Gungrave GORE jest już dostępny od kilku tygodni, ale poza średnim przyjęciem gry, wciąż jest wiele rzeczy, których nie wiemy o grze. Teraz, po premierze, dyrektor gry, Kay Kim, podzielił się pewnym wglądem w inspiracje stojące za grą oraz wyzwania, przed którymi stanął zespół podczas pracy nad grą.
Mówiąc o inspiracjach, które leżały u podstaw rozwoju Gungrave GORE, Kim stwierdził:
Z gry, poprzedni Gungrave’a franczyza była najbardziej inspirującym źródłem, a spośród filmów film równowaga był najbardziej inspirujący. Akcja Gunkata autorstwa Christiana Bale’a wciąż jest niesamowita do oglądania.
Kim zastanawiał się również nad zmianami w projekcie, które są częścią przedłużonego rozwoju gry, który sięga 2017 roku,
Na początku gra miała być półotwartym światem i była okropna. To było dziwne, że Grave szukał i prowadził rozmowy. Porównywaliśmy popularne gry w tamtym czasie i stało się to dziwaczną grą. Dlatego ustawiliśmy grę tak, aby wykraczała poza oryginał Gungrave’a projekt, a teraz wygląda tak, jak widzimy dzisiaj. Od tego czasu udoskonaliliśmy postać, aby wyglądała lepiej.
Oczywiście wyzwania wynikają z długiego rozwoju, podobnie jak w przypadku gier o bardziej standardowych ramach czasowych. Omawiając wyzwania związane z rozwojem Gungrave GORE, Kim stwierdził:
Myślę, że nie ma nic łatwego w tworzeniu gry. Wszystko jest trudne. Zwłaszcza w czasach, gdy gry mobilne były głównymi platformami w Korei, twórcy gier konsolowych, tacy jak my, mieli trudności ze znalezieniem inwestycji. W tamtym czasie w zespole tworzącym grę pozostało tylko sześć osób. Nie poddaliśmy się w dążeniu do spełnienia marzenia i dzięki tej wytrwałości spotkaliśmy wspaniałych partnerów, wzmocniliśmy zespół i zaszliśmy tak daleko.
Wreszcie, Kim poruszył również zmiany w głównym bohaterze gry, Grave, oraz sposób, w jaki stanowiło to wyzwania w trakcie tworzenia. Takie rzeczy mogą być trudnymi przeszkodami do pokonania podczas pracy nad uznanymi franczyzami z dużym dziedzictwem. Odnosząc się do tego, Kim powiedział
Nie było to takie trudne, jak mogłoby się wydawać. pracowaliśmy z [original Gungrave Character Designer Yasuhiro Nightow] głęboko na wiele sposobów, więc mogliśmy dość łatwo opracować projekt postaci.
Gungrave GORE z ramienia Prime Matter Embracer Group i Iggymob są już dostępne na PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S i PC przez Steam.