Twórcy robią niesamowite postępy.
Emulatory są obfite w Internecie. Wiele z tych konsol retro jest zbieranych, a fani szukają sekretów w środku. Sposób konstruowania konsoli do gier i oprogramowanie, które je uruchamia, ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia solidnej emulacji. Ale końcowym rezultatem jest możliwość grania w niektóre z ulubionych gier z przeszłości, które mogą być prawie niemożliwe do grania na nowoczesnych platformach. W przeszłości widzieliśmy gry, które zostały utracone w czasie bez możliwości oficjalnego korzystania z nich dzisiaj. W tym miejscu do gry wchodzi ochrona i emulacja gry. Ale kiedy przechodzimy na nowoczesne platformy, możesz być zaskoczony, że prace nad emulatorem PlayStation 4 już trwają.
PlayStation 5 pojawiło się dopiero kilka lat temu, więc teraz skupiono się na PlayStation 4. Już informowaliśmy, że zespół programistów odpowiedzialny za popularny RPCS3 pracował nad nowym emulatorem o nazwie RPCSX. Jest to emulator PlayStation 4, z którego emulacją twórcy chcieli się wstrzymać, dopóki następna konsola nie będzie dostępna na rynku. Teraz, gdy większość studiów deweloperskich koncentruje się na PlayStation 5, a konsola jest łatwiej dostępna w sprzedaży, twórcy dążą do stworzenia emulatora PlayStation 4.
To nie jedyny zespół pracujący nad emulatorem PlayStation 4, ale mają solidne osiągnięcia w dostarczaniu RPCS3. Teraz dowiedzieliśmy się, dzięki kanałowi na YouTube, BrutalSamże istnieje już gra komercyjna, którą uruchamia emulator. Jesteśmy zgubieni uruchamia się w emulatorze i pokazuje szybką pracę włożoną w tę kompilację emulatora. Ile jeszcze musimy czekać, zanim zaczniemy widzieć, jak inne duże komercyjne gry działają płynnie, jak np Niezbadany franczyza lub Przenoszony przez krew, to się jeszcze okaże. Ale emulatory z pewnością zajmują trochę czasu, aby przepracować, więc takie małe osiągnięcia Jesteśmy zgubieni ładowanie jest dobrą oznaką postępów zespołu.
Oczywiście, jak już wspomnieliśmy, informowaliśmy, że zespół pracował nad emulatorem na początku tego miesiąca. Z poprzednich oświadczeń DH, twórcy tego projektu, wynika, że rozwój na PlayStation 4 może być nieco łatwiejszy, niż niektórzy mogliby się spodziewać. Tak więc postęp może przebiegać płynnie, a ponieważ jest dostępny za pośrednictwem GitHub, każdy, kto ma trochę wiedzy, może pomóc w tworzeniu RPCSX.