Łatwo o tym zapomnieć, ale dyrektor kreatywny Dishonored istnieje już od dłuższego czasu.
W pewnym sensie zakończenia prowadzą do nowych początków i chociaż cykl wiadomości w branży gier jest ostatnio smutny, nie powinniśmy pozwolić, aby przysłoniło nam to nadzieję na poprawę sytuacji.
Zamknięcie Tango Gameworks wiązało się z zamknięciem Arkane Austin. Decyzję tę Phil Spencer określił jako coś, czego nie kocha, ale którą musi podjąć. W maju ubiegłego roku doniesiono, że Microsoft podjął decyzję o zamknięciu i przeniesieniu niektórych studiów pod Zenimaxem, chociaż nie było jasne, kto tak naprawdę dokonał wyboru między przełożonymi Zenimax a osobami stojącymi na ich czele.
Arkane Austin zostało założone w 2006 roku przez swojego rodzica w Lyonie, aby pomóc w rozwoju ich gier. Dorobek Arkane Austin obejmuje pierwszą część Zniesławiony, Ofiarai oczywiście, Redfall. Mniej znane jest teraz to, że studio wykonywało także dużo pracy na zlecenie, a część ich pracy nad innymi grami z generacji PlayStation 3/Xbox 360 i nowszych może do dziś nie być publicznie znana.
CZYTAJ TAKŻE Metal Gear Solid Delta ma nowoczesne sterowanie, ale pozwoli ci wybrać
Jednym z głównych liderów w Arkane Austin jest Harvey Smith, który pracuje w tej branży od 1993 roku. Zaczynał w firmie Origin Systems sprzed EA, jako kierownik ds. kontroli jakości Szok systemowyi ostatecznie został współproducentem Ostatni VIII. Pracował także z Warrenem Spectorem w Iron Storm jako główny projektant Deus Ex I Deus Ex Niewidzialna wojna.
Jest więc całkiem jasne, że reputacja Smitha została wyrobiona, zanim w ogóle dołączył do Arkane Austin. Raphaël Colantonio był współzałożycielem Arkane w Lyonie, a po przeprowadzce do Austin w Teksasie zamiast całkowicie opuścić firmę, założył tam swoje własne małe studio. Sprowadził Smitha i na tym stanowisku Harvey Smith został dyrektorem kreatywnym wszystkich trzech Zniesławiony Gry.
CZYTAJ TAKŻE Xbox Game Pass ogłasza nadchodzącą falę tytułów
Jednak ostatnim osiągnięciem Smitha była rola dyrektora studia Redfall, a jego słabe wydanie jest bolesnym punktem w jego życiorysie. W szerszej perspektywie koledzy, z którymi współpracował, jak wspomniany wyżej Warren Spector i sam Lord British, Richard Garriott, również popełnili błędy w branży.
Po podjęciu decyzji o zakończeniu rozwoju Redfall i zamknęli Arkane Austin, pozwolono im przygotować ostatnią aktualizację, aby naprawić jak najwięcej elementów gry. Chociaż teraz wydaje się to mało prawdopodobne Redfall dokończy tę opowieść o odkupieniu Cyberpunka 2077 I Morze złodziei rzeczywiście to zrobił, wygląda na to, że Smith poczuł miłość oddanych fanów gry.
CZYTAJ TAKŻE 28 najlepszych NOWYCH gier typu survival horror w 2024 r
Na Twitterze Smith udostępnił tę wiadomość:
„Słyszenie od ludzi grających w oczyszczoną, ostateczną wersję Redfall to niesamowity przypływ energii. Nie mogę się doczekać, aby porozmawiać o tym, co będę robić dalej.”
Jak zauważyliśmy, z pewnością nie jest to pierwszy raz, kiedy Smith musiał przejść do nowych firm i nowych gier. Z pewnością pocieszająca jest świadomość, że to doświadczenie nie zrujnowało go całkowicie od tworzenia gier. Smith być może nie miał na myśli tego, że przygotowano już dla niego firmę lub projekt zajmujący się grami, ale bez wątpienia jest to przesłanie nadziei i patrzenia w przyszłość.
Powiązany