Nawet najlepsze gry uruchamiają się z pewnymi problemami, a Baldur’s Gate 3 nie jest wyjątkiem. Oto pełne uwagi dotyczące łatki nr 1.
Wrota Baldura 3 został wydany nie tak dawno temu i odniósł niemal bezprecedensowy sukces. Wraz z premierą PS5 na horyzoncie i wreszcie pojawieniem się portu Xbox, jest to ekscytujący czas dla wszystkich. Biorąc to pod uwagę, nawet najlepsze gry tu i ówdzie napotykają kilka problemów, a Baldur’s Gate 3 nie jest wyjątkiem.
Od czasu premiery pojawiły się cztery poprawki, samozniszczenie całej gry i stała poprawka zapobiegająca rozpadowi wszystkiego. Teraz mamy pełną łatkę i jest ona ogromna. Tak duży, że Steam miał nad nim trochę ryżu. Jest tu ponad 1000 ulepszeń, poprawek i aktualizacji, a my omówimy najlepsze fragmenty.
Więcej zawartości Baldur’s Gate 3:
5 najlepszych magicznych przedmiotów w akcie 1 | Towarzysz Sowoniedźwiedzia | Idealny przewodnik kieszonkowców | Podklasa Paladyna Łamacza Przysięgi | Jak wyleczyć Gale’a
Najważniejsze momenty aktualizacji nr 1 – 25.08.23
Łatka ta jest pierwszą z wielu, która prawdopodobnie pojawi się w trakcie gry Baldur’s Gate 3. Larian Studios potwierdziło już, że druga łatka jest tuż za rogiem, która powinna wprowadzić pewną poprawę wydajności. Do tego czasu mamy wiele do przejścia.
Uwaga: ten tekst będzie zawierał spoilery, dlatego należy zachować ostrożność. Zostałeś ostrzeżony.
Przegląd najważniejszych wydarzeń
- Imperator nie będzie już pozostawiał cię samego w Morficznej Sadzawce.
- Rozpoczęcie korzystania z łodzi, aby udać się do Basenu Morficznego, wysłanie tej postaci do obozu, a następnie użycie innej postaci do odbycia podróży nie będzie już blokować postępu.
- Naprawiono błąd, który powodował, że podsłuchiwanie rozmowy jako Gracz 1, a następnie przedwczesne wyjście z dialogu mogło skutkować brakiem możliwości interakcji z czymkolwiek.
- Naprawiono błąd powodujący nieprawidłowe działanie interfejsu reakcji i potencjalnie blokowanie postępu w walce, jeśli zapiszesz grę w trakcie reakcji.
- Naprawiono błąd, który czasami powodował, że łupy w zwłokach nie pojawiały się w trybie wieloosobowym, dopóki przedmiot nie został przeciągnięty na zwłoki.
- Naprawiono błąd powodujący wyświetlenie ekranu Koniec gry po udzieleniu pomocy Powalonym członkom drużyny.
- Naprawiono zawieszanie gry przez Hełm Tajemnej Ostrości. Warunek jest teraz ograniczony do 7 ładunków.
- Zaatakowanie NPC podczas dialogu po powaleniu spowoduje teraz aresztowanie, a nie wyświetlenie ekranu zakończenia gry.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego postacie mogły utknąć w nieskończonej pętli opadania.
- Naprawiono błąd powodujący wskrzeszanie Marcusa przez graczy uderzających go dwoma broniami – drugie trafienie nie będzie już go ożywiać.
Przebieg historii i logika
- Wyll powinien móc porozmawiać o Ravengardzie przebywającym w Moonrise Towers i nie będzie już miał wykrzyknika nad głową, nie mając nic nowego do powiedzenia.
- Wyll powinien teraz być w stanie powiedzieć ci, co zrobić dalej, jeśli Ansur zostanie zabity, a nad jego głową będzie widoczny wykrzyknik.
- Ravengard nie nazywa już postaci bez kijanki Prawdziwymi Duszami w Wyrm’s Rock.
- Shadowheart powinna łatwiej kontynuować proponowane przez nią romantyczne momenty w Akcie III.
- Naprawiono aktualizację warunków przed zakończeniem ładowania zapisu gry. To na przykład powodowało, że wiedźma miała 0 HP podczas ładowania autozapisu utworzonego podczas wchodzenia do Dolnego Miasta, uniemożliwiając ci przejście przez powiązane zadania.
- Naprawiono problem, w którym Karlach nie chodził do obozu po uwolnieniu z więzienia Wyrm’s Rock, jeśli twoja drużyna była pełna.
