Związki zawodowe mogłyby wiele zrobić, aby zmienić kierunek rozwoju branży gier wideo.
Pracownicy Blizzard utworzyli dwa nowe związki zawodowe.
Jak podaje Game Developer, związki zawodowe nazywają się odpowiednio World of Warcraft Game Makers Guild i Texas Blizzard QA United-CWA.
Gildia Twórców Gier World of Warcraft, znana również jako WoWGG-CWA, jest przełomowym osiągnięciem CWA. 500 pracowników Blizzard pracujących nad World of Warcraft utworzyło ten ściśle ze sobą powiązany związek zawodowy, a to oznacza, że pochodzą oni z różnych działów zespołu World of Warcraft.
Texas Blizzard QA United-CWA to kolejny związek zawodowy składający się z testerów QA, z 60 członkami pochodzącymi z siedziby Blizzard w Teksasie. Jednak WoWGG-CWA obejmuje nie tylko testerów, ale także projektantów, inżynierów, artystów i innych.
Wcześniej w tym tygodniu informowaliśmy o utworzeniu One BGS USA przez pracowników Bethesdy. To kolejny związek zawodowy obejmujący członków z różnych lokalizacji Bethesdy w Dallas, Rockville i Austin. Wszystkie te związki mogą się gromadzić dzięki umowie o neutralności, którą Microsoft podpisał z CWA.
PRZECZYTAJ TAKŻE Dziedzictwo Hogwartu otrzymuje nową letnią aktualizację
Na pozór firmy produkujące gry wideo są poza zasięgiem Communication Workers of America. Jednak zainteresowały się pomocą twórcom gier w następstwie pozwu z 2021 r. złożonego przez stan Kalifornia przeciwko Activision Blizzard.
CWA dostrzegło możliwość pomocy pracownikom Activision Blizzard, ironicznie, z powodu zainteresowania Microsoftu przejęciem Activision Blizzard. Stali się zwolennikami przejęcia Microsoftu, pomimo krytyki ze strony niektórych, że pomagali w konsolidacji branży.
Ale teraz widzimy, że CWA patrzyło na szerszy obraz. Microsoft musi teraz uznać i współpracować ze wszystkimi tymi związkami zawodowymi pochodzącymi z ich firm produkujących gry, aby przestrzegać warunków umowy o neutralności. Jak dotąd Microsoft dotrzymuje słowa w tej sprawie.
PRZECZYTAJ TAKŻE Aktualizacja Dragon's Dogma 2 dodaje więcej ustawień graficznych
I wygląda na to, że te ruchy nie mogły nadejść w lepszym momencie. Microsoft był częścią trwającej fali zwolnień w branży. CWA stwierdziło, że udało im się ochronić członków związków zawodowych, którzy byli częścią tych firm gier należących do Microsoftu i w których nastąpiły zwolnienia.
Wczoraj informowaliśmy, że Activision już sprzedało treści w Call of Duty: Modern Warfare 3 które wykorzystywały generatywną sztuczną inteligencję. Twierdzi się, że wykorzystanie sztucznej inteligencji przez Activision doprowadziło również do zwolnień artystów firmy.
W tym momencie wydaje się, że inna umowa podpisana przez Microsoft jest teraz istotna. Microsoft rozszerzył swoją umowę o neutralności pracy z CWA na organizację macierzystą CWA, AFL-CIO.
PRZECZYTAJ TAKŻE Informacje o łatce Baldur's Gate 3 są opóźnione
AFL-CIO ma również umowę z Microsoftem, aby wspólnie pracować nad polityką publiczną dotyczącą AI. Podczas gdy niektórzy krytykowali AFL-CIO za pozorne sygnalizowanie aprobaty dla AI, to właśnie tutaj mogą wkroczyć, aby chronić miejsca pracy przed Microsoftem wykorzystującym AI.
Niestety, nie gwarantuje to, że twórcy gier wideo Microsoftu są teraz definitywnie chronieni. AFL-CIO, CWA i ich indywidualne związki zawodowe Microsoftu mają teraz za zadanie robić to, do czego zostały powołane. Ich sukces lub porażka w tym względzie może pomóc pokierować przyszłością branży na jakiś czas.