Clive stanie twarzą w twarz z Płynnym Płomieniem pod koniec głównego zadania Ogień i lód w Final Fantasy 16. Walka z bossem jest jednym z trudniejszych starć, z jakimi gracze musieli się mierzyć do tego momentu w grze, ze względu na to, ile obrażeń Płynny Płomień może zadać w krótkim odstępie czasu.
Na szczęście, o ile potrafisz rozpoznać wzorce ataków Płynnego Płomienia, powinieneś być w stanie unikać nadchodzących obrażeń i przeprowadzać własne potężne kontrataki za pomocą umiejętności Eikon Clive’a. Oto wszystko, co musisz wiedzieć o tym, jak pokonać bossa Liquid Flame Final Fantasy 16.
Więcej przewodników po Final Fantasy 16:
Wszystkie przewodniki i solucje | Przewodnik dla początkujących | Najlepszy przewodnik po odblokowaniu broni | Wszystkie ulepszenia materiałów eksploatacyjnych | Odblokowanie wierzchowca Chocobo | Wszystkie przedmioty kolekcjonerskie Curiosity | Wszystkie znane znaki | Wszystkie pozycje patronów | Wszystkie litery | Przewodnik dla początkujących | Przewodnik szefa Benedikty | Przewodnik szefa Garudy | Jak długo Final Fantasy 16 Zabrać do Beaty? | Przewodnik po zadaniach pobocznych Blacksmith Blues | Przewodnik bossa Smoka Akaszy | Poradnik bossa Typhon the Transgressor | Przewodnik po pobocznych zadaniach Białoskrzydłego Cudu |
Jak pokonać bossa w Płynnym Płomieniu
Mimo że próbuje wezwać Ifrita w przerywniku filmowym przed walką, zamiast jego Eikona zmierzysz się z Płynnym Płomieniem jako Clive. Płynny Płomień porusza się szybko i ma kilka dość potężnych ataków, więc będziesz chciał mieć oczy szeroko otwarte na to, jak boss telegrafuje swoje liczne ataki.
Po ataku zwykle jest przyzwoite okno na wykonanie własnych ataków, jednak ponieważ boss często się teleportuje, może zejść z drogi i szybko zmienić pozycję, więc musisz być gotowy na szybką zmianę sytuacji. Oto pełna lista ruchów Liquid Flame:
Kombinacja uderzeń: To najbardziej podstawowy atak Płynnego Płomienia, w którym trzykrotnie uderza stopą w ziemię. Unikaj każdego wypadu i możesz uzyskać kilka kontrataków, gdy dochodzi do siebie. Czasami podczas ostatniego ataku boss przejeżdża na drugą stronę areny, zostawiając za sobą ślad ognia.
Ognisty wpływ: Ten ruch jest bardzo podobny do podstawowego ataku uderzeniowego, w którym boss tworzy dużą płonącą eksplozję, tupiąc na ziemię. Uniknij z drogi, a następnie zacznij wyprowadzać własne ataki, zanim boss wykona kolejny atak.
Początek: Atak ten jest szybkim atakiem pociskowym. Na średnim lub dużym dystansie Płynny Płomień rzuci Firagę i wystrzeli w ciebie kulę ognia. Wykonaj unik, aby zmniejszyć dystans i ponownie rozpocząć atak.
Odbijanie się: Jest to atak obszarowy Płynnego Ognia, w którym uderza ramionami o ziemię i eksploduje obszar, na którym stoisz. Będziesz miał sekundę lub dwie na unik przed atakiem, który jest zaznaczony na ziemi podświetlonym na czerwono. W drugiej połowie walki ten ruch będzie miał jeszcze większy promień obszarowy i spowoduje wielokrotne eksplozje na polu bitwy zamiast jednej.
Po wyjęciu ćwiartki paska zdrowia bossa, doda do swojego repertuaru kilka nowych ruchów, a mianowicie przekształci się w dwa różne stworzenia: smoka i wilka.
Smoczy Płomień: Kiedy Płynny Płomień przekształci się w smoka, przeleci nad tobą i wystrzeli w ciebie pojedynczą linię ognia. Ogień jest łatwy do uniknięcia, ale możesz zacząć zadawać tutaj solidne obrażenia, używając Przemiany Feniksa, aby dostać się do smoka i zacząć go uderzać, gdy kontynuuje lot.
Bicz Wilczego Ogona: Kiedy Płynny Płomień przekształci się w wilka, szybko zatoczy koło, zadając duże obrażenia obszarowe. Oddal się od bossa, gdy się przekształci, a następnie wykonaj unik przed atakiem, aby uniknąć obrażeń.
Jedenasta godzina: Po zabraniu ponad połowy zdrowia bossa, zacznie rzucać jedenastą godzinę, atak obszarowy, który zasadniczo sprowadza się do dużej eksplozji otaczającej Płynny Płomień. Po prostu wybiegnij poza zasięg, na który ma wpływ eksplozja, a będziesz w stanie uniknąć obrażeń.
Rażący Coeurl: Po utracie połowy zdrowia boss zacznie używać Flagrant Coeurl, gdzie przekształci się w wilka, tak samo jak poprzednio, ale tym razem stanie się wieloma różnymi wilkami, które będą na ciebie szarżować w krótkich odstępach czasu. Po prostu unikaj każdego z ataków i poczekaj, aż boss przekształci się z powrotem w swoją normalną postać, aby ponownie zaczął zadawać obrażenia.
Rażąca wiwerna: Podobnie jak Flagrant Coeurl, boss od czasu do czasu zmienia się w smoka, gdy jego zdrowie jest wystarczająco niskie. Tym razem jednak, zamiast wystrzelić w ciebie pojedynczy wybuch płomieni, wystrzeli wiele kul ognia naraz. Unikaj każdego z nich, a następnie poczekaj, aż boss wróci do normy, aby ponownie zaczął zadawać obrażenia.