To jeden z punktów danych, który Microsoft pozwolił nam zobaczyć.
Microsoft stał się nieuchwytny, jeśli chodzi o numery biznesowe. Chociaż istnieją pewne prawnie wymagane ujawnienia, których ujawniają inwestorom i opinii publicznej, firma zdecydowała się ukryć niektóre konkretne dane liczbowe.
Na przykład nie wiemy już, ile pieniędzy w każdym kwartale zarabia linia sprzętu Microsoft Surface lub jej oddział Xbox.
Możesz uzyskać te informacje, jeśli zapłacisz za dane od firm analitycznych i świadczących usługi finansowe, takich jak Circana, ale nawet wtedy możesz nie mieć możliwości upublicznienia tych informacji.
Musieliśmy więc wierzyć Microsoftowi na słowo, gdy wygłaszał takie twierdzenia Call of Duty: Black Ops 6 jest największą premierą w historii serii lub że odnotowała wyższą liczbę gier w ramach Game Pass i PC.
Ogólnie rzecz biorąc, nie spodziewamy się, że Microsoft będzie przedstawiał twierdzenia niezgodne ze stanem faktycznym. Jednak ze względu na brak rzeczywistych liczb nie możemy w pełni zbadać i przeanalizować wpływu Call of Duty: Black Ops 6. Jeśli o to chodzi, nie wiemy, ile pieniędzy Call of Duty'a wykonał dla Microsoftu.
Po części Microsoft może też nie być w stanie samodzielnie przetworzyć tych liczb w tak krótkim czasie. Nie znamy konkretnych wskaźników, na podstawie których decydują, czy gra zwróciła pieniądze po zagraniu w ramach subskrypcji Game Pass.
Może tak być, ponieważ formuły Microsoftu same w sobie mogą być niedoskonałe, dlatego w najlepszym przypadku dokonują szacunków. Alternatywnie mogą używać wskaźników i formuł, aby zdecydować o powodzeniu gry, które są naprawdę skomplikowane i zbyt ezoteryczne, aby wyjaśnić je osobom spoza firmy.
Ale teraz wiemy jeszcze jedną rzecz, która wskazuje na skalę Call of Duty'asukces. Klobrille udostępnił dzisiaj ten tweet:
„Call of Duty jest obecnie numerem 1 najczęściej granych gier [US] na Xbox, wyprzedzając Fortnite w czymś, co wydawało się wieloletnią dominacją. Obydwa wpisy są centrami wielu gier.”
To prawda, w chwili pisania tego tekstu możemy to potwierdzić Call of Duty'a wyprzedził Fortnite w rankingu „Najczęściej odtwarzane” w sklepie Xbox, a następnie Roblox, NBA 2K25I Rainbow Six Siege. Dla potomności zrobiliśmy migawkę tego wydarzenia, którą możecie zobaczyć poniżej.
Jak zapewne zauważyliście, trzy z pięciu tytułów nie są samodzielnymi tytułami. Zamiast tego są to „platformy” lub centra, z których można uzyskać dostęp do wielu gier i innych treści.
Ponieważ Microsoft publikuje tę informację, łatwo odrzucić ją jako pożywkę dla dyskursu graczy konsolowych Call of Duty'a. Ale ważne jest to, że franczyza Activision stała się prawdziwym konkurentem Fortnitewieloletnia dominacja na rynku.
Call of Duty'a może zawierać również elementy usług na żywo, ale nadal jest to franczyza składająca się z oddzielnych tytułów sprzedawanych jako pełnopłatne gry, w przeciwieństwie do platformy, centrum lub „metaświata”, jak to nazywa Epic, który żyje na mikrotransakcjach.
To pierwszy od jakiegoś czasu znak, że model free-to-play oparty na mikrotransakcjach może po raz kolejny zostać zakwestionowany przez gry pełnopłatne. Nie wiemy, czy na razie jest to wartość odstająca, ale jeśli jest to coś, co Activision może robić rok po roku, nadal będzie to zakłócenie niewygodnego status quo, w jakim branża znajduje się od jakiegoś czasu.