Możliwe, że wszystko to było zaplanowane kilka miesięcy temu i sfinalizowane dopiero dzisiaj.
Firma Pieces Interactive ogłosiła zbliżające się zamknięcie, co jest rozczarowującą niespodzianką.
Studio udostępniło tę wiadomość na swojej stronie internetowej wraz ze zdjęciem swojego logo z napisem „2007-2024, dziękujemy za grę z nami”:
„Od 2007 roku firma Pieces Interactive wydała ponad dziesięć tytułów na PC, konsole i urządzenia mobilne, zarówno nasze własne koncepcje, takie jak Puzzlegeddon, Fret Nice, Leviathan Warships, Robo Surf i Kill to Collect, jak i prace nad tytułami do wynajęcia, takimi jak Magicka 2 i kilka DLC do Magica. Na naszej liście klientów znajdują się Paradox Interactive, Koei Tecmo, Arrowhead Game Studios, Koch Media i RaceRoom Entertainment.
W 2017 roku firma Pieces Interactive została przejęta przez Embracer Group po pracy nad rozszerzeniem do Titan Quest, Titan Quest: Ragnarök i trzecim rozszerzeniem do Titan Quest, Titan Quest: Atlantis.
CZYTAJ TAKŻE Call Of Duty Black Ops 6 dostępne w ramach Game Pass może być niepokojące dla Sony
Naszym ostatnim wydawnictwem było odnowienie Alone in the Dark.”
Jak donosi Game World Observer, ich spółka-matka Embracer poinformowała, że ich najnowszy tytuł, Sam w ciemności restart, nie spełniła oczekiwań sprzedażowych zawartych w raporcie finansowym za lata 2023/2024. W kwietniu zeszłego roku zwolnienia dotknęły także firmę Pieces Interactive.
Szwedzkie studio nie było szczególnie znane, pracując głównie jako studio wspierające przy kilku tytułach. przed Sam w ciemnościich największym projektem był Magia 2. Z Sam w ciemności Ponieważ była to ich największa szansa na przełamanie, firma THQ Nordic zainwestowała w tytuł, zatrudniając Davida Harbour i Jodie Comer w rolach głównych bohaterów serii, Edwarda Carnby'ego i Emily Hartford.
CZYTAJ TAKŻE Fortnite: Wszystkie zadania szybkiego startu | Rozdział 5 Sezon 3
To trochę zrozumiałe, że studio ostatecznie zostało zamknięte. Choć niefortunnie, wydawało się, że Embracer to blisko studia w ciągu ostatnich dwóch lat, po tym jak ich gry poniosły porażkę na rynku. Najbardziej widocznym tego przykładem było oczywiście zamknięcie Volition po ich niepowodzeniu Saints Row ponowne uruchomienie.
Zaskakujące jest to, że nastąpiło to po tym, jak dyrektor generalny Embracer, Lars Wingefor, ogłosił, że zakończyła restrukturyzację. Lars ogłosił to, aby dać do zrozumienia potencjalnym inwestorom, że nie zajmują się już sprzedażą studiów.
Biorąc jednak pod uwagę czas ogłoszenia tego komunikatu, mogło ono zostać zaplanowane z dużym wyprzedzeniem. Ogłoszenie Larsa o zakończeniu restrukturyzacji miało miejsce w tym samym miesiącu, w którym doszło do zwolnień w Piece Interactive, czyli w kwietniu ubiegłego roku. Jest więc możliwe, że Embracer zdecydował się już zamknąć Pieces Interactive w kwietniu lub wcześniej. Może być kilka powodów, takich jak formalności lub przepisy prawne, które nie pozwoliły im dokończyć zamknięcia aż do dzisiaj.
CZYTAJ TAKŻE Ujawnienie personelu MS: zwiastun Gears of War z okazji E-Day był „PEŁNY W CZASIE RZECZYWISTYM”
GameRanx życzy byłym pracownikom Pieces Interactive wszystkiego najlepszego i mamy nadzieję, że uda im się ponownie znaleźć staż w branży gier wideo.
Powiązany