Oto kilka dziwnych rzeczy, o których nie miałeś pojęcia, że są możliwe w Dragon’s Dogma 2.
Spis treści[Hide][Show]
Dogmat smoka 2 to jedna z najdziwniejszych gier roku 2024 — ta gra RPG z otwartym światem jest pełna dziwnych funkcji, które czynią ją wyjątkowo wrogą dla graczy, rzucając Cię prosto w niebezpieczną krainę fantasy i ledwo wyjaśniając niektóre z jej podstawowych funkcji. W tej grze jest tak wiele dziwnych szczegółów i chcemy omówić je wszystkie. Oto wszystko, co do tej pory odkryliśmy.
#1: Spotkanie z Wieżą
Na początku gry spotkasz Rooka. To pierwszy pionek na twojej drodze, który pomoże ci uciec z dołów na terenie wykopalisk. W drodze do początkowego miasta Melve Rook zginie w przerywniku filmowym. Ale jak wiemy, pionki nie pozostają martwe. Możesz ponownie pozyskać tego wczesnego pomocnika znacznie później w grze, w Riftstone poza Wykute w smoku Świątynia. Unikalny Riftstone daje ci dostęp do wszystkich przywołanych wcześniej pionów i liczby wież.
Jest więcej unikalnych Riftstones. Jeden z mieszkańców Harve Village przyzywa jedynie Pionki, które stanowią rozwiązanie trudnej zagadki. Jest o wiele więcej unikalnych pionków do znalezienia, ale będziemy musieli szukać dalej. Spotkanie z Rookiem było tajemnicą, której nigdy się nie spodziewaliśmy.
#2: Klucz do szkieletu więzienia
Na początku gry Kapitan Brant wyśle cię z misją głównego wątku fabularnego, mającą na celu uwolnienie uwięzionego Sędziego. Otrzymasz od niego specjalny przedmiot o nazwie Klucz do więzienia za pomocą którego możesz uzyskać dostęp do lochów w zamku Vernworth. Ten klucz otwiera wszystkie drzwi w więzieniu, ale otwiera znacznie więcej.
Klucz do więzienia otwiera także wszystkie drzwi w Więzienie Battahl. Działa nawet na innych zamkach z zamkniętymi drzwiami do cel — jednym z nich jest zanurzony zamek Klucz do więzienia odblokuje drzwi. Klucz działa wszędzie! Możesz go także skopiować w sklepie Ibrahima w miasteczku kontrolnym Checkpoint. Sfałszuj Klucz do więzienia podczas wykonywania zadania „Sędzia w klatce”, a będziesz mógł zatrzymać kopię na stałe, na potrzeby ucieczki z więzienia.
CZYTAJ TAKŻE Plotka: Sony bada wyciek „Trinity” na PS5 Pro
#3: Starzy wrogowie powracają do więzienia
Oto kolejny zabawny szczegół, który dopiero niedawno zauważyliśmy. Jeśli schwytasz złoczyńcę i aresztujesz go podczas wydarzeń związanych z misją, postać ta pojawi się w lokalnym więzieniu. Możesz się włamać i z nimi porozmawiać — będą prowadzić unikalny dialog, a nawet mogą ujawnić wskazówki dotyczące przyszłych zadań. Jednym z pierwszych NPC, których możesz aresztować, jest Elena w Łaskawych Dłoniach. Jeśli zdobędziesz wszystkie dowody pozwalające na aresztowanie jej za eksperymenty w Slumsach, zobaczysz ją schładzającą pięty w lochach. Będzie nawet narzekać, że biedni nie mają znaczenia. Można jej także użyć do zdobycia wskazówek do późniejszych zadań.
Kolejnym NPC jest niedoszły zabójca cesarzowej w Battahl. Jeśli schwytasz zabójcę, zanim uderzy, możesz zapłacić mu w lochach, aby dowiedzieć się więcej o tym, kto go zatrudnił i dlaczego. Takich interakcji jest więcej i wszystkie są warte sprawdzenia dla dociekliwych graczy.
