W jakiś sposób dyrektor generalny EA absolutnie to rozumie.
Wydaje się, że bańka na rynku usług na żywo dobiegła końca pięć lat po wprowadzeniu na rynek i początkowym sukcesie PUBG I Fortnite.
Kilka godzin po ogłoszeniu przez Sony decyzji o zakończeniu prac nad grą ZgodaEA podzieliło się kilkoma twardymi prawdami na temat tytułu usługi na żywo autorstwa Respawn, Legendy Apexa.
Oczywiście, Legendy Apexa odniósł znacznie większy sukces niż np Zgodaa widzi to wielu fanów i obserwatorów branży Cenienie jako nieliczne tytuły serwisów na żywo, którym udało się wyróżnić i odnieść sukces w konkurencji Fortnite.
20 legendarnych gier, do których warto wrócić w 2024 r
Gameranx
462 tys. wyświetleń • 3 dni temu
10 najlepszych NOWYCH gier listopada 2024 r
Gameranx
734 tys. wyświetleń • 2 dni temu
Jednak obecne wieści na temat tego tytułu nie są tak optymistyczne. Jak donosi Video Games Chronicle, dyrektor generalny EA, Andrew Wilson, otwarcie wypowiadał się na temat inwestorów Legendy ApexaSezon 22. Jego słowami:
„Po zmianach w konstrukcji przepustki bojowej nie zaobserwowaliśmy wzrostu monetyzacji, jakiego się spodziewaliśmy. W kategorii darmowych FPS-ów wyjaśniły się dwie rzeczy. Po pierwsze, w konkurencyjnym krajobrazie, w którym marka, silna baza graczy i wysokiej jakości mechanika liczą się bardziej niż kiedykolwiek, Apex okazał się dla nas atrakcyjną franczyzą i niezłomną firmą w branży.
Po drugie, aby zapewnić znaczny wzrost i ponowne zaangażowanie, wymagane są duże, systematyczne zmiany. Będziemy w dalszym ciągu koncentrować się na zatrzymywaniu i poszerzaniu treści w służbie naszej globalnej społeczności, pracując nad bardziej znaczącymi, innowacyjnymi zmianami w przyszłości”.
Druga część jego oświadczenia mogła zmotywować inwestora do zadania Wilsonowi konkretnego pytania podczas spotkania finansowego. Co by było, gdyby EA próbowało stworzyć plik Legendy Apexu 2zamiast swojej obecnej strategii dodawania drobnych ulepszeń i zmian Legendy Apexa?
Oto, co Wilson powiedział w odpowiedzi:
„To naprawdę dobre pytanie i prawdopodobnie wykracza poza zakres tej rozmowy, ale powiedziałbym, że zazwyczaj to, co widzieliśmy w kontekście gier opartych na usługach na żywo na dużą skalę, to wersja 2 prawie nigdy nie była tak skuteczna jak wersja 1.”
Zatem Wilson nie wymienił tutaj nazw gier, do których się odnosił, ale z pewnością nasuwa się pytanie: czy ma na myśli Overwatch 2? Po tym, jak Blizzard przedstawił pomysł kontynuacji, która w końcu wniosłaby treść związaną z kooperacją i fabułą, a jednocześnie jej nie dostarczyła, można śmiało powiedzieć, że fani zaczęli czuć się urażeni tą kontynuacją, która wyparła oryginał.
Następnie Wilson ogólnie opisał problemy związane z tworzeniem kontynuacji gier dostępnych na żywo:
„Za każdym razem, gdy powodujemy, że globalna społeczność graczy musi wybierać między dotychczasowymi inwestycjami a przyszłą kreatywnością w zakresie innowacji, nigdy nie jest to dobre miejsce na umieszczenie naszej społeczności, dlatego naszym celem będzie dalsze wprowadzanie innowacji w podstawowe doświadczenie i widać to teraz z sezonu na sezon, gdy nasze sezony stają się coraz dłuższe i zmieniamy rodzaj kluczowych sposobów gry w tych sezonach.
A następnie zbuduj dodatkowe możliwości zaangażowania w różne sposoby gry, wykraczające poza to, co zapewnia obecna podstawowa mechanika, i uważamy, że możemy zrobić te dwie rzeczy razem i nie uważamy, że musimy w tym celu oddzielać doświadczenie, ale ponownie, zespół już nad tym pracuje.”
Możesz nie czuć się komfortowo, mówiąc, że dyrektor generalny EA rozumie, co fani myślą o grach świadczonych na żywo. Być może jednak zechcesz pamiętać, że Wilson współpracuje z firmą Respawn i reprezentuje tutaj ich wspólną wizję gry.
Tak więc, kiedy Wilson mówi o powodach, dla których fani nie chcieliby Legendy Apexu 2prawdopodobnie mówi to samo, co powiedziałby również Respawn. Na początku tego roku Wilson wspomniał o tym, żeby robić więcej Legendy Apexa doświadczenia wykraczające poza tryby Battle Royale. Chociaż jak dotąd to nie zadziałało, być może Respawn będzie próbował tego w nadchodzących miesiącach.
Nawet walczący Legendy Apexa jest nadal znacznie bardziej skuteczna i dochodowa niż większość innych gier, nawet z tego samego gatunku usług na żywo. Jest to teraz dla EA zdecydowanie tak samo ważne, jak coroczne gry sportowe, więc możesz oczekiwać, że Wilson i Respawn będą nadal starać się utrzymać i rozszerzyć jego sukces.