Rozdział 3 z Ucieczka z Akademii zaczyna się gorąco. Biblioteka płonie! Aby uniknąć chrupiącej śmierci, musisz odkryć ukrytą drogę ucieczki. Ponieważ to jest Ucieczka z Akademii, znalezienie wyjścia nie wystarczy — musisz także znaleźć cztery dziwne kafelki, rozwiązując różne łamigłówki o tematyce szkolnej. Biblioteka jest do tej pory jednym z większych środowisk. Nie daj się przytłoczyć wszystkimi wskazówkami, których nie możesz użyć do tego czasu. Mamy prosty opis, który pomoże ci uciec. Oto jak rozwiązać każdą zagadkę w Gdzie jest dym.
Więcej poradników do Escape Academy:
Przedstawienia | Część 1 | Egzamin wstępny | Część 2 | Artysta Ucieczki | Część 3 | Pod presją | Część 4 | Ucieczka | Część 5 | Próba według smaku | Część 6 | Szczur laboratoryjny | Część 7 | Czajnik | Część 8 | Pokój rywala | Część 9
Gdzie jest dym | Część 10
W tej ucieczce z Biblioteki będziesz miał 25:00 minut.
Ucieczka przed ogniem
- Aby zacząć, musimy znajdź tajne wyjście. Spójrz na księgę pośrodku pomieszczenia. Mówi do „Przerzucać” — podejdź do ściany ze słowami w prawym skrzydle Biblioteki.
- SŁOWNE ROZWIĄZANIE łamigłówek: Odwróć wszystkie litery słowa „THROUGH” do góry nogami.
- To ujawnia sekretne drzwi wyjściowe. Musisz znaleźć x4 [Strange Tiles] uciec.
- Idź do otwartych drzwi w pobliżu Gablotów. Jest ścieżka, która prowadzi do małego pokoju z Skrzynia skarbów. Wskazówki znajdziesz w notatce na biurko i w zwoju ściennym.
- KOD SKRZYNI SKARBÓW: [2-2-5-7]
- Zbierz pierwszy [Strange Tile]. Potrzebujemy więcej, żeby uciec.
- W tym samym korytarzu stoi zepsuta gablota z małą skrzynią i zamkiem kierunkowym. Poszukaj wskazówek na tablecie tutaj i w głównym pomieszczeniu wystawowym.
- KIERUNKOWY KOD PIERSIOWY: [Rightx2-Up-Left-Down-Up-Leftx2]
- NOTATKA: Upewnij się, że szybko odwróciłeś blokadę kierunkową dwa razy podczas ruchów x2. Muszą być zrobione zaraz po drugim.
- Ułóż układankę, aby uzyskać [Hourglass] oraz [Crank Handle].
Odwrócony pokój
- Z przodu Bibliotekaznajdziesz Puzzle korbowe. Użyj [Crank Handle] tutaj — są trzy korby, z których każda obraca tarcze zegara z największej na najmniejszą.
- ROZWIĄZANIE Z KORĄ Z ZEGAREM: Obracaj korbami, aż pojawi się otwór pośrodku drzwi. Obróć dużą tarczę zegara tak, aby brakująca część była skierowana do góry, a następnie dopasuj pozostałe dwie tarcze, aby odsłonić przycisk.
- To odblokowuje Odwrócony pokój.
- Wejdź do odwróconego pokoju. Jest tam duża skrzynia, do której nie masz dostępu oraz kilka drabin. Wejdź w interakcję z [Ladder] i przesuń go, aż będziesz mógł umieścić go w miejscu w prawym rogu rowków.
- Zrób to samo dla obu drabin. Na szczycie jednej drabiny znajdziesz kolejną [Strange Tile]. Na drugim znajdziesz dźwignię. Przesuń dźwignię.
- w Odwrócony pokój, zanotuj cztery elementy na tyczkach. Nie zapomnij, że przedmioty są również odwrócone! Numery są skojarzone z każdym obiektem w obszarze gabloty.
- PUZZLE Z ODWRÓCONĄ PIERSIĄ: [6-8-6-9]
Pokój Globe
- Przejdź do zagadki z klepsydrą. Znajduje się na drugim końcu pokoju. Spójrz na Witraż nad zagadką — masz wskazówkę, jak ją rozwiązać. Konieczne może być najpierw przestawienie przełącznika w odwróconym pokoju.
- PUZZLE KLEPSYDRY: Umieść [Hourglass] element, a następnie dostosuj Klepsydry, aby dopasować je do powyższego obrazu. Użyj poniższego zrzutu ekranu, aby pomóc. Klepsydra w prawym górnym rogu musi być częściowo pełna, aby rozwiązać zagadkę — jeśli jest już pusta, odwróć ponownie i poczekaj.
- To odblokowuje Pokój Globe. Istnieją cztery globusy i trzy nonsensowne wiadomości listowe w trzech różnych kolorach. Zwróć uwagę na wiadomości w literach posągów i słowa na globusach.
- ROZWIĄZANIE GLOBE PUZZLE: [Red: Sun – Blue: Air – Yellow: Fire]
- Zbierz trzeci [Strange Tile] aby ukończyć układankę.
Ucieczka
- Umieść wszystkie cztery [Strange Tiles] na Drzwiach Ewakuacyjnych w Bibliotece głównej. Musisz umieścić płytki we właściwych miejscach.
- ROZWIĄZANIE UCIECZKI: Umieść płytki w następujących miejscach.
- Górny lewy: Kowadło
- Górny prawy: Lew
- Lewy dolny: Ptak
- Prawy dolny: Waga