- Ścieżki Jaheiry i Minsca splotły się po tym, jak ocalisz Minsca, więc jeśli go porzuciłeś, Jaheira powinna teraz za nim podążać.
- Naprawiono błąd, który umożliwiał rozstanie z Astarionem bez zamiaru.
- Drider rozpozna teraz, że jesteś z nim, gdy dotrzesz do Wież Wschodu Księżyca, jeśli zaczniesz podążać za nim w połowie jego trasy.
- Art Cullagh i Fist J’ehlar nie boją się już niedźwiedzi i pająków tak bardzo, że ich misja zostaje przerwana.
- Zhentarimowie będą bardziej konsekwentnie korzystać z min, gdy ich sojusznicy wrócą w bezpieczne miejsce i nie będą już aktywnie próbować wysadzać się w powietrze, sprawdzając aktywne miny.
- Minthara nie porusza już nieistotnych tematów ani nie ocenia towarzyszy więcej niż raz.
- Naprawiono przepływ dialogów podczas randkowania z Mintharą.
- Naprawiono znikanie ciała Minthary w obozie, gdy zdecydowałeś się zakończyć słodką chwilę w straszny sposób.
- Nie można już rekrutować Halsina i Minthary do obozu w tej samej rozgrywce.
- Zmieniono kilka precyzyjnych znaczników mapy na bardziej odpowiednie ogólne znaczniki obszaru, na przykład do badania Kaghy, badania piwnicy w Skażonej Wiosce i znajdowania Halsina w Obozie Goblinów.
- Uczyniono mniej dwuznacznym fakt, że rozpoczynasz romans z Gale’em, wybierając określone opcje dialogowe.
- Podczas sceny nauczania zaklęć z Gale’em masz teraz możliwość wyobrażenia sobie przyszłości z Gale’em, która mieści się gdzieś pomiędzy pocałowaniem go a kopnięciem go w głowę.
- Podczas konfrontacji z Raphaelem w Domu Nadziei Raphael nie będzie już obierał za cel Płomieni Avernusa swoich własnych filarów ani sojuszników.
- Zadanie Uratuj Wielkiego Księcia powinno teraz otrzymać odpowiednią aktualizację dotyczącą miejsca pobytu księcia, niezależnie od tego, w jaki sposób zadanie się rozpoczęło.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego użycie nieśmiercionośnych ataków na ciotkę Ethel nadal ją zabijało.
- Możesz teraz ponownie zdecydować się na szanowanie prywatności niedźwiedzia-robaka i ogra przed Skażoną Wioską. Nie wchodź na drogę prawdziwej miłości.
- Naprawiono błąd w projekcie poziomów, który pozwalał na użycie zaklęcia takiego jak Mglisty Krok lub Drzwi Wymiaru, aby pominąć część głównej sekwencji zadań w Akcie II.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego nagłówek Usta Baldura dotyczący uroczego kota mógł zostać przypadkowo nadpisany.
- Jeśli Wyll nie zostanie zrekrutowany, rozpozna teraz Awatara Karlacha i zainicjuje dialog.
- Upewnił się, że Mizora zawsze może przeszkodzić Wyllowi, niezależnie od tego, dokąd ucieka.
- Rzucanie pojedynczą monetą w żebraków nie zadaje im już obrażeń.
- Jeśli Dolly Dolly Dolly przeklnie cię stanem Klaun w mieście za rozgniewanie jej w Księżycowej Latarni, teraz pomaluje twoją twarz. To cię nauczy.
- Zhentarimowie z Obozu Goblinów powinni teraz być bardziej tolerancyjni, jeśli się do nich zbliżysz.
Balansować
- Zwiększono hojność nagród w złocie w kilku kontenerach w grze.
- Zwiększono premię do HP graczy w trybie eksploratora z +50% do +100%.
- Naprawiono prawidłowe resetowanie mocy kijanki Freecast podczas Długiego Odpoczynku. Tworzyło nieskończone miejsca na zaklęcia i punkty magii dla czarowników.
- Legerdemain Magicznej Ręki Tajemnych Oszustów nie wygasa teraz, dopóki nie zostanie zniszczona i nie traci Niewidzialności podczas Długiego Odpoczynku.
- Nie możesz już mieć aktywnych wielu rąk magów w tym samym czasie.
- Reakcji Tarczy nie można już używać, gdy jest wyciszony.
- Naprawiono niemożność utworzenia miejsc na zaklęcia 5. poziomu z punktów magii.
