który poprowadzi szarżę. Chociaż z pewnością jest w tym jakaś logika, nie jest to prawda. Wojownicy wpadają w pułapkę bycia klasą, która jest deklasowana przez większość postaci walczących w zwarciu. To nie znaczy, że są złe, po prostu są trochę waniliowe.
Wojownicy mogą nosić dowolną zbroję i dzierżyć dowolną broń, mogą też nauczyć się potężnych umiejętności, takich jak Battle Master i Action Surge, aby pracować w walce. Niestety, niewiele więcej robią. To kucyk wykonujący jedną sztuczkę, którego sztuczka nie wykracza poza zasięg ich miecza.
Barbarzyńca
Barbarzyńcy są bardziej wściekłymi, mniej opancerzonymi kuzynami Wojownika. Są też lepsze, przynajmniej naszym zdaniem. Barbarzyńcy to wir wściekłości, dysponujący mnóstwem wzmocnień i umiejętności, które podnoszą ich zdolności bojowe ponad prawie każdą inną postać… przynajmniej w walce wręcz.
Mają też wiadra HP, co czyni ich trudnymi do zabicia. Jeśli chcesz mieć czołg, Barbarzyńcy idealnie pasują do tego rachunku. Jednak podobnie jak Wojownik, robią tylko jedną rzecz – tylko uderzają. Poza tym mają bardzo niewielką użyteczność, co ogranicza ich skuteczność jako graczy zespołowych.
Mnich
Teraz przechodzimy do klas, które przełamują schemat „ta klasa jest bardzo skupiona na robieniu jednej rzeczy” – teraz przechodzimy do Mnicha. Uwielbiamy mnichów, ponieważ są bardzo łatwe w użyciu i wykonują świetną pracę we wszystkich dziedzinach. Mnisi nie noszą zbroi ani nie dzierżą broni. Podbiegają do ludzi, a potem uderzają w rzeczy. To świetny czas i wyrządza wielkie szkody.
Mnisi wznoszą się ponad konkurencję dzięki zdolności uczenia się niektórych zaklęć dystansowych, jeśli pójdziesz drogą „Czterech Żywiołów”. Teraz masz postać, która jest zwodniczo trudna do zabicia, radzi sobie w walce i ma dostęp do kilku całkiem przydatnych ataków dystansowych. Bardzo solidny charakter.
Paladyn
Paladyni to (prawie) ostatnia klasa, którą można określić jako „koleś w zbroi”. Paladyni to jedna z naszych ulubionych klas, ponieważ potrafią wszystko i robią to bardzo dobrze. Mówimy o możliwości poprowadzenia szarży, zadawania ciosów dla drużyny, niszczenia w walce wręcz, używania magii dystansowej, a nawet leczenia.
Preferują Charyzmę jako statystykę, więc poza walką doskonale radzą sobie z interakcjami z mieszkańcami świata, co czyni ich idealnym kandydatem na przywódcę drużyny. Paladyni są wspaniali i niech ich pozycja na liście nie przekona cię, że jest inaczej. Od tego momentu wszystko jest na najwyższym poziomie.
Czarownik
Spośród wszystkich rzucających zaklęcia w szatach, do których mamy dostęp w Baldur’s Gate 3, Czarodzieje są najgorsi, choćby o włos. To nie znaczy, że są źli – w rzeczywistości są najfajniejsi – ale uważamy, że większość innych klas magów radzi sobie lepiej. Czarodzieje mają dużo swobody, jeśli chodzi o rzucanie i przekształcanie swojej magii, ale mają bardzo ograniczoną pulę zaklęć w porównaniu, powiedzmy, do czarodziejów.
Nie tylko to, są tak samo miękkie jak Czarodzieje. Jest to problem, ponieważ nie mogą łatwo wykorzystać magii obronnej ze względu na ich ograniczoną pulę. Jesteś kolesiem w szlafroku i od czasu do czasu zostaniesz dźgnięty. Z drugiej strony, podobnie jak paladyn, czarodzieje rozwijają się dzięki charyzmie. To czyni ich idealnymi przywódcami, jeśli nic więcej.
Na marginesie, Dzika Magia jest szalona i powinieneś absolutnie z nią zadzierać.
