To zasługa Bioware, że ich projekt gry cechował się świetnym budowaniem świata bez otwartych światów.
Bioware to potwierdziło Dragon Age: Strażnik Zasłony powrócił z otwartego świata Inkwizycja Dragon Agez powrotem do struktury opartej na misjach.
Jak podano w zapowiedzi IGN, dyrektor gry Bioware, Corinne Busche, powiedziała:
„Tak, więc jest to gra oparta na misjach. Wszystko jest ręcznie dotykane, ręcznie robione, bardzo starannie wyselekcjonowane. Wierzymy, że w ten sposób uzyskujemy najlepsze wrażenia narracyjne, najlepsze wrażenia z chwili na chwilę.
Jednak po drodze poziomy, które odwiedzamy, otwierają się, niektóre z nich wymagają więcej eksploracji niż inne. Alternatywne rozgałęzione ścieżki, tajemnice, sekrety, opcjonalna zawartość, którą znajdziesz i rozwiążesz. Więc rzeczywiście jest to otwarta gra, ale jest to gra oparta na misjach, starannie dobrana.”
CZYTAJ TAKŻE Plotki o Deadlocku w grze MOBA Hero Shooter firmy Valve mają teraz stronę Steam
Na papierze wygląda na to, że Bioware byłoby idealnym studiem do przejścia od tworzenia tradycyjnych gier RPG akcji do tworzenia gier z otwartym światem z elementami RPG akcji. Jednak wielu fanom nie spodobał się sposób, w jaki studio zaimplementowało strukturę otwartego świata Inkwizycja Dragon Agei mogą mieć rację.
Chwila Inkwizycja Dragon Age to tytuł, który do tej pory sprzedał się najlepiej w całej serii, krytyczny odbiór zwrócił uwagę, że w ich otwartym świecie brakuje wielu rzeczy. W szczególności recenzenci uważali, że duża część treści w tym otwartym świecie była wypełniająca i pozbawiona prawdziwej treści.
CZYTAJ TAKŻE Call Of Duty Black Ops 6 dostępne w ramach Game Pass może być niepokojące dla Sony
Chcemy podkreślić, że wielu recenzentów uważało, że Bioware było w stanie ogólnie zbudować te otwarte światy Inkwizycja Dragon Age efektywnie. Ale mimo to istniały inne aspekty otwartych światów, na których nie byli w stanie równie dobrze zastosować.
Bioware ma tę niesamowitą zdolność sprawiania, że ich światy sprawiają wrażenie ogromnych, nawet jeśli tak naprawdę nadal opierają się na misjach i mają centra, w których można się poruszać. To zasługa skłonności studia do budowania światów i udało im się to, zanim spróbowali tworzenie otwartych światów.
To, co Busche opisał powyżej, to elementy, które rzeczywiście sprawiają wrażenie, jakby te światy były ogromne. Dzięki temu gracze nadal będą mogli znaleźć alternatywne ścieżki, znaleźć sekrety i ukryte misje, a także nagrody, których nie znajdziesz w inny sposób.
CZYTAJ TAKŻE Zombie COD Black Ops 6 mogą odnieść naprawdę sukces, jeśli są prawdziwe
To pokazuje, że choć gry z otwartym światem są popularne i odnoszą sukcesy jako gatunek, nadal nie są jedynym sposobem na tworzenie gier wideo w 2024 roku. Będzie lepiej dla Bioware i całej branży, jeśli tak się stanie” wróciliśmy do tego, co uczyniło je sławnymi, i mam nadzieję, że inne studia będą mogły wykorzystać udany projekt gier Bioware jako inspirację dla swoich własnych gier.
Powiązany