Sony nie podało nam jeszcze, jak wielką szkodę wyrządziła im ta gra, ale wiemy, gdzie została ustawiona poprzeczka.
Z ZgodaChoć premiera i zamknięcie gry nastąpiły w odstępie dosłownie dwóch tygodni, wielu graczy już otwarcie mówi, że jest to największa porażka w historii gier.
Jak sami omawialiśmy, nigdy nie będziemy naprawdę pewni, czy tak jest. Chociaż mogliśmy od razu sprawdzić niektóre z jego metryk dzięki SteamDB, w przypadku większości historii gier dane te nie są łatwo dostępne. W rzeczywistości branża gier wideo jest tak niedbała w rejestrowaniu własnej historii, że nie jesteśmy pewni, kiedy Super Mario Bros. został wydany po raz pierwszy w Ameryce.
Z pewnością możemy założyć, że to może być największa porażka w nowoczesnym graniu. Sony nie ujawniło jeszcze, ile kosztowało ich opracowanie i wprowadzenie na rynek Zgodalub ile kosztowało ich przejęcie Firewalk Studios. Ale wiemy, że ma najniższą liczbę graczy spośród podobnych gier AAA. Jej najbliższy odpowiednik, PlatinumGames Upadek Babilonuosiągnął szczyt na poziomie 1188 graczy, w porównaniu do szczytu 697 graczy. Wiemy również, że Zgoda nie jest najszybszą grą AAA, która została zamknięta wkrótce po premierze. CD Projekt RED Cyberpunk 2077 Gra ukazała się 10 grudnia 2020 r., a 17 grudnia została wycofana z PlayStation Store ze względu na poważne problemy techniczne, które miała na PlayStation 4.
PRZECZYTAJ TAKŻE Tytuł z otwartym światem Crimson Desert zostanie pokazany w wersji demo na Gamescom 2024
Teraz możemy ocenić inne porażki Sony i ustalić, gdzie jest poprzeczka porażki. W tym względzie Sony również nie udostępniło zbyt wielu danych, ale są one przydatne, aby przynajmniej wskazać punkt porównania.
Zamówienie 1886 Niektórym fanom od razu przyjdzie na myśl nazwa Ready at Dawn, choć Sony i Ready at Dawn nigdy nie podali faktycznych liczb dotyczących sprzedaży. Pośpiech grawitacyjny 2niestety, zakończyło własną franczyzę, sprzedając tylko 400 000 egzemplarzy. Ale w tym przypadku wibracje nie do końca pokrywają się z rzeczywistością – Dni minionepowszechnie uważana za słabszą serię PlayStation, sprzedała się w szanowanej liczbie 7,32 miliona egzemplarzy w lutym 2022 r.
PRZECZYTAJ TAKŻE Hollow Knight: Silksong nie pojawi się na Gamescom 2024
Jeśli mówimy o sprzedaży gier, to z pewnością wygląda to tak Zgoda już obniżyłem poprzeczkę Pośpiech grawitacyjny 2. Ale jeśli mówimy o porażkach w kategoriach tego, ile kosztują Sony, jest większy kandydat, który do dziś góruje nad Sony. Sony przejęło Bungie, w tym ich IP Przeznaczenie 2w 2022 roku za oszałamiające 3,6 miliarda dolarów. To było zdecydowanie na większą skalę niż to, co Sony zapłaciło za Firewalk i Zgoda.
Nie jest prawdopodobne, że Zgoda kosztowałoby Sony tyle samo, co Przeznaczenie 2 i Bungie tak zrobiło. Ale trzeba powiedzieć, że pomimo własnych niepowodzeń Bungie, nadal zarabiają pieniądze dla Sony. Przy odrobinie szczęścia Maraton i przyszłość Przeznaczenie 2 Jeśli treści te odmienią losy Bungie, może się to w końcu zwrócić zarówno firmie, jak i Sony.
PRZECZYTAJ TAKŻE EDF6 – 8 NAJLEPSZYCH poziomów do farmy broni i zbroi Inferno
Ale w przypadku Firewalk i Zgoda. W tym przypadku musimy zobaczyć, jak Sony ogłasza, że nie zamyka Firewalk i/lub nie zwalnia pracowników, i musi sprawić, by ta inwestycja była opłacalna. Ta niepewność jest tym, gdzie jesteśmy teraz, i niestety ta niepewność może się skończyć, gdy Sony podzieli się liczbami i ogłosi, co nie będzie korzystne dla wszystkich.
Być może Sony już wie, ile straciło na Zgodai czy uznaliby to za swoją największą porażkę. Dyrektor finansowy Sony Hiroki Totoki może to po prostu ogłosić na kolejnym spotkaniu finansowym, choć wyobrażamy sobie, że ma większe problemy w Bungie. W każdym razie, Zgodawątpliwe miejsce w historii gier wideo zostało z pewnością zapewnione. Możemy mieć tylko nadzieję, że będą mieli okazję się odbić, tak jak PlatinumGames i CD Projekt RED.