Czarodziej
Czarodzieje są bardzo podobni do czarowników, tyle że są bardziej ograniczeni w sposobie rzucania swojej magii. Kompromis polega na tym, że Czarodzieje mogą rzucić absurdalną liczbę zaklęć, muszą tylko wcześniej je przygotować. W grze Baldur’s Gate 3 nie ma innej klasy, która mogłaby dorównać zdolności Czarodzieja do radzenia sobie w każdej sytuacji.
Ze względu na szeroki wybór zaklęć są w stanie wzmocnić swoją obronę, chronić drużynę, zadawać ogromne ilości obrażeń obszarowych lub po prostu zadzierać z wrogiem. Dodaj potężne opcje progresji, które pozwolą ci nie zadawać obrażeń obszarowych twojej drużynie, a będziesz miał potężnego rzucającego w twoich rękach.
Łobuz
Umieściliśmy tutaj Łotrzyka z bardzo dobrego powodu – jesteśmy oldschoolowi. Każda impreza potrzebuje Łotrzyka, dzięki czemu Łotrzyk zajmuje dobrą pozycję przy przysłowiowym stole. Nie są najlepsi w walce i często są deklasowani przez innych wojowników walczących w zwarciu, ale zadają ogromne obrażenia, mogą nauczyć się zaklęć i mogą wiele zdziałać w walce, w zależności od tego, jak je zbudujesz.
Ich prawdziwa siła bierze się oczywiście z walki. Ci faceci są mistrzami otwierania zamkniętych drzwi i rozbrajania skrzyń. Są jednym z oryginalnych archetypów wszystkich gier RPG i mają miejsce w twojej drużynie, jeśli nie w twoim sercu.
Czarodziej
Warlocki są niesamowite. Pomimo tego, że wyglądają jak przeciętni rzucający, ci faceci mogą używać wszelkiego rodzaju broni, skutecznie zakładać zbroje, walczyć w zwarciu i rzucać wszelkiego rodzaju potężną i wyjątkową magię. Czarnoksiężnicy są twoimi rzucającymi bitwę i wykonują dużo pracy w złomie.
Ich największą zaletą jest dostęp do Eldritch Bolt, który może wydawać się podstawową sztuczką, ale bardzo dobrze skaluje się w trakcie gry, wygląda fajnie, gdy go używasz i można go wzmacniać na różne sposoby. Dodaj Charyzmę jako podstawową statystykę ORAZ możliwość uzupełniania ładunków zaklęć podczas KRÓTKIEGO odpoczynku, a otrzymasz najlepszą postać czarodzieja w grze.
Bard
To znaczy, jeśli zignorujesz Barda. Bardowie są bardzo podobni do Czarnoksiężników, ponieważ oni również mogą działać jako wszechstronni magowie bitewni. Naszym zdaniem tym, co sprawia, że Bard jest lepszy, są jego wyjątkowe moce. Rozwijają się, obezwładniając wroga i wzmacniając twoją drużynę pod niebiosa.
Skupiając się na Charyzmie, mogą wyprowadzić twoją drużynę z walki, a dostęp do jednych z najlepszych zaklęć w grze (choć głównie na jeden cel) sprawia, że są bardzo przydatni w każdej walce. W miarę postępów możesz dostosować je bardziej do walki lub magii i sprawdzają się one w obu przypadkach. Nie możesz się pomylić z Bardem.
Duchowny
Następnie mamy Kleryka. Klerycy to najlepsza klasa w grze. Są jak Paladyni, tylko trochę mniej odporni, ale w zamian uzyskują dostęp do jednych z najlepszych zaklęć w grze – czy to pod względem obrażeń, czy użyteczności. Są również najlepszymi Uzdrowicielami, dzięki którym możesz utrzymać swoją drużynę przy życiu.
Dzięki dostępowi do średniego pancerza i niesamowitej liczbie wzmocnień mogą oni również walczyć w zwarciu. Wreszcie, mają Przewodnictwo jako sztuczkę, a Przewodnictwo jest najlepszym zaklęciem poza walką w grze. Pozwala ci, za darmo iw dowolnym momencie, zyskać 1K4 do dowolnego testu umiejętności. Nigdy nie ma powodu, aby nie korzystać z Przewodnictwa.
Na razie to wszystko, co mamy na temat Baldur’s Gate 3. Koniecznie sprawdź nasze inne przewodniki i listy, aby uzyskać więcej zawartości Baldur’s Gate.