Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, ile nowych funkcji pojawi się w Street Fighter 6.
Street Fighter 6 to najnowsza pozycja w najpopularniejszej serii gier walki firmy Capcom. Wraz z nadchodzącą premierą jakiejkolwiek nowej gry walki, fani chcą wiedzieć, jak zmieniła się rozgrywka na lepsze lub gorsze. Czy gra przywróci mechanikę lub systemy z poprzednich części i jak będzie na nich bazować i zrównoważyć je nowymi pomysłami?
Street Fighter 6 wygląda na jedną z najbardziej ambitnych pozycji w serii. To może sprawić, że fani i nowicjusze będą się zastanawiać, jakie nowe elementy się pojawią Street Fighter 6.
Co nowego w Street Fighter 6?
Street Fighter 6 będzie zawierać trzy podstawowe tryby. Tryb World Tour to nowa przygoda dla jednego gracza, w której gracze mogą odkrywać otwarty świat Metro City jako postać stworzona na zamówienie. Pomoże graczom nauczyć się mechaniki gry, a Capcom drażnił się, że nie będzie to jedyna lokalizacja do zbadania. Centrum bitew to część gry dla wielu graczy, ale nie ujawniono jeszcze żadnych szczegółów na ten temat. Wreszcie, Fighting Ground będzie zawierać tradycyjne tryby, takie jak tryb zręcznościowy, mecze online, tryb treningowy i lokalny tryb wieloosobowy.
Street Fighter 6 jest zasilany przez silnik RE Engine firmy Capcom, który sprawia, że postacie i otoczenie wyglądają oszałamiająco. Do tej pory oficjalnie potwierdzonymi postaciami są Ryu, Chun-Li, Guile, Jamie i Luke. Istnienie innej postaci o imieniu Kimberly również zostało subtelnie drażnione. Do tej pory ujawniono trzy sceny, w tym scenę w tylnych zaułkach Metro City, scenę o tematyce japońskiej i scenę z lotniskowcami.
Historia Street Fighter 6 jest najpóźniej na osi czasu. Odbywa się po Street Fighter III: 3. uderzenie, a niektóre z zaktualizowanych projektów postaci i historii odzwierciedlają to. Ryu ma na sobie nową szatę, która nawiązuje do jego pana, Goukena. Tymczasem Chun-Li nie jest już częścią policji i spędza czas szkolenie innych jako nauczyciel Kung Fu.
Nowy dla Street Fighter 6 to „nowoczesny” schemat sterowania. Upraszcza to sterowanie, dzięki czemu gracze mogą wykonywać specjalne ruchy za pomocą tylko jednego wejścia kierunkowego i naciśnięcia przycisku. To jest podobne do tego, jak Super Smash Bros. Ultimate działa, ale gracze powinni wiedzieć, że podczas korzystania z tego schematu sterowania nie będą mieli pełnego dostępu do swojej pełnej listy ruchów. Nadal dostępny jest również klasyczny schemat sterowania.
Capcom wprowadził nową podstawową mechanikę o nazwie Drive Gauge. Ten 6-paskowy wskaźnik znajduje się poniżej miernika zdrowia i z czasem się uzupełnia. Można go również uzupełnić poprzez ataki i parowania. Drive Gauge umożliwia użycie 5 umiejętności kosztem różnej liczby pasków. Kiedy wskaźnik jazdy się wyczerpie, gracze wchodzą w stan „wypalenia”, podczas którego nie mają dostępu do żadnych ruchów zapewnianych przez wskaźnik jazdy.
Drive Impact pochłonie do trzech ciosów i może rozbić się o ścianę i ogłuszyć wypalonych przeciwników. Drive Parry może absorbować ataki wrogów. Jeśli gracze dotkną Drive Parry z precyzyjnym wyczuciem czasu, mogą również osiągnąć perfekcyjne sparowanie, które umożliwi im kontratak. Drive Pary i normalne ataki można anulować za pomocą Drive Rush, aby doskoczyć do wroga. Sztuka przesterowania wzmacnia twoje regularne ruchy. Wreszcie, Drive Reversal działa jako kontratak. Różnorodność opcji ofensywnych i defensywnych ze wskaźnikiem jazdy powinna umożliwić graczom wymyślenie różnych stylów gry.
Gracze mają również super licznik na dole ekranu. Supermetr ma trzy poziomy, z których każdy zapewnia inny superatak. Dodatkowo, gdy gracze mają super wskaźnik na trzecim poziomie i mają mniej niż 25% zdrowia, ich superatak trzeciego poziomu staje się jeszcze silniejszym superatakiem zwanym Sztuką Krytyczną.
Street Fighter 6 zawiera również szereg innych funkcji, które gracze z pewnością docenią. Różne punkty sprzedaży i influencerzy potwierdzili, że będzie zawierał międzyplatformowe odtwarzanie i wycofywanie kodu sieciowego. Mecze oferują opcję słuchania komentarzy w czasie rzeczywistym od prawdziwych komentatorów gier walki, takich jak Jeremy „Vicious” Lopez i Aru. Gra dodaje również zabawne bonusy, takie jak możliwość robienia śmiesznych min na ekranie przed meczem i używania drwin, które mogą być specyficzne dla postaci. Różne pozy w menu i w rozgrywce nawiązują do klasycznych póz lub grafiki tych postaci z przeszłości uliczny wojownik Gry.