Ponieważ w ciągu ostatnich dwóch dekad Sony nie podjęło działań mających na celu rozszerzenie zasięgu PSN na większą liczbę regionów, wymóg ten jest krzywdą wyrządzoną samemu sobie.
Studio Firewalk Studios otwarcie broni wymogu posiadania konta PSN w swojej nadchodzącej grze typu hero shooter, Zgoda.
Jak donosi Eurogamer, opowiedział o tym dyrektor Firewalk IP Kim Kreines ZgodaWymagania PSN. Kim powiedział:
„To pozwala nam na grę międzyplatformową i progresję międzyplatformową, co jest tego ważną częścią”.
Jon Weisnewski, który jest Zgodagłówny projektant postaci, a następnie podzielił się swoją opinią:
„Celem jest, aby gracze się zjednoczyli. A zatem, abyśmy mieli razem graczy na PC i graczy na PlayStation 5, aby ta gra międzyplatformowa i międzyplatformowa progresja działały, to jest warstwa, która musi tam być – tylko na poziomie technicznym. Więc celem jest, abyśmy chcieli zebrać graczy razem, aby dobrze się bawili i grali razem, to jest część tego doświadczenia”.
Rozumiemy atrakcyjność funkcji gry międzyplatformowej między graczami na PC i PlayStation 5, zwłaszcza w przypadku strzelanek drużynowych z bohaterami, takich jak Zgoda. Te gry są popularne, ponieważ przyjaciele łączą siły, aby zmierzyć się z innymi zespołami, które prawdopodobnie składają się z ludzi, którzy też się znają.
PRZECZYTAJ TAKŻE Phil Spencer nazywa zwolnienia w Xbox Studio trudnymi decyzjami, aby zachować zrównoważony rozwój
Ale gdybyś tylko posłuchał pracowników Sony, nie wiedziałbyś o wszystkich innych problemach, jakie powoduje ten wymóg. Ponieważ Sony zaczęło wdrażać wymagania PSN do wszystkich swoich gier wideo na Steamie, oznaczało to, że ich gier nie można tam kupować platformę w krajach i regionach, w których nie ma PSN.
Jak już wcześniej zauważyliśmy, jeśli mieszkałeś w jednym z tych regionów, ale miałeś PlayStation 5, Sony pozwoliłoby ci założyć konto w USA, więc mógłbyś grać. Teraz jest oczywiste, że zawsze było to rozwiązanie typu backdoor, a Sony musi się liczyć z problemem, który sami stworzyli – sprzedażą mniejszej bazie graczy PC, którzy nie posiadają PS5.
Jest to rana, którą Sony samo sobie zadało, ponieważ ograniczyło już potencjalną bazę graczy ZgodaDla porównania, Epic Games – które było gotowe pójść na spór sądowy z Sony, aby to osiągnąć – umożliwiło międzyplatformowość i międzyplatformowość postępów Fortnite na PlayStation i każdej innej platformie. Jest to obecnie, bezsprzecznie, największa gra na żywo na planecie.
CZYTAJ TAKŻE Fortnite: Wszystkie dodatkowe zadania i nagrody za doładowanie
Porównując tę strategię do strategii firmy Microsoft, Xbox był skłonny przetestować zaufanie swoich fanów, aby wprowadzić Morze złodziei na PlayStation 5. Jak sami twierdzą, ta ryzykowna strategia opłaciła się, ponieważ rozwój rynku Morze złodziei baza graczy na PlayStation 5 przełożyła się na wzrost liczby graczy – i zysków – również na konsolach Xbox i Steam.
Z pewnością nie zaszkodzi to Microsoftowi Morze złodziei na platformie Steam wymaga zalogowania się na konto Xbox Live. Możesz się zastanawiać, dlaczego tak jest? Powodem jest to, że Microsoft włożył wiele pracy, aby udostępnić konta Xbox w większej liczbie regionów na całym świecie.
Tak naprawdę to, co prawdopodobnie zszokuje wszystkich, to fakt, że system kont Nintendo jest obsługiwany w większej liczbie krajów niż system PlayStation. Użytkownik NeoGAF, który przeprowadził analizę danych na temat tego, jak różne platformy poradziły sobie z tym problemem, odkrył, że konta Nintendo są obsługiwane w trzy razy większej liczbie krajów i regionów niż Sony.
PRZECZYTAJ TAKŻE Zwiastun Dragon Age: The Veilguard wyśmiewany za kreskówkowy wygląd
Dzieje się tak głównie dlatego, że Nintendo skonfigurowało ten sam system kont dla Switcha, co dla swoich gier mobilnych. Oznacza to również, że w hipotetycznym scenariuszu, w którym Pluton 4 trafią na platformę Steam i nową platformę Nintendo, mogą wymagać od graczy korzystających ze Steam kont Nintendo, a mimo to nadal będą miały większy potencjał do korzystania z bazy użytkowników niż Sony.
Tak naprawdę rozwiązanie tego problemu jest łatwe do zauważenia, ale nie takie, którego wdrożenie może być trudne. Czy skoro Sony szuka sposobów na dogonienie innych firm i sposobów zarabiania pieniędzy, w końcu zainwestują w udostępnienie PSN w większej liczbie regionów? Nawet jeśli zdecydują się zacząć teraz, uzyskanie zgody wszystkich organów regulacyjnych na całym świecie zajmie im miesiące, a może i lata.
Tu i teraz Sony musi sprzedawać Zgoda do potencjalnie mniejszej bazy graczy niż mogliby mieć. Oczywiście, Sony nadal może odnieść sukces, ale przysłowiowo już strzelili sobie w stopę i mogą ciągle zastanawiać się, o ile większa Zgoda możliwe.
Powiązany