Wiemy, że Concord nie jest nawet najdroższą rzeczą, na którą Sony wydało.
Mamy interesującą aktualizację plotek Colina Moriarty'ego na temat Concorda.
Jak informowaliśmy o tym dwa tygodnie temu, Colin stwierdził, że wpadka Sony w grze ostatecznie sprowadziła Hermena Hulsta. Jednak większość rozmów na temat tej plotki dotyczyła rzekomego budżetu wynoszącego 400 milionów dolarów.
W najnowszym odcinku podcastu Sacred Symbols Colin odniósł się do sceptycyzmu wobec budżetu i swojego sposobu myślenia, który skłonił go do podzielenia się plotką. Z tego źródła nie było żadnych nowych informacji, ale przedstawia on przekonujący argument, który podsumowujemy poniżej.
TRENDY
Plotka: GTA 6 wewnętrznie przełożone na 2026 rok, Jason Schreier nie może potwierdzić ani zaprzeczyć (jeszcze)
Krąży krążąca plotka o Grand Theft Auto 6, której ludzie nie chcą, aby była prawdziwa.
Przeczytaj więcej
Po pierwsze, źródło Colina podzieliło się już wcześniej kilkoma potwierdzonymi plotkami. Jedną z tych plotek był wyciek scenariusza kolejnej części Tomb Raider gra w fazie rozwoju. Wygląda na to, że Square Enix potwierdziło ten wyciek, kiedy nałożyło na niego ustawę DMCA.
Jeśli to prawda, mogło to być to samo źródło, które powiedziało mu, że Bluepoint Games tworzy grę Krwawe 2 jako tytuł startowy na PlayStation 5. Przytoczyliśmy to jako krytykę twierdzenia, że Moriarty mylił się z plotkami, ale nie udało nam się potwierdzić, że bardzo szybko wycofał się z tych plotek. Dlatego też nie wie, jak bardzo wierzyć swojemu źródłu i nadal dokładnie sprawdza pogłoski.
- Colin przedstawił cztery punkty tej plotki, które jego zdaniem zostaną z czasem potwierdzone:
- Ambicja, do której dążyły Sony i Firewalk Studios Zgoda był ogromny
- Zgoda było niezwykle drogie w wykonaniu
- Firewalk Studios nie zrobiło nic wartościowego w czasie, który poświęcili na tworzenie gry
- Krytyka projektu była wewnętrznie zabroniona
Następnie Colin krytykuje graczy i specjalistów zajmujących się prasą związaną z grami, którzy naśmiewali się z budżetu wynoszącego 400 milionów dolarów. Zwrócił uwagę, że mogli zweryfikować te informacje na własnych źródłach i potwierdzamy, że krytyka budżetu wynikała po prostu z przekonania, że jest on za wysoki.
Teraz Colin udowadnia swoją rację, sam zajmując się dziennikarstwem. W szczególności przeprowadził własne dochodzenie w sprawie PrawdopodobnieMonsters i po drodze podał swoje źródła.
Nie będę szczegółowo opisywał każdego punktu, którym się tutaj podzielił, ponieważ, co ciekawe, jest on bardzo podobny do śledztwa, które Michael Bell przeprowadził w swoim własnym filmie na temat firmy inkubującej gry wideo. Sami podsumowaliśmy ten film, który możesz przeczytać tutaj.
Colin namalował obraz zakładania PewnieMonsters przez byłego szefa Bungie, Harolda Ryana, i zatrudniania wielkim kosztem innych znanych osobistości z branży, takich jak Ryan Ellis i Tony Hsu. Prawdopodobnie Monsters wydało duże pieniądze i miało duże ambicje co do swoich gier.
Colin uważa, że „PrawdopodobnieMonsters” również wydało duże pieniądze Zgodai miał duży wkład w budżet wynoszący 400 milionów dolarów. W 2022 roku zebrali 250 milionów dolarów, co pozostaje największą pojedynczą rundą finansowania serii A w historii branży gier wideo.
Dlaczego Sony wydało 200 milionów dolarów na Zgodapo tym jak „PrawdopodobnieMonsters” wydało już na to kwotę, która mogła wynieść nawet kolejne 200 milionów dolarów? Colin uważa, że firma PrawdopodobnieMonsters była w złej sytuacji finansowej, kiedy sprzedała ją i Firewalk Studios. Z drugiej strony zauważył, że wiemy, że Sony również wydaje duże i ostatnio w nieodpowiedzialny sposób.
I wiemy to z całą pewnością. Sony publicznie ujawniło, że zakup Bungie kosztował ich 3,6 miliarda dolarów, wiedząc, że studio i jego gry nie są warte aż tak dużo. Ujawniło to również hackowanie oprogramowania ransomware Rhysida Marvel's Spider-Man 2 kosztował 315 milionów dolarów, co szef Insomniac Ted Price z opóźnieniem skrytykował za przesadę.
Wreszcie Colin uważa, że to, co zobaczyliśmy na temat Concorda, nie było zgodne z zamierzeniami. Uważa, że Sony dowiedziało się, że nie wszystko pójdzie dobrze, gdy Firewalk pokazał im grę w pierwszym kwartale 2023 r., kiedy Colin określił wcześniej „stan śmieszny”.
Jak zauważył Colin, całkowite odrzucenie twierdzeń zawartych w plotce tak naprawdę nie obala plotek pochodzących z jego źródła. To źródło zarówno udostępniło informacje tak wiarygodne, że otrzymało za nie ustawę DMCA, jak i informacje, które musiał wycofać.
O ile w Sony nie dojdzie do kolejnego kompromitującego wycieku, raczej nie dowiemy się na pewno, jak duży Zgoda koszt i ile z tego pochodziło od Sony. Bylibyśmy jednak tego bardziej pewni teraz, gdyby więcej pras o grach sprawdziło swoje źródła w celu potwierdzenia tych informacji.
I nie ma w tym nic złego, jeśli źródła mówią też co innego. Tak to jest Czarny Mit Wukong Rozpoczęła się historia Xboxa. Jednak wyrządza to krzywdę społeczeństwu, konsumentom kupującym gry, jeśli plotki nie są odpowiednio sprawdzane, gdy wyjdą na jaw.