Shawn Layden, prezes Worldwide Studios i były dyrektor generalny Sony Interactive Entertainment America, ostatnio krąży po okolicy. W rozmowie z podcastem What’s Up PlayStation i Gamesbeat wieloletni dyrektor dzieli się swoimi przemyśleniami na temat zalet i wad wyłączności w przypadku wysokobudżetowych tytułów własnych.
„Wyłączność zawsze będzie ważna, pomaga skupić się i podkreślić funkcje Twojej platformy. Co technicznie możesz tutaj zrobić, czego nie możesz zrobić gdzie indziej” – zapytał Layden.
„Ale w miarę jak Twoja platforma ugruntuje się, a rynek rozpozna Twoje miejsce w panteonie opcji gier, myślę, że konieczność wyłączności stanie się nieco mniejsza”.
CZYTAJ TAKŻE Dyrektor generalny Arrowhead oficjalnie zaprzecza przejęciu ich przez Sony
W ostatnich latach wyłączność czasowa stała się normą w przypadku większości najważniejszych wydań na PlayStation. Ciężcy uderzacze, tacy jak Bóg wojny I Horyzont odniosły niesamowity sukces na komputerach PC, a dodatkowe dochody zostały ponownie zainwestowane w rozwój.
„Kiedy koszty gry przekraczają 200 milionów dolarów, wyłączność jest twoją piętą achillesową. Zmniejsza Twój adresowany rynek. Szczególnie, gdy jesteś w świecie gier na żywo lub gier darmowych. Kolejna platforma to po prostu kolejny sposób na otwarcie ścieżki i przyciągnięcie większej liczby osób” – powiedział Layden.
„W przypadku gier dla jednego gracza nie jest to takie samo wymaganie. Ale jeśli wydajesz 250 milionów dolarów, chcesz móc sprzedać je jak największej liczbie osób, nawet jeśli będzie to tylko o 10% więcej”.
CZYTAJ TAKŻE Rzadko wydaje się drażnić wieloplatformowość Sea Of Thieves
W zeszłym miesiącu PlayStation ogłosiło, że zwolni 900 pracowników na całym świecie, co stanowi 8 procent siły roboczej. To ważne posunięcie wpłynęło zarówno na Insomniac, jak i Naughty Dog, wywołując oburzenie w Internecie.
Powiązany