Na pierwszy rzut oka pytanie może wydawać się łatwe do odpowiedzi. Sonic Frontiers wygląda jak gra w otwartym świecie, z pędzącym jeżem pokazanym na nagraniu z rozgrywki, kręcącym się i powiększającym otwarty krajobraz w zgodzie z dźwiękowym imiennikiem. Ale aby uzyskać rozstrzygającą odpowiedź, czy Sonic Frontiers czy taki tytuł będzie wymagał dalszego zbadania. Ponieważ istnieją pewne niuanse i szczegóły, które wskazują, że gra różni się nieco w filozofii projektowania od gier z otwartym światem, które gracze znają, np. tytuły Ubisoftu czy Breath of the Wild.
Czy możesz nazwać Sonic Frontiers grą z otwartym światem?
W pewnym sensie tak. Gra ujawniła otwarty świat w swoim oficjalny zwiastun, z takimi aspektami bardziej widocznymi w praktycznych zapowiedziach oferowanych w sklepach z grami, takich jak IGN, które zostały opublikowane na YouTube. Jednak wraz z tymi zapowiedziami pojawiły się również dalsze szczegóły do rozważenia, od słów zespołu deweloperów po opinie podzielane przez dziennikarzy zajmujących się grami.
Z praktycznego podglądu przesłanego na YouTube gracze mogą zobaczyć otwarte równiny trawiaste, porozrzucane ciekawe miejsca takie jak wieże, góry i pływające obeliski. Sprężyny, szyny i tory można znaleźć przypadkowo w powietrzu, co może prowadzić do przedmiotów kolekcjonerskich. Obecna na tych dużych przestrzeniach jest również zmechanizowana wrogowie wykonane z nieznanych metali. Sonic demonstruje kilka mechanik z serii, z którymi gracze byliby aż nazbyt zaznajomieni, od spin dash po bieganie z prędkością ponaddźwiękową, aby przemierzać te ziemie i walczyć z wrogami.
Idąc za słowami zespołu deweloperów, gra prawdopodobnie będzie zawierać niewiele elementów przygodowych lub RPG, skupiając się głównie na akcji 3D, którą seria Sonic oferowała w przeszłości z tytułami takimi jak Sonic the Hedgehog (2006) lub Siły dźwiękowe. Takie filozofie projektowania doprowadziły do terminologii, takich jak otwarte strefyzamiast otwartego świata.
Z powyższego można wywnioskować, że gra pomimo elementów otwartego świata nie będzie skupiała się w całości na tych elementach. The opinie podane przez dziennikarza, który zaoferował praktyczny podgląd, potwierdzają to. Opisuje pętlę rozgrywki zbudowaną na przecięciu rozgrywki w otwartym świecie z tradycyjne niwelatory liniowe. Gdzie robienie postępów i pokonywanie bossów w otwartym świecie prowadzi do odblokowywania przez graczy liniowych sekcji gry zbudowanych jak poprzednie poziomy 3D Sonic.
Biorąc to wszystko pod uwagę, można dojść do wniosku, że ukazane w odsłoniętym zwiastunie nagranie otwartego świata jest fragmentem układanki, ale nie całością. Gra będzie wykorzystywać elementy otwartego świata, aby pomóc w tworzeniu liniowego doświadczenia dla swoich graczy, które jest bardziej zgodne z poprzednimi tytułami Sonic, aczkolwiek z większą swobodą i znacznie większą liczbą scenerii do rozważenia.
Sonic Frontiers ma się ukazać w koniec 2022 na Nintendo Switch, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X|S i PC.