Anime w żaden sposób nie mogłoby istnieć bez X-Menów (mamy tu na myśli gry walki).
Capcom udostępnił nowy zwiastun Kolekcja gier walki Marvel vs. Capcom: Klasyka gier arcadeupamiętniający początek serii oraz jeden z punktów wyjścia wszechobecnej teraz obecności Marvela w kulturze popularnej.
Tym razem w centrum uwagi znalazła się gra z kolekcji X-Men: Dzieci Atomupierwsza gra walki, którą Capcom stworzył na licencji Marvel Comics. W tym czasie Marvel był daleki od giganta zarządzanego przez Disneya, jakim jest dzisiaj. Nadal była to najpierw firma komiksowa, a jej właścicielem był miliarder Ron Perelman.
Jak ujawniono w ustnej historii tej gry Polygon, współpraca Marvela i Capcomu wynikała z wygody. Marvel chciał wejść do Japonii i wydali grę arcade X-Men firmy Konami, która odniosła pewien sukces w Ameryce, ale nie tak duży w ojczyźnie Konami. Z drugiej strony, jeden z deweloperów Capcomu, Yoshiko Okamoto, zdołał wynegocjować tę umowę z firmą komiksową i powiedział swoim kolegom, że mogą stworzyć dowolną grę, jaką chcą.
PRZECZYTAJ TAKŻE Link będzie grywalny w The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom
Nie będziemy zagłębiać się w artykuł Polygon, który sam w sobie jest wart przeczytania. Ale znaczna część X-Men: Dzieci Atomuzagadką jest to, że wyobraźnia deweloperów Capcomu szalała na temat tego, co mogliby zrobić z superbohaterami, a zwłaszcza mutantami. Jeśli grałeś Uliczny wojownik IInawet Hyper Street Fighter II ze swoją szaloną prędkością, nawet to wydawało się bardziej uziemione w porównaniu X-Men: Dzieci AtomuMutanty wyrzucały swoich wrogów w powietrze, przewijając nawet ekran na górę, aby uderzyć się nawzajem najdłuższymi kombinacjami, jakie Capcom mógł sobie wówczas wyobrazić.
W Capcomie byli również prawdziwi fani komiksów Marvela, a ich pasję widać w oryginalnych grafikach, które stworzyli dla X-Menów i innych postaci Marvela do tych gier. Prawda jest taka, że to fani Marvela i X-Menów pomogli Capcomowi nadać kierunek projektowaniu gier, w stronę pozornie chaotycznej, ale ozdobnej i wyrafinowanej mechaniki, jaką mają dzisiejsze gry walki Capcomu. W związku z tym fala jeszcze bardziej złożonych gier walki 2D, która pojawiła się w latach 2000., czego przykładem są takie tytuły jak Winny sprzęt I Roztopiona krewwszystkie czerpią inspirację z firmy Capcom, dzięki czemu historię projektowania gier można odnaleźć w japońskich fanach X-Men.
PRZECZYTAJ TAKŻE Zwiastun filmowy gry World Of Warcraft: The War Within nie przypomina już nawet WoW
W latach następujących po wydaniu tej gry Marvel zbankrutował, a następnie został wykupiony przez Aviego Arada i Isaaca Perlmuttera, właścicieli Toy Biz. Arad i Perlmutter zabrali Marvela w podróż do tworzenia filmów, ale także znaleźli nowe fale sukcesu w samym biznesie komiksowym. Capcom rozszerzył się również poza gry walki, odnosząc tak wielki sukces w tytułach takich jak Zło rezydentne I Diabeł może płakać że zrobią sobie nieoficjalną siedmioletnią przerwę od tworzenia nowych gier walki o dużym budżecie, Capcom kontra SNK 2 w 2001 rokuI Uliczny wojownik IV w 2008 roku.
PRZECZYTAJ TAKŻE Paper Mario: Thousand Year-Door otrzymuje nowe informacje o łatce
Marvel i Capcom również mieliby trudną drogę do wznowienia współpracy, ale jak teraz widzimy, wszystko ułożyło się tak, że w końcu udało im się ponownie wydać grę X-Men: Dzieci Atomu po raz pierwszy od 26 lat.
Kolekcja gier walki Marvel vs. Capcom: Klasyka gier arcade jest wydawany na PlayStation 4, Nintendo Switch i PC za pośrednictwem Steam. Możesz obejrzeć ich dedykowane X-Men: Dzieci Atomu Zwiastun poniżej.