Wszystko jest Baldur’s Gate 3 jest podyktowane statystykami. Zrozumienie tych statystyk może pomóc Ci przygotować się na każde wyzwanie.
Spis treści[Hide][Show]
Wrota Baldura 3 jest w dużej mierze oparty na zasadach piątej edycji Dungeons & Dragons, w wyniku czego gra uwielbia dobre statystyki. Wszystko jest śledzone i rozliczane, a wszystko zamienia się w niewyraźną szarą plamę, co do której zakładasz, że działa poprawnie. Im większa liczba, tym lepszy jest bezpieczny zakład, prawda?
Cóż, tak, ale wiedza o tym, co robi każda statystyka, może pomóc ci dopracować własne niestandardowe konfiguracje i zrozumieć, co rządzi czym. Czy warto wpompować trochę Siły w swojego Czarodzieja? Nie dowiesz się, dopóki nie zagłębisz się w głębsze interakcje ze statystykami i właśnie tam pojawia się ten przewodnik.
Więcej zawartości Baldur’s Gate 3:
5 najlepszych magicznych przedmiotów w akcie 1 | Towarzysz Sowodźwiedzia | Idealny przewodnik kieszonkowca | Podklasa Paladyn Łamacz przysięgi | Jak wyleczyć Gale’a
Wytrzymałość
Siła polega na tym, ile surowej mocy masz pod maską. Jeśli chcesz być atletyczny, puchnąć i uderzać jak absolutna ciężarówka, Siła jest twoją podstawową statystyką. Największym atutem Siły są jej możliwości bojowe. Twój modyfikator siły jest dodawany nie tylko do kości ataku, ale także do kości obrażeń. Co to znaczy? Im silniejszy jesteś, tym dokładniejsze i bardziej śmiercionośne są twoje ataki wręcz.
Poza tym Siła zwiększa również obciążenie i pomaga w testach umiejętności opartych na Atletyce. Każda krzepka postać z pierwszej linii uwielbia odrobinę siły, jeśli używa odpowiedniej broni do zabijania (a nie broni o finezyjnej finezji).
Zręczność
Mówiąc o finezji, Zręczność polega na byciu na jej szczycie. Wszystko, od refleksu po równowagę, jest tutaj podyktowane. Zręczność działa w podobny sposób jak Siła, ponieważ jest to przede wszystkim statystyka walki, która ma dodatkowe bity z boku. Twój modyfikator bezpośrednio zwiększa twoją celność i obrażenia, chociaż tym razem będzie działał z takimi rzeczami, jak broń dystansowa i finezyjna.
Aby dodać szyku, Zręczność zwiększa również KP postaci, a drugorzędna statystyka określa, jak mocno możesz trafić w walce. To sprawia, że Zręczność jest jedną z najbardziej wszechstronnych statystyk w grze, i to zanim porozmawiamy o testach Inicjatywy i Zręczności (Skradanie się, Zręczność i Akrobatyka).
Konstytucja
Jeśli Siła i Zręczność są mocno ukierunkowane na zwiększenie twojej skuteczności w walce, Kondycja ma na celu upewnienie się, że twoje głupstwa nie zakończą się śmiercią. Najbardziej oczywisty wpływ Konstytucji ma wpływ na twoje HP, a twój modyfikator aktywnie (i wstecznie) zwiększa twoje przyrosty HP na poziom.
Prawie każda klasa może zrobić trochę Kondycji, aby zachować zdrowie, chociaż niektóre klasy (dowolna linia frontu) wolą to od innych. Z konstytucją wiąże się również mnóstwo testów umiejętności, ale nie pojawiają się one tak często, jak inne statystyki. Naprawdę bierzesz to za wołowinę.
Inteligencja
Inteligencja polega na mocy mózgu. Ta statystyka określa, jak inteligentny jesteś we wszystkich dziedzinach, a wyższa Inteligencja bezpośrednio zwiększa twoją wiedzę o świecie, jego religiach, naturze i tajemnych. Wszystko to sprawia, że jest to bardzo przydatna statystyka, jeśli chodzi o eksplorację i interakcję ze światem.
Oczywiście Inteligencja ma również duży wpływ na Czarodziejów, którzy używają Inteligencji do ulepszania rzucania zaklęć. Im wyższa Inteligencja, tym trudniej wrogom oprzeć się twojej magii.
Mądrość
Jeśli inteligencja dotyczy surowej wiedzy, Mądrość dotyczy intuicji i umiejętności analizowania świata i jego mieszkańców. Dzięki Mądrości postać będzie znacznie lepiej zestrojona ze światem, co pozwoli jej być skutecznymi survivalowcami, opiekunami zwierząt i uzdrowicielami. Nie tylko to, ale wysoka Mądrość sprawia, że postać jest bardziej spostrzegawcza i wnikliwa, pozwalając ci zobaczyć rzeczy, których inni nie widzą, a nawet wychwycić subtelne sygnały społeczne, które mogą ujawnić ukryte intencje.
W walce Mądrość działa jak Inteligencja – zwiększa moc rzucanych zaklęć. Jednak Mądrość działa tylko na Kleryków, Druidów i Łowców.
Charyzma
Charyzma określa, jak bardzo jesteś uprzejmy. Im bardziej charyzmatyczny masz charakter, tym lepiej komunikujesz się z ludźmi, przekonujesz ich do swojej sprawy, a nawet bezczelnie ich oszukujesz. Charyzma pomaga również w zastraszaniu, a nawet wydajności. Wszystko, co opiera się na komunikacji, jest znacznie lepsze, jeśli masz wysoką charyzmę.
Charyzma pomaga również w rzucaniu zaklęć – ale tylko jeśli jesteś bardem, paladynem, czarnoksiężnikiem lub czarnoksiężnikiem. Jest również funkcjonalnie identyczny z Inteligencją i Mądrością dla odpowiednich klas.
Na razie to wszystko, co mamy na temat Baldur’s Gate 3. Koniecznie sprawdź nasze inne przewodniki i listy, aby uzyskać więcej zawartości Baldur’s Gate.