Objęcie swojego wewnętrznego Illithida jest ryzykowne w Baldur’s Gate 3, ale podejmując to ryzyko, zyskujesz ogromną moc przy niewielkim wysiłku.
Spis treści[Hide][Show]
Po pewnym czasie istnienie wyłącznie jako gospodarz składający się z wydestylowanej kosmicznej grozy i egzystencjalnego lęku nie jest wystarczająco dobre w Wrota Baldura 3. Nie ma znaczenia, że zdobyłeś mesjaszową władzę nad ogromnymi obszarami obecnej populacji – potrzebujesz więcej. Większa moc, więcej kijanek i więcej funky umiejętności.
Na szczęście dobre rzeczy są tuż za rogiem – zakładając, że 40 godzin gry i dwa akty to jeden, niekończący się zakątek. Zajmij się tym, a będziesz złoty. Nieskończona moc jest w Twoim zasięgu, wystarczy, że wyciągniesz swoją przerażającą rękę z macką (ręka z macką nie jest wymagana) i ją chwycisz. W tym przewodniku dowiesz się, jak i jakie nagrody czekają.
Jeśli szukasz informacji na temat zwykłych mocy Illithidów, to niestety jesteś w złym miejscu. Przejdź do naszego Przewodnika po mocach Illithidów, aby wypełnić swoją wiedzę wystarczającą ilością wiedzy, aby zarumienić Łupieżcę Umysłów.
Więcej zawartości Baldur’s Gate 3:
5 najlepszych magicznych przedmiotów w akcie 1 | Towarzysz Sowoniedźwiedzia | Idealny przewodnik kieszonkowców | Podklasa Paladyna Łamacza Przysięgi | Jak wyleczyć Gale’a
Jak odblokować wysokopoziomowe moce Illithidów
W przeciwieństwie do zwykłych mocy Illithidów, moce wyższego poziomu są zablokowane na znacznie późniejszą część gry. Nie przychodzą one tak naturalnie i będziesz musiał podjąć dość poważną decyzję (potencjalnie wiele razy).
Będziesz musiał ukończyć Akt 2, co oczywiście oznacza, że musisz przedostać się przez Generała Thorma w Moonrise Towers. Kiedy już to zrobisz, zostaniesz poproszony o udanie się do Baldur’s Gate. Po drodze zostaniesz zaatakowany przez Githyanki z Planu Astralnego, co ostatecznie doprowadzi cię do Imperatora, szczególnie potężnego Łupieżcy Umysłów.
Broń Imperatora, a zaoferuje ci starożytną kijankę, która wzmocni twoje ukryte moce Illithida. Cholera, przekształci cię w coś zupełnie innego – hybrydę. Te moce są o wiele potężniejsze, ale już nigdy nie będziesz taki sam. Czy te moce są tego warte? Absolutnie.
Kto może używać wysokopoziomowych mocy Illithidów
Każdy, kto został zarażony kijanką Łupieżcy Umysłów, jest w stanie przemienić się w Pół-Illithida. Naturalnie postacie, które nigdy nie zostały zainfekowane, jak Halsin, nie mogą zyskać żadnych mocy Illithida – włączając te na wyższych poziomach.
Następujące postacie mogą się transformować:
- Asterion
- Lae’Zel
- Serce Cienia
- Wichura
- Festiwal
- Karlach
Wszystkie wysokopoziomowe moce Illithidów
- Bestia Wysiedleńcza – Przekształć się w Bestię Przemieszczającą, która może przemieszczać siebie i wrogów, zadając 2K8 obrażeń i tworząc iluzję ciebie. Twoja inteligencja, mądrość i charyzma pozostają takie same, a dodatkowo zyskują 85 punktów zdrowia.
- Złamanie Psychiki – Zaatakuj umysł celu i przełam jego obronę. KP celu zostaje zmniejszona o 1. Jeśli cel umrze pod wpływem Złamania Psyche, możesz rzucić Shattered Psyche, które zmniejsza AC innego celu o 2. Można to następnie połączyć w więcej rzucanych Shattered Psyche.
- Ekspertyza Illithida – Zdobądź wiedzę specjalistyczną w testach perswazji, oszustwa i zastraszania.
- Dominacja psioniczna – Kiedy wróg w promieniu 18 m od ciebie celuje w ciebie zaklęciem o poziomie niższym lub równym twojej premii za biegłość, możesz wykorzystać swoją reakcję, aby zanegować to zaklęcie.
- Czarna dziura – Stwórz punkt o dużej grawitacji, który przyciąga wszystkich pobliskich wrogów, prawdopodobnie ich spowalniając. Możesz rzucić to zaklęcie jeszcze 5 razy, aby stworzyć więcej Czarnych Dziur. Wszystkie ładunki Czarnej Dziury są odzyskiwane podczas Krótkiego Odpoczynku.
- Latać – Zdobądź możliwość latania w dowolne miejsce w promieniu 18 m
- Eksplozja umysłu – Zadaj 4K8+2 obrażeń wszystkim wrogom w stożku o średnicy 14 m i ewentualnie ogłusz ich.
- Sanktuarium Umysłu – Używaj Akcji i Akcji Bonusowych zamiennie przez następne 3 tury.
- Freecast – Twoja następna akcja lub zaklęcie nie ma żadnego kosztu. Odświeża po krótkim lub długim odpoczynku.
- Absorbuj intelekt – Zmniejsz Inteligencję celu o 1 na turę przez 5 tur. Dodatkowo leczy 1k8 na turę przez 5 tur.
To wszystko, co na razie mamy na temat Baldur’s Gate 3. Koniecznie sprawdź nasze inne przewodniki i listy, aby uzyskać więcej zawartości Baldur’s Gate.