Może nie będzie to łatwe, ale nadal będzie łatwiejsze niż próba wyciśnięcia większej ilości pieniędzy z usługi na żywo.
Dragon Age: Strażnik Zasłony dyrektor kreatywny John Epler wyjaśnił, dlaczego Bioware nie stworzyło zremasterowanej kolekcji ani ponownego wydania tej gry Wiek Smoka jeszcze gry.
Zaczynając od Dragon Age: Początki w 2009 r., Wiek Smoka franczyza jest zarówno synonimem studia Bioware, jak i przejścia do ery HD wraz z 7t generacji konsoli do gier wideo.
Jeśli najwcześniejsze gry na PlayStation 3 i Xbox 360 lubią Ostrze Ninja I Dwa światy nie do końca spełniło obietnice związane z pojawieniem się HD i większej liczby komputerów PC, takich jak konsole, były to gry podobne do gier Wiek Smoka, BioShockI Assassin’s Creed którzy zdali sobie sprawę z ich potencjału.
Ale pięcioletni okres pomiędzy pierwszymi trzema Wiek Smoka gier, a ich spinoffy oddalają je od nich Dragon Age: Strażnik Zasłony. Nadeszło dziesięć lat po ostatniej grze, jaką widziała franczyza, Dragon Age: Inkwizycja.
Jest więc jasne, że istnieje logiczne uzasadnienie stworzenia remastera starszych gier. Odnieśliby korzyści z niezbędnej aktualizacji do nowoczesnych specyfikacji gier i zasługują na ponowne przedstawienie ich nowemu pokoleniu graczy. Nie wspominając, że na rynku jest obecnie gorąco na remastery i reedycje.
W niedawnym wywiadzie dla Rolling Stone Epler ujawnił, że Bioware i EA powstrzymują się od pracy nad taką kolekcją, a wszystko sprowadza się do silników gier. Łatwiej było dać zielone światło i zwolnić Legendarna kolekcja Mass Effectponieważ wszystkie zostały wykonane w Unreal.
Dragon Age: Początki I Dragon Age II zostały stworzone na Eclipse, dawno porzuconym silniku stworzonym na zamówienie przez Bioware. Z drugiej strony, Dragon Age: Inkwizycja został zbudowany na Frostbite, pierwotnie stworzonym przez EA DICE dla Pole bitwy zawody sportowe.
Łatwiej byłoby skupić się na np Dragon Age: Inkwizycja remaster, z Frostbite nadal w użyciu i zaktualizowanym do współczesnego sprzętu, ale to prawdopodobnie nie zadowoli fanów. Z drugiej strony Epler żartobliwie zażartował na temat wieku silnika gry Eclipse:
„Myślę, że jestem jedną z około 20 osób pozostałych w BioWare, które faktycznie używają Eclipse. To nie będzie takie proste jak w przypadku Mass Effect, ale uwielbiamy oryginalne gry. Nigdy nie mów nigdy, myślę, że o to właśnie chodzi.”
Chociaż Eclipse może wydawać się ogromną porażką, można argumentować, że inwestowanie w rozwiązanie tych problemów będzie nadal tańsze i ryzykowne niż uruchomienie nowej serii, a tym bardziej nowej gry, z nadzieją na duże zyski. A teraz, gdy EA odnotowuje spadek przychodów ze swojej ważnej usługi na żywo, Legendy Apexamoże da się ich nakłonić, aby włożyli znacznie mniej wysiłku i pieniędzy w zrobienie czegoś Legendarna kolekcja Dragon Age stać się. A przynajmniej mamy nadzieję, że mają na tyle zdrowego rozsądku, aby zdać sobie z tego sprawę.