Nie przegap jednej z najlepszych broni w grze Baldur’s Gate 3.
Spis treści[Hide][Show]
Jedna z najpotężniejszych broni w Wrota Baldura 3 znajduje się w Klasztor Rosymornmasywne ruiny na Górskie przejście. Obszar ten jest częściowo okupowany przez niebezpieczną bandę najeźdźców Githyanki, ale będziemy musieli w pełni poruszać się po obszarach naziemnych, aby rozwiązać rozległą zagadkę Krew Lathandera. Aby odblokować tę potężną świętą broń i całkowicie pokonać nieumarłych, musisz znaleźć cztery bronie ceremonialne, ostrożnie je rozmieścić, a następnie użyć nowego klucza i dotrzeć do końca ukrytej (i uwięzionej) komnaty. Poniżej wyjaśnimy, jak rozwiązać każdy etap długiej układanki i jak odebrać swoje Legendarny nagroda.
Więcej poradników Baldur’s Gate 3:
Przewodnik dla początkujących | Wszyscy towarzysze pochodzenia | Czy powinieneś używać kijanek? | Rekrutuj Mintharę | Romans Karlach | Lokacje Piekielnego Żelaza | Najlepsze magiczne przedmioty w akcie 1 | Towarzysz Sowodźwiedzia | Wytwarzaj Mikstury Lecznicze | Idealny przewodnik kieszonkowca | Podklasa Paladyn Łamacz przysięgi | Jak wyleczyć wichurę | Jak uratować Halsina | Zabij przywódców obozu goblinów | Wskazówki dotyczące zabójców i mrocznych prześladowców | Splugawiona świątynia | Przewodnik cioci Ethel | Wejścia Podmroku | Łatwa złota sztuczka
Krew Lathandera | Rozwiązanie zagadki klasztoru
The Klasztor to masywny, zrujnowany kompleks w Górskie przejście mapa. Zostaniesz skierowany do tej lokalizacji podczas wyszukiwania Żłobek Githyanki — ich tajna baza. Sama baza znajduje się w podziemiach, ale podczas eksploracji znajdziesz wskazówki dotyczące m.in potężny artefakt.
Zanim będziesz mógł odblokować artefakt, Krew Lathandera Mace’a, musisz zdobyć unikalny klucz. Klucz nazywa się Herb Władcy Świtu.
- Gdzie znaleźć herb Władcy Świtu: Herb jest zamknięty w pokoju na piętrze klasztoru. W pobliżu punktu nawigacyjnego wejdź po pnączach i przeskocz przez nie, aby dostać się na wyższe piętra, a następnie przejdź do dużego pokoju z czterema ołtarzami i malowidłem witrażowym pośrodku.
Odblokować the Herb Władcy Świtumusimy znaleźć cztery bronie ceremonialne i umieść je na ołtarzach. The Ołtarz Welkinglory posiada już Ceremonialny Miecz. Będziesz wiedział, że ułożyłeś broń prawidłowo, gdy się zaświecą. Jeśli umieścisz niewłaściwą broń, odniesiesz obrażenia.
- Rozwiązania dotyczące broni ołtarzowej
- Ołtarz Welkinglory: Ceremonialny miecz
- Ołtarz Waseidów: Ceremonialny topór
- Ołtarz sztokholmski: ceremonialna buława
- Ołtarz nasion: Ceremonialny Młot
Każdy ceremonialna broń znajduje się w innej części naziemnego klasztoru. Znajdź każdą z nich w poniższych lokalizacjach.
Lokalizacje broni ceremonialnej
Tam są cztery bronie ceremonialne znalezione w ruinach klasztoru. Będziesz musiał w pełni zbadać obszar, aby zdobyć wszystkie cztery. Jeden znajduje się już na miejscu w ceremonialnym ołtarzu na piętrze ruin. Resztę musisz znaleźć i umieścić na odpowiednim ołtarzu.
- Ceremonialny topór bojowy: Klasztor Rosymorn – Na piętrze klasztoru dotrzyj do pomieszczenia z dużym witrażem na podłodze. Wdrap się przez okno po prawej, a następnie przeskocz przez zawalony dach, by dostać się do pomieszczenia z wezwaniem Guardian of the Faith. Pilnuje topora bojowego. Zniszcz go, by zebrać topór.
- Niezwykły ceremonialny topór bojowy. 5~14 obrażeń. Zaklęcie broni +1.
