Kiedy popełnisz błąd na koncepcyjnym poziomie tworzenia gry, trudno go cofnąć.
Teraz wyszło na jaw, że Blizzard popełnił częsty błąd popełniany przez studia gier, który doprowadził do anulowania ich nadchodzącego tytułu, Odyseja.
Odyseja została ogłoszona publicznie w styczniu 2022 roku i została opisana jako gra survivalowa inspirowana Rdza I Minecrafta. Tytuł miał zapoczątkować kolejne, nowe uniwersum, w tym samym duchu co Overwatch.
Jak donosi Video Games Chronicle, OdysejaPracownicy firmy dowiedzieli się dopiero wczoraj, że zostaną zwolnieni i możliwe, że 100-osobowy zespół pracujący nad grą został zwolniony.
Źródła Bloomberga podały więcej szczegółów na ten temat Odysejarozwój za kulisami. Ich źródła podają, że firma rozpoczęła prace nad projektem na silniku Unreal Engine, jednak w trakcie prac zmieniła zdanie.
CZYTAJ TAKŻE Stalker 2: Serce Czarnobyla ma ostateczną datę premiery
Dzieje się tak dlatego, że Unreal Engine nie nadawałby się do tworzenia rozległych map, na których mogło grać jednocześnie nawet 100 graczy. Z tego powodu postanowiono przejść na wewnętrzny silnik Blizzarda o nazwie Synapse.
Nie twierdzimy, że wszystkie gry muszą być tworzone na platformie Unreal. Jest wiele przypadków, w których Unreal naprawdę nie wspiera celów dewelopera. Często zdarza się, że studia przechodzą na inne silniki lub tworzą własne, aby umożliwić im oczekiwane funkcje.
Jednakże często czytamy także historie o wielu grach, które okazały się kiepskie lub zostały anulowane w fazie rozwoju, po tym jak firma produkująca gry zdecydowała się odejść od Unreal Engine. Niektórzy programiści uznają to za wadę, ale w większości przypadków Unreal jest obecnie najlepszym silnikiem gier w branży.
Ostateczna decyzja Blizzarda o anulowaniu Odyseja przyszedł, ponieważ zdecydowali, że Synapse również nie będzie wystarczająco dobry, aby spełnić cele studia.
CZYTAJ TAKŻE Najlepsze gry, w które prawdopodobnie nie grałeś w 2023 roku
Studiom może być również trudno przejść na Unreal Engine, ale jego zalety są niezaprzeczalne. Na przykład zespół Tekken Team stwierdził, że przeniesienie jest zbyt drogie Turniej Tekken Tag 2 z PlayStation 3 na Xbox 360 i Wii U. Aby umożliwić przejście, wykorzystano wiele oprogramowania pośredniego, takiego jak Havok.
Dzisiaj, Tekkena 8 jest zbudowany na Unreal, a Tekken Team nauczył się wszystkiego, czego potrzebuje, aby opanować silnik. W rezultacie ta gra będzie płynnie wydawana jednocześnie na PlayStation 5, Xbox Series X|S i Windows za pośrednictwem Steam. Przejście na Unreal dokonane Tekkena 7 ich najlepiej sprzedającym się tytułem od jakiegoś czasu, a studio jest gotowe powtórzyć ten trik Tekkena 8.
Niestety, Odyseja dołącza do listy anulowanych gier, które nigdy nie wykorzystają swojego potencjału. GameRanx życzy odchodzącym pracownikom Blizzarda wszystkiego najlepszego i mamy nadzieję, że uda im się ponownie znaleźć zatrudnienie w branży gier wideo.