Zbliżamy się do niesamowitej doliny.
Chociaż nie brakuje nadchodzących horrorów, a nawet horrorów kosmicznych, Protokół z Kallisto absolutnie można uznać za faworyta. Gra została zaprojektowana tak, aby wzbudzać zainteresowanie przerażającymi, zmutowanymi ludzkimi potworami, jednocześnie zawierając elementy skradania się i walki. Nic więc dziwnego, że uwzględnienie uderzających szczegółów byłoby również celem dla zespołu programistów. W niedawnym wywiadzie dla TechRadar, dyrektor techniczny Striking Distance Studios, Mark James, entuzjastycznie opisał ilość szczegółów, które zostały włożone w tworzenie postaci.
James jest zdecydowanie dumny z tej gry. W wywiadzie stwierdził:
Nasze postacie to najbardziej realistyczne postacie, jakie zobaczysz w grze. Tak bardzo, że kiedy po raz pierwszy pokazaliśmy naszą grę, wszyscy myśleli, że jest prerenderowana.
Przy tak wielu kinowych zwiastunach nowych wydań łatwo założyć, że naprawdę ładny materiał to wideo, a nie akcja w czasie rzeczywistym w rozgrywce. Ale James informuje nas, że… Protokół z Kallisto naprawdę jest tak szczegółowy, nawet podczas grania. Zespół wykorzystał pełny skan aktorów, w tym Josha Duhamela, który gra MC Jacoba Lee. Użyli nawet „odbić śledzonych promieniami dla gałek ocznych”, dzięki czemu można zobaczyć otoczenie odbijające się w oczach postaci!
Proces tworzenia tego efektu był dziełem miłości. James powiedział, że obracali światła wokół każdego z aktorów używanych do modelowania postaci i starannie modelowali odbicia światła. Następnie główny technik renderowania, Jorge Jiminez, robił wydrukowane zdjęcie modelu i postaci i pytał ludzi, które to były. W ten sposób znalazł swoje martwe punkty, aby stworzyć przerażająco dokładny obraz. Jeśli trudno powiedzieć, kto jest postacią, a który modelem, to wykonał swoją pracę.
James wspomniał dalej o kluczowym elemencie realizmu w horrorze: patrzymy na twarze. Dobrze udokumentowano, że automatycznie wyszukujemy twarze w naszym otoczeniu, ponieważ polegamy na ich czytaniu. Szukamy wskazówek, w jakim stopniu możemy być niebezpieczni, czytając twarze. Skupiając się na łączeniu gracza z postaciami, poziom strachu, jakiego doświadczy gracz, będzie znacznie wyższy, niż gdyby czuli się usunięci z gry. Dlatego optyka odbijająca jest tak fajna. Tworzy pętlę strachu.
Inne szczegóły, na których chcieli się skupić, to uczynienie horroru ciała tak realistycznym, jak tylko mogli. Chcieli jasno powiedzieć, że potwory to zmutowani ludzie, a nie tylko koszmary wędrujące po przebudzonym świecie. Potwory musiały zachować pewne cechy człowieczeństwa, aby utrzymać pożądany poziom połączenia, więc wiele z nich wciąż ma twarze z fragmentami ich dawnego człowieczeństwa zmieszanymi z przerażającymi mutacjami.
Z tego, co widzieliśmy do tej pory, wygląda na to, że ta gra będzie przerażająca jak diabli. Dołącz do Jacoba Lee, gdy próbuje uciec z więzienia Czarnego Żelaza na księżycu Jowisza, Kallisto. Przekradasz się przez więzienie, zbierając zasoby, aby przetrwać, jednocześnie szukając drogi od niebezpiecznej kosmicznej skały, w której roi się od zmutowanych szczątków twoich byłych współwięźniów. Protokół z Kallisto zostanie wydana 2 grudnia 2022 r. i będzie można w nią grać na komputerach PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One oraz Xbox Series X|S.
Źródło