#4: Jazda na gryfach i przekraczanie cyklopów
Gigantyczne potwory to nie tylko duże stworzenia, na które polujesz. Można ich także używać do latania w odległe miejsca lub przekraczania zrujnowanych mostów. Gigantyczne latające gryfy doskonale się do tego nadają — w połowie bitwy zwykle odlatują z powrotem do swoich gniazd. Zamiast je gonić, możesz chwycić się ich za plecy i ujeżdżać. Będziesz chciał zabrać ze sobą przedmioty leczące wytrzymałość, w przeciwnym razie możesz zostać wyrzucony z wysokości stu metrów. Nie przeżyjesz tego upadku. Gniazda gryfa są również pełne przedmiotów do zabrania, więc warto je wyśledzić.
A jeszcze rzadziej można przewrócić niezdarnego Cyklopa i stworzyć most. Przewrócenie Cyklopa w pobliżu szczeliny mniej więcej ich wielkości powoduje, że chwyta się obu stron i utrzymuje równowagę. Możesz przejść lub zaatakować je, aby wrzucić je do słonej głębiny poniżej.
#5: Docieraj do nowych obszarów za pomocą katapult
Prawdopodobnie już wiesz, że tej gigantycznej balisty w wieżach można użyć do zestrzelenia Gryfów lub Smoków, ale możesz nie wiedzieć o katapultach. Stare katapulty znajdują się w pobliżu Starożytnego Pola Bitwy i są naprawdę przydatne — jeśli podniesiesz głazy i umieścisz je w procy katapulty, wystrzelą i rozwalą gigantyczne bariery skalne. To jedyny sposób na przełamanie barier skalnych, dlatego często rozglądaj się za tymi narzędziami.
A jeśli nie wiedziałeś o gigantycznej baliście, musisz poczekać, aż Twoje Pionki Ci pomogą. Wielka balista może działać tylko wtedy, gdy korzystają z niej jednocześnie trzy postacie. Istnieją dwie dodatkowe korby, którymi Twoje pionki mogą przejąć kontrolę podczas celowania.
CZYTAJ TAKŻE Były twórca Netease zarzuca kulisom problemy Marvel Rivals
#6: Zabieranie NPC-ów tam, gdzie muszą się udać
Czasami otrzymasz zadania eskortowania NPC do odległych miejsc na mapie — te Zadania Eskorty służą tak naprawdę tylko do zdobywania punktów przyjaźni, więc możesz je bezpiecznie pominąć — ale czasami dostaniesz prawdziwe zadania, w których eskortowanie NPC będzie trudne. Pomoc NPC w ucieczce z więzienia lub próba uniknięcia ataku potwora może być szczególnie trudna. Jeśli chcesz to wszystko pominąć, możesz przejść do portalu, niosąc NPC.
Kiedy złapiesz NPC i przerzucisz go przez ramię, nadal możesz użyć Ferrystone. Jest to wiedza niezwykle istotna przy rozwiązywaniu zagadek Sfinksa. Nie mieliśmy pojęcia. Ale NPC będą teleportować się razem z tobą, o ile będziesz ich nosić na ramieniu.
#7: Nielegalny handel alkoholem
Jeden z najdziwniejszych sekretów w Battahl wymaga Bestii. Jednym z najrzadszych przedmiotów w grze jest Likier Newt — nielegalny towar, który można zdobyć jedynie od tajnego sprzedawcy w stolicy Battahl. Nawet noszenie tego ze sobą może spowodować atak strażników. Najlepszym sposobem, aby znaleźć więcej, jest Czarny Rynek.
Aby uzyskać dostęp do Czarnego Rynku, musisz być Bestią. Na szczęście istnieje sposób na zamaskowanie się — w sklepie ze złomem Ibrahima w Checkpoint Rest Town można kupić maskę, która doskonale Cię zamaskuje. Następnie przejdź do Stoisko w tawernie Higga w dzielnicy mieszkalnej. Na zewnątrz tawerny szukaj poręczy po lewej stronie, niedaleko drewnianej zagrody. Podnieś paczkę i umieść ją w obudowie.
Punkt widokowy zabierze Cię do zobaczenia Likier Newt sprzedawca. Nie zdejmuj maski podczas zakupów, w przeciwnym razie lokal zostanie napadnięty przez strażników Battahl i utkniesz w więzieniu.
