Chris Charla omawia swoje poglądy na temat Xbox Game Pass.
Jeśli nie jesteś zaznajomiony [email protected], to program wprowadzony przez Microsoft w 2014 roku, który umożliwia niezależnym twórcom gier wideo wydawanie tytułów na konsole Xbox i platformę PC. To był dość duży sukces dla niezależnych twórców gier i zapewnił nowe środki do dalszego wprowadzania tytułów na rynek dla niektórych studiów. Jednak dyrektor działu, Chris Charla, został niedawno zapytany, czy uważa Xbox Game Pass za uciążliwy.
Podczas rozmowy z Chrisem Charlą i serwisem Gameindustry.biz padła kwestia Xbox Game Pass. W publikacji poinformowano, że autorowi udało się porozmawiać z kilkoma niezależnymi deweloperami i wydawcami na temat [email protected] dział. Zauważono, że było wiele pochwał dla tego podziału; tego samego nie można jednak powiedzieć o Xbox Game Pass. Zamiast tego pojawiły się obawy dotyczące tej usługi subskrypcji i tego, co może oznaczać w przyszłości. Na przykład, czy gracze byliby zainteresowani kupowaniem gier osobno w ramach subskrypcji Xbox Game Pass, która zapewnia graczom kolekcję gier za jedną miesięczną opłatę? Według Chrisa Charli gracze będą zainteresowani i kupują gry pomimo Xbox Game Pass.
Chris posłużył się przykładem gier free-to-play, które pojawiły się po raz pierwszy na konsolach, i obawą, że spowoduje to, że każda gra stanie się grą free-to-play. Ale tak się nie stało. Zamiast tego racjonalne było myślenie o obawach związanych z urzeczywistnieniem tej koncepcji, ale nie była to poważna zmiana. Podobnie jak w przypadku innego przykładu podanego przez Chrisa, Xbox Game Pass nie przypomina Ubera, który przyjechał i wyeliminował taksówki w branży. Zamiast tego jest to raczej dodatek, ponieważ gracze najwyraźniej wciąż kupują wiele gier.
Według ich modeli i danych wydaje się, że Xbox zauważa, że gracze nadal kupują gry, zwłaszcza w ramach Xbox Game Pass, ponieważ dostępna jest nowa zachęta, gdy gra zaczyna się wycofywać. Gdy gra przygotowuje się do opuszczenia usługi subskrypcji Xbox Game Pass, istnieje sposób, aby umożliwić graczom zakup gry po obniżonej cenie.
To jest addytywne. Ludzie wciąż kupują dużo gier i wciąż kupują dużo gier na Xbox. Kupują gry za pośrednictwem Game Pass ze zniżką, co otrzymują jako członkowie. Dlatego nie sądzę, aby Game Pass był przełomowym modelem biznesowym, był dodatkiem w naprawdę pozytywny sposób. A my, jako branża, musimy przyjrzeć się większej liczbie tych addytywnych modeli biznesowych. Trochę jak dystrybucja cyfrowa, która mogła być nieco destrukcyjna dla przestrzeni sprzedaży detalicznej, ale ostatecznie była addytywna, ponieważ nie każda gra musiała mieć rozmiar, aby uzasadnić umieszczenie jej na dysku.
Chris Charla – gamesindustry.biz
Z pewnością jesteśmy zainteresowani tym, co przyniesie przyszłość Xbox Game Pass i czy konkurencyjne usługi zaczną się pojawiać. Niezależnie od tego jasne jest, że ta usługa subskrypcji jest popularna. Chociaż nie każda gra, która wyląduje w usłudze, będzie czymś, na co aktywnie czekasz, posiadanie opcji da ci możliwość wypróbowania gier. Niektóre tytuły mogą Cię zaskoczyć i otworzyć nowe gatunki do dalszej eksploracji. Tymczasem niektóre gry mogą być interesujące, ale brakuje im dreszczyku emocji, który pociągnąłby Cię podczas grania przez całą grę. W takich przypadkach usługa może naprawdę okazać się warta swojej ceny, ponieważ może zaoszczędzić ci bólu głowy związanego z zakupem gry, której wkrótce potem żałowałeś.