Pole bitwy 2042 zaczął przewyższać free to play Aureola nieskończona w związku z uruchomieniem przez tę pierwszą systemu sezonowych karnetów bojowych.
Użytkownik Twittera, Tom Henderson, porównał obie gry na podstawie ich aktualnych wskaźników Steam Charts. Steam Charts to strona internetowa, która śledzi aktualnych graczy Steam, dzienny szczyt użytkowników, a także szczyt wszechczasów. Pole bitwy 2042 rozpoczął swój pierwszy sezon 9 czerwca, a patrząc na wykresy Steam, gra odnotowała względną eksplozję aktywności, od około 2000 jednoczesnych użytkowników do ponad 10000. Od tego czasu liczba ta powoli zaczęła spadać i w momencie pisania tego tekstu do około 6000 .
W porównaniu, Aureola nieskończona przyciąga około 2000 jednoczesnych użytkowników mniej więcej o tej samej porze dnia, ale 24-godzinny szczyt pozostaje stosunkowo bliski. Nie przebierajmy jednak w słowach, obie te gry radzą sobie gorzej w grach wieloosobowych opartych na popularnych franczyzach. Dla porownania, Counter Strike globalna ofensywa osiąga 24-godzinny szczyt ponad 800 000 i strzelankę drużynową Paladyni wciąż naciska prawie 10 000 i jest znacznie mniej kultowy niż Pole bitwy lub Aureola franczyzy.
To tylko podkreśla fakt, że te mainstreamowe franczyzy walczą we współczesnej erze przepustek sezonowych, lootboxów i battle royale. Podczas gdy Pole bitwy 2042 wydanie własnej przepustki sezonowej zdecydowanie zmieniło; Aureola nieskończona od jakiegoś czasu ma przepustkę bojową.
Podczas gdy stan Pole bitwyzobaczymy, czy „załodze szkieletów” w DICE uda się jeszcze zwiększyć te liczby.