- Ceremonialny Długi Miecz: Klasztor Rosymorn – W sali ceremonialnej na środkowym górnym poziomie klasztoru znajduje się komnata z czterema ołtarzami i witrażem na podłodze. Na jednym z ołtarzy znajdziesz ten miecz.
- Niezwykły długi miecz. 5~14 obrażeń. Zaklęcie broni +1.
- ceremonialna buława: Klasztor Rosymorn – Wewnątrz browaru zaatakowanego przez Kobold Looters. Jeden z Koboldów niesie tę buławę. Ewentualnie wykop grób na odległym klifie Klasztoru i zabierz go Zardzewiała buława. Można to również wykorzystać.
- Niezwykła buława. 3~8 obrażeń. Zaklęcie broni +1.
- Ceremonialny młot bojowy: Klasztor Rosymorn – W gnieździe Olbrzymiego Orła na dachu klasztoru. Aby go zdobyć, musisz pokonać parę Olbrzymich Orłów.
- Niezwykły młot bojowy. 5~14 obrażeń. Zaklęcie broni +1.
Znajdź i rozwiąż sekretny pokój | Krew Lathandera
Po umieszczeniu wszystkich cztery ceremonialne bronie, otworzy się sekretna alkowa. Zbierz Herb Władcy Świtu, a następnie zagłębić się w podziemia klasztoru. Wejdz do Żłobek Githyankia następnie dotrzeć do Komnaty Inkwizytora. W środku po lewej znajdziesz dwie tablice. Jeśli nosisz Herb Władcy Świtupojawią się dwa posągi.
- NOTATKA: Lewy posąg utknie, gdy spróbujesz go obrócić. Zaatakuj go bronią (ale nie niszcz go!), aby znów zaczął się poruszać.
- Rozwiązanie zagadki Komnaty Inkwizytora:
- Pomnik Północy: Stań twarzą do posągu na wschód
- Pomnik Południa: Stań twarzą do posągu na zachód
W obliczu posągów otworzy się a ukryte drzwi. Jeśli walczysz z Githyanki, możesz użyć tej metody, aby bezpiecznie uciec i odpocząć. Wejdź w drzwi poniżej, aby dotrzeć do Tajna komnata.
- Jak rozwiązać Sekretną Komnatę: Wewnątrz Sekretnej Komnaty zostaniesz skonfrontowany ze ścianą energii. Zaatakuj wiszące „Źródło energii” po lewej stronie drzwi, aby dostać się do środka.
- Przed sobą znajdziesz pułapki Dawnbreaker. Te pułapki wysadzą cię w powietrze, gdy wejdziesz do stożka czujnika. Jeśli zostaniesz zauważony, po prostu wybiegnij z ich stożka w trybie turowym.
- Za pierwszym Dawnbreakerem wejdź do jaskini i obejdź ją dookoła, aby zniszczyć drugie źródło energii.
- Trzecie źródło energii znajduje się na prawo od trzecich drzwi. Jest na dole w jaskini. Strzel w nią atakiem dystansowym, aby odblokować.
W końcu dotrzesz do ogromnej złotej komnaty. Wejdź w interakcję z panelem z herbem i umieść go Herb Władcy Świtu wewnątrz. Spowoduje to odblokowanie Krew Lathandera Artefakt.
- Krew Lathandera: Legendarna Buława. 5~10 obrażeń. Błogosławieństwo Lathandera: Raz na Długi Odpoczynek, gdy twoje punkty wytrzymałości zostaną zredukowane do 0, zyskujesz 2–12 punktów wytrzymałości. Sojusznicy w promieniu 9m również odzyskują 1~6 punktów życia.
- Światło Lathandera: Rzuca święte światło w promieniu 6 metrów. W walce potwory i nieumarli stojący w świetle zostają oślepieni, chyba że wykonają rzut obronny na Kondycję.
- Zaklęcie broni +3.
- Dotacje Promień słońca Zaklęcie przywołania poziomu 6.
The Krew Lathandera jest niezwykle potężna broń przeciwko Nieumarłym, które stają się poważnym zagrożeniem w miarę postępów Akt 2. Późniejsze etapy Aktu 2 zmuszają cię do walki ze złym nekromantą i jego tworami — wszystko, co może odwrócić nieumarłych lub ich osłabić, znacznie ułatwi zarządzanie tą ostateczną bitwą.