Mimo Szlak Świtu rozszerzenie dla Final Fantasy XIV ponieważ gra jest dostępna dopiero od tygodnia – wliczając w to wczesny dostęp – zespół Square Enix już proponuje zmiany w nowej klasie Viper DPS ze względu na opinie graczy. Wygląda jednak na to, że nie wszyscy gracze się zgadzają, a wielu jest zdezorientowanych skargami innych na temat rotacji zadań.
Nowa, szybka klasa Viper pozwala graczom władać ostrzami pojedynkowymi, które można również łączyć, aby wykonywać ultrapotężne ataki. Używa również „pozycji”, a Vipery zadają dodatkowe obrażenia z boku lub z tyłu każdego wroga. Oznacza to, że gracze muszą uważnie zwracać uwagę na to, gdzie stoją po wykonaniu kombinacji.
PRZECZYTAJ TAKŻE Pierwsza partia gier Microsoft Auto SR gotowa do grania na komputerach CoPilot+ ujawniona
„Otrzymaliśmy opinie dotyczące zajętości rotacji umiejętności. W tym celu planujemy kilka ulepszeń, w tym złagodzenie wymagań kierunkowych i zmiany efektów kilku akcji” — napisał producent gry Naoki Yoshida w nowym poście. „Zamierzamy wdrożyć te zmiany w łatce 7.05, choć zamierzamy również wprowadzić pewne mniejsze zmiany w zakresie niektórych umiejętności w łatce 7.01. Zajmie to trochę więcej czasu, ale mamy nadzieję, że zajmiemy się problemami graczy najlepiej, jak potrafimy”.
Zespół deweloperów planuje również zmiany dla postaci Mnicha, Astrologa, Czarnego Maga, Samuraja, Czerwonego Maga i Pictomancera.
PRZECZYTAJ TAKŻE Fortnite podnosi ceny swoich V-dolców
„Łatwo to zrozumieć, gdy już się to opanuje, a jednocześnie pozostawia dużo miejsca na rozwój. Zmiana klasy tak wcześnie w jej cyklu życia wydaje się przesadą” – odpowiedział jeden z graczy na oficjalnym forum gry.
„Być może nie powinni słuchać gorących głosów graczy na temat tego, jak „trudny” jest Viper, skoro nie pojawił się on na rynku od tygodnia” – powiedział inny.
Ten Szlak Świtu rozszerzenie dla Final Fantasy XIV oficjalnie wydano 2 lipca, ale gracze, którzy zamówili rozszerzenie w przedsprzedaży, mogli zagrać kilka dni wcześniej, bo 28 czerwca. Długo oczekiwana premiera niesie ze sobą zwiększenie maksymalnego poziomu z 90 do 100, nową grywalną rasę, klasy DPS Viper i Pictomancer, nowe miasta, nowe lochy i rajdy, nową ograniczoną pracę i zupełnie nowy wątek fabularny.