Twórcy chcą stworzyć kanoniczny prequel grindhouse’owego oryginału.
Gun Interactive może być stosunkowo nowszym wydawcą gier, ale już wywarł znaczący wpływ na branżę. Opublikowali piątek 13 gra wideo z 2017 roku, a dziś pracują nad kolejną adaptacją klasycznego horroru. Ale czy wydawca może sprawić, że piorun uderzy dwa razy?
Do Teksańska masakra piłą mechaniczną, Gun i deweloper Sumo Digital mocno forsują ideę, że będzie to najbardziej autentyczna kontynuacja grindhouse’owego oryginału z 1974 roku. Jest to wyjątkowo ambitne przedsięwzięcie, biorąc pod uwagę, że wspomniany oryginał był niezależną produkcją, która była tania jak barszcz, tak tania jak małomiasteczkowy horror z lat 70. XX wieku.
Ale dyrektor projektu Sumo, Kelvin Moore, był w tej kwestii dość poważny:
„Opiera się wyłącznie na oryginalnym klasyku z 1974 roku. Wszystkie postacie, sceneria, temat, ton – wszystko. I wszystko kręci się wokół odtworzenia tego rodzaju koszmarnych doświadczeń dnia, które widziałeś. Zaczynamy od ofiar w piwnicy. Już zostałeś schwytany. Musisz przebrnąć przez szereg mechanik skradania się, będąc ściganym przez Leatherface’a, który zaczyna z tobą w piwnicy. A potem, kiedy zaczynasz mówić, członkowie rodziny zaczynają się pojawiać, autostopowicz i kucharz, a potem w zasadzie chcą cię zabić, musisz uciekać.
Ponieważ wielu oryginalnych ludzi, którzy nakręcili film, nie było już z nami, Sumo skontaktowało się z Kim Henkel, jednym ze współautorów i współproducentów filmu obok nieżyjącego Tobe Hoopera. Kim pomaga im zrealizować scenariusz, w którym akcja gry rozgrywa się na rok przed wydarzeniami z filmu.
Głównym elementem autentyczności i rozgrywki są trzej złośliwi członkowie rodziny Sawyer. Nie będziesz mógł grać w Dziadka, ale Leatherface, obok Kucharza, AKA The Old Man i Autostopowicza są grywalne. Przypadkowi fani będą najbardziej zaznajomieni z wybrykami skórzanej piły łańcuchowej opatrunkowej.
Autostopowicz, którego głosu użyczył oryginalny aktor Edwin Neal, gra zwinnego i szybkiego zagrożenia, które może prześladować ofiary w ciasnych przestrzeniach. Podobnie jak w filmie, może zostać przewrócony, jeśli dobrze go zaskoczysz.
Kucharz gra jak miły środek między Leatherface a Autostopowiczem. Otrzymał również możliwość zamykania drzwi, aby ofiary nie mogły uciec.
Jak widać, posiadanie trzech grywalnych zabójców już znacząco zmienia rozgrywkę z Dead by Daylight. W rzeczywistości Dziadek został również włączony do projektu gry, aby zająć miejsce tej gry.
Znowu nadszedł czas karmienia dziadka, co oznacza również, że jest w stanie gotowości na wypadek ofiar w pobliżu domu Sawyera. Choć brzmi to absurdalnie, Sawyerowie mogą nakarmić swojego dziadka, aby mógł awansować i korzystać z różnych umiejętności. Dziadek Sawyer będzie miał własną metę, opartą na tym, jakie wyposażenie dla niego otrzymasz.
Ale największą ambicją Sumo jest zrównoważenie grywalności zarówno dla zabójców, jak i ofiar. Każda postać będzie oferować inne wrażenia z rozgrywki, a Sumo ma nadzieję, że ofiary będą miały coś do zaoferowania również dla graczy, którzy będą skłaniać się ku zabójcom.
Biorąc pod uwagę, że pierwotna ekipa filmu miała nieprzyjemny czas kręcenia w wyjątkowo wilgotnym lecie 1974 w Teksasie, z pewnością będzie interesujące zobaczyć, jak Sumo Digital i Gun Interactive zamierzają sprawić, by ten prequel był wystarczająco interesujący zarówno dla nowych, jak i starych fanów.
Teksańska masakra piłą mechaniczną pojawi się w 2023 roku na PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S i PC. Jego oryginalny zwiastun można obejrzeć tutaj.
Źródło: PCGamesN