Michael Douse, dyrektor ds. publikacji w Larian Studios, mówi, że oba Wrota Baldura 3 I Boskość: Grzech Pierworodny 2 obie zostały wycenione „poniżej ich wartości”, głównie ze względu na „wiarę” studia, że gry przyniosą firmie zwrot zainwestowanych środków. Larian, na szczęście, pomyślał także o tym, ile przeciętny konsument jest w stanie wydać w obecnym klimacie gospodarczym.
„Myślę, że gra powinna być wyceniana odpowiednio do jej jakości, szerokości i głębi” – powiedział Douse na X. „Nie jestem przeciwny wyższym cenom, ale ta arbitralna jednolitość po prostu nie ma dla mnie sensu. Wydaje się taka niepoważna”.
PRZECZYTAJ TAKŻE Plotka: Kontynuacja Lies Of P może mieć otwarty świat
Stało się to w odpowiedzi na zawartość Ultimate Edition Gwiezdne Wojny: Outlaws.
„Prawie wszystkie gry powinny kosztować więcej na poziomie bazowym, ponieważ koszt ich produkcji (inflacja, na przykład) wyprzedza trendy cenowe. Ale nie sądzę, że osiągniemy to dzięki obietnicom DLC, a raczej jakości i komunikacji. Wszyscy czekają, aż GTA6 to zrobi” – kontynuował Douse.
PRZECZYTAJ TAKŻE Plotka: Xbox nie może naprawdę promować, że COD Black Ops 6 jest przepustką Day One Game Pass
„Ustaliłem cenę DOS2 i BG3 poniżej ich wartości, ponieważ zależy mi na kosztach utrzymania ludzi i wierzyłem w naszą rentowność” i dodałem, że edycje kolekcjonerskie były „znacznie poniżej” ceny, jaką studio mogło dla nich ustalić.
Do tej pory legendarna gra RPG studia Larian Wrota Baldura 3 sprzedano ponad 10 milionów egzemplarzy. Gra zdobyła najwięcej nagród Gry Roku w 2023 r., stając się pierwszym tytułem, który zdobył nagrody GOTY na wszystkich pięciu głównych ceremoniach wręczania nagród w branży gier wideo: Golden Joystick Awards, The Game Awards, DICE Awards, Game Developers Choice Awards i British Academy Games Awards.