#8: Skamieniaj wszystko głową Meduzy
The Meduza to wyjątkowy potwór, który pojawia się na południu Battahl — znajdziesz go tylko w strasznych ruinach w trawiastej dżungli na zachodzie, podczas podróży przez południowy kanion. Jej jaskinia jest oznaczona kamiennymi posągami. I zgodnie ze swoją legendą Meduza może cię sparaliżować spojrzeniem. Właściwie uzyskanie dobrej głowy jest trudną częścią. Samo zabicie Meduzy spowoduje upuszczenie głowy kiepskiej jakości, która niemal natychmiast zamieni się w pył.
Aby zdobyć Nieskazitelną Głowę Meduzy, która może petryfikować wrogów, musisz to zrobić ogłuszyć Meduzę atakując wyłącznie głowę. Kiedy już znajdzie się na ziemi, możesz wykonać specjalny instakill, który natychmiastowo odcina jej głowę. Jeśli nadal pozostały jej dwa lub więcej pasków zdrowia, zdobędziesz głowę najwyższej jakości. Wyposaż głowę jak latarnię i wymachuj nią, aby skamieniać dosłownie wszystko.
CZYTAJ TAKŻE Sezon 7 Battlefield 2042 będzie przez krótki czas darmowy
# 9: Lub odwróć sytuację za pomocą lustrzanej tarczy
Naszym ulubionym sekretem, który do tej pory znaleźliśmy, jest Córka Wieczornej Tarczy. Napadając na skarbiec pod zamkiem Vernworth, możesz zdobyć unikalną lustrzaną tarczę. Ta tarcza ma moc odbijania przerażającego spojrzenia Meduzy skierowanego w jej stronę, zamieniając ją w kamień w ciągu kilku sekund. Zamiana jej w kamień odblokowuje trofeum „Oko za oko”. Po prostu uwielbiamy ironiczną porażkę, która jest natychmiastowa Starcie Tytanów.
Aby zdobyć tarczę, musisz najechać zrujnowany zamek na ul Opuszczone pole bitwy na wschód od Checkpoint Rest Town. W głębi zamku znajdziesz skrzynię zawierającą klucz do skarbca. Kryptę Zamku Vernworth znajdziesz w korytarzu prowadzącym do jadalni. Łatwo go przeoczyć, ale warto – a poza tym jest tam mnóstwo skarbów, których nie będziesz chciał przegapić.
#10: Więcej ulepszeń czeka w nowej grze+
Po ukończeniu pierwszej części historii możesz rozpocząć ją od nowa z całym wyposażeniem i nienaruszonym poziomem. Możesz zaimportować swoje poprzednie postacie i zacząć znacznie szybciej. Chociaż podczas drugiego przejazdu prawie wszystko jest dokładnie takie samo, istnieje zasadnicza różnica — a miejsce to znajduje się w Sanktuarium Bay Wayside. Kuźnia Smoków na wybrzeżu na północ od Bakbattahl oferuje graczom wiele nowych ulepszeń.
Wydając Kryształy Wyrmslife, możesz wybierać nowe Łaski, aby zdobyć więcej doświadczenia, szybciej nawiązać więzi z postaciami lub podnieść poziom swoich profesji. Możesz także resetować ulepszenia wyposażenia, ulepszać profesje i doskonalić umiejętności. Kiedy umiejętność zostanie ulepszona, jej użycie w walce kosztuje połowę wytrzymałości, ale jednocześnie można ulepszyć tylko jedną umiejętność. Wszystkie te ulepszenia sprawiają, że maksymalne wykorzystanie twojej postaci jest o wiele łatwiejsze. Nie mieliśmy pojęcia, że w New Game Plus pojawią się jakieś nowe funkcje, więc była to duża niespodzianka.
A to 10 małych sekretów, które absurdalnie łatwo przeoczyć. Jesteśmy pewni, że pozostało jeszcze wiele drobnych szczegółów do odkrycia, a w przyszłości wrócimy z jeszcze większą liczbą. Przed nami kolejne sto godzin zagłębiania się w Dragon’s Dogma 2.
Powiązany