Motive Studio obiecało, że dostępność będzie jednym z głównych punktów do rozważenia w ich nadchodzącym czasie Remake Dead Space.
Teraz nie sprecyzowali, w jaki sposób dokładnie wdrożą ułatwienia dostępu do gry. Wspomnieli jednak, że zwrócą szczególną uwagę na system rozczłonkowania.
Firma Motive ujawniła już wiele znaczących ulepszeń, które wprowadzą do tej mechaniki gry. Po pierwsze, chcą, aby gra dostarczała informacji zwrotnych, abyś mógł łatwiej stwierdzić, czy broń jest bardziej skuteczna przeciwko danemu wrogowi, czy nie, i/lub czy możesz nawet zabić wroga tą bronią. Umiejętności przecinarki plazmowej są opanowane, więc chcąc odciąć konkretną kończynę, musisz uderzyć w konkretną część ciała, w którą kość jest widoczna z powierzchni ciała wroga. Wskazuje to, tak jak w przypadku kawałka indyka na Święto Dziękczynienia, że jest to dobre miejsce do łatwego i czystego cięcia części ciała.
Motive mówił również o wprowadzaniu ulepszeń za pomocą nowych funkcji dostępnych w grach wideo, które nie były wcześniej dostępne. Chociaż znowu byli powściągliwi w kwestii szczegółów, wspomnieli o dźwięku 3D.
Mówiąc prościej, technologie audio 3D to technologia audio, która symuluje wrażenie dźwięków dochodzących z różnych miejsc wokół słuchacza, ale robi to w zupełnie inny sposób niż dźwięk przestrzenny. Jeśli dźwięk przestrzenny sprawia, że czujesz otaczające Cię dźwięki, emitując je z różnych głośników rozmieszczonych w kinie, dźwięk 3D może odtworzyć to samo wrażenie, ale przy użyciu prostszych konfiguracji, takich jak głośniki skierowane do przodu, listwa audio, a nawet para słuchawek. Jeśli grałeś w PSVR z zestawem słuchawkowym, być może słyszałeś już dźwięk 3D.
Więc wyobraź sobie wersję Martwa przestrzeń, gdzie możesz zagrać w całą grę opartą wyłącznie na dźwiękach, które słyszysz. W rzeczywistości takie gry dźwiękowe już istnieją, takie jak przełomowa Prawdziwy dźwięk: Kaze no Reret na Sega Saturn. Są też speedrunnerzy, którzy wykonują prawdziwe speedruny z zasłoniętymi oczami, którzy mogą je wykonywać, ponieważ na pamięć zapamiętali mapy gier i wskazówki dźwiękowe tych gier. Remake Dead Space może zapewnić takie doświadczenie, które postawiłoby niewidomych i niedowidzących graczy na bardziej wyrównanym poziomie z innymi.
To, co omówiliśmy do tej pory, jest częściowo spekulacją na temat potencjału opcji dostępności, które zapewni Motive Remake Dead Space. Możemy spodziewać się większej jasności co do zakresu ich ambicji w tym zakresie, w miarę zbliżania się wydania.
Remake Dead Space ukaże się 27 stycznia 2023 roku na PlayStation 5, Xbox Series X/S i Windows. Firma Motive zapowiedziała już, że przerabia grę od podstaw na silniku EA Frostbite i zostanie zaprojektowana w taki sposób, aby wykorzystać możliwości konsol obecnej generacji, tak aby na tych platformach nie miały ekranów wczytywania.
Źródło: GameRant