Sony musi odnaleźć się w utartym schemacie monetyzacji branży transmisji na żywo.
Firewalk Studios zasłynęło z obrony możliwości zarabiania na swojej nadchodzącej strzelance-bohaterach, Zgoda.
Jak donosi Eurogamer, opowiedział o tym dyrektor Firewalk IP Kim Kreines Zgodacena detaliczna 35 dolarów:
„Kupując grę, otrzymujesz… 16 postaci, 12 map i sześć trybów. Każdy sezon, cała zawartość sezonowa, to wszystko za darmo.
Dostępne są dodatkowe opcje personalizacji, które dotyczą wyłącznie wyglądu, dzięki czemu możesz jeszcze bardziej spersonalizować wygląd swoich postaci – to nie jest rozgrywka, to tylko element kosmetyczny – które możesz kupić i które również będą pojawiać się sezonowo”.
Jako że jest to pierwsza gra wydana w ramach inicjatywy Sony w zakresie gier typu first-party live service, firma musi przestrzegać kilku konwencji, aby określić swoje miejsce na rynku.
Dokonajmy więc kilku porównań. Fortnite jest dostępna na niemal każdej platformie, jest darmowa, ale posiada przepustkę sezonową i model monetyzacji DLC, który został zaprojektowany tak, aby płacenie za treści było atrakcyjne.
PRZECZYTAJ TAKŻE MW3 i Warzone: Jak zdobyć darmowe kosmetyki Pride
Twierdzenie zmarłego Satoru Iwaty, że gry free to play powinny być nazywane darmowymi od początku, nie ma już tutaj zastosowania – zamiast tego istnieje nieformalna hierarchia między graczami, którzy grają na wysokim poziomie i płacą dużo, aby wszystko zdobyć, graczami wysokiego poziomu, którzy inwestują dużo czasu, aby wszystko zdobyć za darmo, wielorybami, którzy płacą, aby zrekompensować sobie brak umiejętności, i graczami, którzy nie wygrywają wiele i nie otrzymują najlepszych przedmiotów, ale pojawiają się w społeczności, której są częścią w grze.
Wychowaliśmy Iwatę, ponieważ przy tworzeniu jednej z ostatnich franczyz miał swój udział, Plutonprezentuje alternatywną platformę monetyzacji, opartą na zupełnie innych przekonaniach na temat tego, jak powinny działać gry, niż te, w które wierzy Epic Games. Pierwsza Pluton wynosiła 60 dolarów, ale prawie cała zawartość dostępna w grze znajdowała się na dysku i była jedynie wdrażana zgodnie z harmonogramem. Tam są Pluton amiibo, które miało ekskluzywną zawartość, ale nawet jeśli kupiłeś całą tę zawartość, nie byłaby ona tak wartościowa, jak to, co Fortnite gracze spędzają każdy dzień.
PRZECZYTAJ TAKŻE Plotka: Beyond Good & Evil 2 pojawi się w dzisiejszym wydaniu Ubisoft Forward
Od tego czasu oczywiście zarówno Epic, jak i Nintendo zmieniły podejście do projektowania gier i ich monetyzacji Fortnite I Pluton. Fortnite jest teraz traktowany jako platforma i ma na celu przyciągnięcie do społeczności raczej okazjonalnych graczy, niż graczy na wysokim poziomie. Splatoon 2 i 3z drugiej strony, zobaczyli dodanie DLC na szczycie amiibo. Ponownie, Nintendo ma pewną premię za swoje gry i treści, ale nadal nie zarabiają tyle, co Epic na Fortnite.
Wydaje się, że strategia Sony skłania się bardziej w kierunku strategii Epic niż Nintendo, ale najwyraźniej firma nadal chce zachować postrzeganie Zgoda będąc grą premium. Na razie Firewalk będzie musiał to udowodnić Zgoda naprawdę jest grą wartą zagrania, przełamując negatywny odbiór jej odsłonięcia. To, czy się to uda, czy nie, zadecyduje, czy ludzie rozważą, czy monetyzacja jest akceptowalna, czy nie.