- Bardowie z Akademii Wiedzy mogą teraz wybrać, jaką dodatkową biegłość otrzymają. Bardowie, którzy są już członkami College of Lore, muszą szanować, aby móc dokonać tego wyboru.
- Upewniono się, że podczas wieloklasowości zastosowano właściwy współczynnik DC zaklęć.
- Dodano zaklęcia do funkcji Magiczne Sekrety bardów: Wyganiające Uderzenie, Ożywienie Martwego, Opończa Krzyżowca, Głód Hadara, Ożywienie, Burza ze śniegiem, Szał Osłabienia, Sieć, Oplątanie, Znak Łowcy, Sanktuarium, Gromowne Uderzenie, Chłód Kości, Niesamowity Morficzny Wybuch, Ognisty Pocisk, Promień Mrozu, Święty Płomień.
- Siła Klubu Hill Giant zwiększa teraz Siłę do 19, a nie jakieś marne 15.
- Naprawiono błąd powodujący, że wrogowie dystansowi stale ponownie aplikowali Znak Łowcy, nawet jeśli nie był on potrzebny.
- Przywołania Paktu Łańcucha Czarnoksiężników mogą teraz używać dodatkowego ataku więcej niż raz.
- Naprawiono NPC, którzy czasami cię zauważali, nawet jeśli nie powinni tego robić.
- Naprawiono błąd powodujący aktywację wielu rzutów, jeśli idziesz wzdłuż krawędzi stożka widzenia.
- Ghule Danse Macabre nie będą już cię zabijać podczas długiego odpoczynku.
- Jeśli wykonasz udany rzut obronny na truciznę, zyskasz teraz odporność na tę konkretną truciznę na 2 tury.
- Grym, Obrońca Kuźni, zadaje teraz więcej obrażeń w Trybie Taktyki.
- Menlocki są teraz odporne na klątwę cienia.
- Zwiększono HP i AC Orina.
- Lorroakan nie może już rzucać swojego charakterystycznego zaklęcia reakcji, Retorty Żywiołów, gdy jest wyciszony.
- Pomógł Mintharze przypomnieć sobie, jak używać broni.
- Naprawiono wrogów celujących w ciebie z góry przez sufit w Rękawicy Shar.
- Włączono ostrzeżenia o wtargnięciu dla wszelkich dodatkowych postaci, które wkroczą po pierwszym wtargnięciu, zamiast natychmiastowego rozpoczynania walki.
- Naprawiono NPC atakujących poza swoją turą, gdy walka rozpoczynała się w wymuszonym trybie turowym.
Użyteczność
- Naprawiono powiadomienia dialogowe, takie jak oceny akceptacji i wyniki rzutów, które znikały zbyt wcześnie.
- Program uruchamiający zapamięta teraz, czy wybrałeś DX11, czy Vulkan.
- Naprawiono nieprawidłową ilość złota wyświetlaną we wszystkich menu interfejsu użytkownika, jeśli ilość była zbyt duża.
- Naprawiono losowe zmienianie kolejności zaklęć takich jak Urok, powodując błędne kliknięcie, jeśli poruszasz się i klikasz intuicyjnie.
- Naprawiono możliwość pomijania linii przez graczy, którzy jedynie przysłuchują się dialogowi – teraz może to zrobić tylko osoba mówiąca.
- Naprawiono problem z wartościami zaopatrzenia obozu dla drugiego lokalnego gracza w trybie wieloosobowym, jeśli dołączył on w trakcie gry. Długie odpoczynki, niestety, nie będą już nic kosztować.
- Nie możesz już wchodzić w interakcję z ekwipunkiem innego gracza (np. wysyłać wybrane przedmioty lub używać jego przedmiotów), jeśli jego ekwipunek jest zablokowany.
- Naprawiono czasami niewyświetlający się tekst trafienia krytycznego.
- Poprawiono wydajność minimapy, gdy pojawiają się nowe znaczniki mapy lub znikają stare.
- Barwiona zbroja będzie teraz wyświetlana we właściwym kolorze na ekranie awansu.
- Etykietka Dzikiego Kształtu Halsina będzie teraz poprawnie nazywać go niedźwiedziem jaskiniowym.
Wizualizacje
- Naprawiono filtr skromności, który nie działał na smoczych dzieciach.
- Naprawiono kolczyki w modelkach z silną postacią diabelstwa.
- Dodano opcję Styl kontrolera, która umożliwia zmianę wyświetlanych ikon kontrolera.
- Naprawiono błąd powodujący, że klaun…